SPRINT GP Belgie 2025 – Verstappen přechytračil McLaren

Překvapivé složení startovního roštu slibovalo určitě napínavé představení, ale otázka #1 zněla – jak zvládnou závod oba McLareny? Protože předpokládat, že se Russell, Hamilton či Antonelli výrazně posunou bylo hodně bláhové.

Počasí se drželo včerejších intencí, snad jen nad trať doputovalo více mraků, ale bez hrozby deště. Startovní pole v celkové shodě nazulo středně tvrdou směs, výjimku tvořil pouze Colapinto na měkké, jenž navíc startoval z Pit-Lane. Pro Alpine ale závod ještě ani nezačal a už francouzský tým sčítal škody: 13 minut před zaváděcím kolem byl do boxů odtlačen Gaslyho vůz kvůli úniku oleje. Takže na startovním roštu nakonec zůstalo jen 18 monopostů.

Start proběhl navzdory obvyklým obavám, co se přihodí v La Source, bez problémů a už na rovince Kemmel dal Verstappen sprintu nečekaný, ale zasloužený ráz – dostal se na úroveň Piastriho a před zatáčkou Les Combes se po vnější straně dostal před Oscara. Ten navíc za sebou mírně zablokoval Norrise, takže podobným manévrem se před druhý McLaren dostal Leclerc. Závod se tak stal do jisté míry monotónní; asi největší změnu mohlo obstarat povolení DRS, ale i přes soustavný tlak Piastriho se rozdíl mezi ním a Maxem pohyboval od 0,4 po 0,7 vteřin. Na nervy fanoušků „oranžového týmu“ zabrnkal Piastri v pátém kole, kdy se levými koly dostal za krajnici a nanesl opět na trať něco kamínků, ale bez jakéhokoli dalšího negativního efektu.

Protože Leclerc se od vedoucí dvojice vzdaloval, Norris mu ve 4. kole na stejném místě oplatil předjetí, a i když mu na duo vpředu chyběly dvě vteřiny, pozvolna se začal přibližovat. V 8. kole už byl za týmovým kolegou tak blízko, že mohl i on využít DRS. Situace se však neměnila, ovšem v 10. kole byl Verstappen v závěru Bus Stop poměrně široký a hned si do boxů stěžoval, že má problém s brzdami. V té chvíli byl Piastri asi nejblíže, ale nepodařilo se mu výhody využít. Navíc jak dostal Norris upozornění, měl jeho kolega problémy s dobíjením baterie, takže trio v sevřené formaci pokračovalo, aby se až do cíle, v němž odmávl závodníky výborný belgický fotbalový brankář Thibaut Curtois, nic nezměnilo.

Docela malá ukázka, jak „velcí“ piloti F1 jsou – vlevo brankář Realu Madrid Thibault Courtois, muž se šachovnicovou vlajkou.

Z daného hlediska byl vlastně závod nepříliš zajímavý, protože až na chvost startovního pole, kde se Hamilton marně pokoušel probít kupředu (ve 3. kole předjel Hülkenberga a v posledním pod dlouhém souboji Albona) – v 7. kole si postěžoval, že má problémy se zádí svého Ferrari. A zatímco se první desítka – s výjimkou dvojice Bearman-Hadjar držela ve vteřinových až dvouvteřinových rozestupech, od 11. místa, které hájil Cunoda, se táhl DRS vláček až k Antonellimu na 17. pozici – ale pořadí se změnilo pouze v onom jediném případě mezi Hamiltonem a Albonem.

Černý den Alpine zavřšil Gasly výjezdem na začátku třetího kola, aby nasbíral alespoň nějaká data. Nakonec na začátku posledního kola odevzdaně zajel do boxů. Colapinto na měkké směsi vůbec žádnou výhodu nezískal a vytrvale na soupeře ztrácel.

Pozitivum pro všechny účastníky představuje fakt, že nedošlo k žádným škodám na vozech, takže za více než tři hodiny mohou bez problémů nastoupit ke kvalifikaci na samotnou Grand Prix.

Share this post

Comments (2)

  • tom11 Reply

    Nuda, nuda, šeď, šeď. Jak by řekl klasik.
    Doufám, že pro kvaldu a hlavní závod zejména McL maličko upraví nastavení, aby byl schopen předjet soupeře tam, jde to jde a nebýt jen rychlejší tam, kde nikoho nepředjedou.

    26 července, 2025 at 12:09 pm
    • Mike17 Reply

      Tož měl to nastavený líp. Ztrácel v kvalifikaci ve druhým sektoru hodně, ale na rovinkách mu to pak jelo.

      27 července, 2025 at 7:44 pm

Napsat komentář: tom11 Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *