PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci na GP Singapuru 2025
MERCEDES
George Russell, pole-position:
Jediný případ, kdy jsem měl po kvalifikačním kole husí kůži! Projel jsem první zatáčkou, byl jsem o desetinu lepší a pak už jsem měl pocit, že auto jede po kolejích. Cítil jsem se tak sebejistý, že jsem posouval limity a nakonec jsem o šest desetin překonal mé první kolo v Q3. Dost speciální a něco, na co budu dlouho vzpomínat. Při projetí cílem jsem cítil, že to určitě bude pole-position a jsem velmi šťastný, že bylo!
Do první zatáčky není daleko, takže doufejme, že se dostanu do dobré pozice a od toho se odrazím. Soustředím se na sebe a doufám, že ukážu podobné tempo jako v trénincích. Málokdy je to ale tak jednoduché, takže pokud chci bojovat o vítězství, budu muset předvést to nejlepší.
Kimi Antonelli, 4. místo:
Z umístění jsem trochu zklamaný. Měl jsem dobrý čas ve třetím tréninku, také v Q1 a Q2 jsem zajel silná kola. V Q3 jsem na ně ale úplně nenavázal, protože jsem v obou kolech trochu moc tlačil. Nechal jsem si v kapse pořádný kus času, což je frustrující. Je to škoda, protože si myslím, že jsem měl skutečnou šanci když ne na pole-position, tak alespoň na první řadu. Jsem rád, že se mi na trati, na které jsem nikdy předtím nejel, podařilo rychle dostat do tempa, ale rozhodně jsem měl na víc než ukazuje konečný výsledek.
Před závodem zůstává pár neznámých. Mnohým vozům se nepodařilo dokončit reprezentativní dlouhou jízdu a víme, jak důležité budou pro zítřejší Grand Prix rychlost a práce s pneumatikami. Mám možnost bojovat o pódium, pokud budu mít dobrou závodní rychlost, a doufám, že se mi podaří přivézt domů dobrý výsledek.
Andrew Shovlin, technický ředitel
Gratuluji Georgeovi a týmu v Brackley a Brixworthu k pole-position. Jel velmi solidně, s každou novou sadou pneumatik zlepšil čas, ale v Q3 udělal pokrok, který ostatní těžko dokázali vyrovnat.
Kimi dojel na velmi solidním místě; je zklamaný, že se nedostal blíž k pole-position, protože věděl o potenciálu auta, ale dobře se zotavil po první jízdě v Q1 a po škrtnutí času kvůli porušení limitů trati v Q2. Že se nakonec dostal mezi McLareny je jistě dobrý úspěch.
Zítra budeme mít v závodě velmi silnou konkurenci. McLareny při dlouhých jízdách na přehřátých vždy vypadají dobře tratích a očekáváme, že Max na nás bude vyvíjet tlak, takže nic nebudeme brát jako samozřejmost. Zřídkakdy je tu jednoduchý závod, ale uděláme vše, co je v našich silách, abychom dnešní výkon proměnili zítra v dobré body.
RED BULL
Max Verstappen, 2. místo:
Celkově to byla velmi dobrá kvalifikace, i když trať k nám nebyla vždycky nejpříznivější. S celkovým výsledkem a s první řadou jsem velmi spokojený. Mohlo to být super těsné; George byl velmi rychlý a bojovali jsme o pole-position, ale co se stalo v posledním sektoru bylo nešťastné a v podstatě mě to stálo kolo. Celkově si myslím, že s dosavadním výsledkem můžeme být spokojeni a s nastavením vozu jsem odvedl opravdu dobrou práci. Normálně na tratích s vysokým přítlakem nejsme tak dobří, takže je to pro mě skvělý výsledek. Auto bylo v lepším okně, celý víkend jsme byli velmi solidní i v práci s pneumatikami. Doufejme, že auto bude mít zítra dobrou závodní rychlost, závod bude dlouhý a udělám maximum, abych získal co nejvíce bodů.
Juki Cunoda, 15. místo (po diskvalifikaci Williamsu třináctý):
Dnes mi kvalifikace nevyšla; celkově jsem se opravdu trápil s přilnavostí a od Q1 po Q2 se to moc nezlepšilo. Vlastně jsem měl pocit, že dnes byla ve srovnání s včerejším FP1 a FP2 horší, tam jsem to tolik necítil. Je to škoda, protože si nemyslím, že by to mělo být tak těžké. Na druhou stranu je naše tempo rozhodně lepší než před Baku, takže alespoň v této oblasti je zlepšení. Stále jsem sebevědomý, ale chtěl bych od auta větší konzistenci; měl jsem pocit, že se dnes pneumatiky vůbec nezapnuly. Zítra je nový den, a i když je škoda, že musím startovat docela zezadu, doufám, že se nám podaří získat body, alespoň to je můj cíl.
Laurent Mekies, šéf týmu
Max opět zajel velmi silnou kvalifikaci. Je dobré startovat z první řady na trati, která pro nás historicky nebyla zrovna nejlepší, takže moje první myšlenky patří všem v Milton Keynes a těm na trati, kteří tak tvrdě pracovali na tom, aby auto na tomto typu okruhu znovu ožilo; přesně to se podařilo. Samozřejmě si myslíme, že bychom byli Georgeovi o dost blíž, nebýt provozu v poslední zatáčce, ale takový je život. Dnes nejsme na pole-position, ale celý víkend jsme dokázali bojovat na špici roštu a cítili jsme, že jsme s McLareny a Mercedesy ve správném rytmu. Zítra to s nimi i s Ferrari bude těžký boj. Juki byl dnes velmi nespokojený s úrovní přilnavosti a nakonec neměl výkon, aby se dostal do Q3. V Baku však ukázal, že má závodní tempo na posun vpřed, a projevil větší důvěru ve své auto. Pořadí na roštu by mělo zítra naznačovat zajímavý závod!
McLAREN
Oscar Piastri, 3. místo:
Chtěl jsem víc a myslím, že jsem toho mohl dosáhnout, ale nakonec jsem neměl tempo na to, abych bojovali o pole-position. Proto jsem spokojený s tím, kde jsem. Zatím je to solidní víkend a myslím, že jsme si pěkně zapracovali. Čistá kvalifikační sestava, takže o moc víc jsme nemohli očekávat. Uvidíme, co dokážeme zítra.
Lando Norris, 5. místo:
Nic moc den. Prostě jsem nedokázal jet na hranici scým možností. Musím na sobě ještě zapracovat a doufám, že zítra dosáhnu nějakého pokroku.
Andrea Stella, šéf týmu
Na trati to byl vyrovnaný boj s několika týmy o čelo startovního roštu. Něco z Baku a Singapuru připomíná Kanadu, kde brzdění na nerovnostech a obrubnících představuje pro MCL39 výzvy. Nakonec se zdá, že některé jiné týmy zvládají tyto typy tratí o něco lépe, ale to není příliš překvapivé. I tak se však jedná o důležitou informaci, kterou si jako tým musíme vzít na vědomí, poučit se z ní a posunout se vpřed.
Navzdory tomu máme pro zítřejší Grand Prix stále dobré startovní pozice. Jsme připraveni na další těžký, ale zábavný závod a můžeme si být jisti, že s tvrdou prací a přípravou přes noc můžeme bojovat o umístění na stupních vítězů nebo dokonce o vítězství.
FERRARI
Lewis Hamilton, 6. místo:
Auto mělo potenciál, ale kvalifikace neprobíhala hladce; prostě jsem neměl potřebné tempo, když to bylo důležité. Je zklamáním, že nejsem více vpředu, protože vyváženost se po většinu víkendu zdála dobrá. Ke konci jsem se trápil, abych dostal pneumatiky do správného okna, a to omezilo moje možnosti.
Stejně jako většina týmů jsme také neměli žádnou dlouhou simulaci, takže do závodu půjdeme s menším množstvím informací, než bychom si přáli. V balíčku je toho víc, než jsme dnes ukázali, a i když předjíždění zde není jednoduché, je to dlouhý závod; mým cílem je posunout se vpřed.“
Charles Leclerc, 7. místo:
Opravdu těžká kvalifikace; bohužel vypadá jako odraz páteční situace. Bylo pro mě těžké jít s autem na limit; na městském okruhu je ještě větší problém dát všechno dohromady, zejména v kvalifikačním kole. Dnes večer pečlivě analyzujeme všechna data, abychom pochopili, co můžeme před závodem udělat, abychom se pokusili zajet co nejlepší výsledek na trati, kde je předjíždění velmi obtížné.
Frédéric Vasseur, šéf týmu:
Frustrující kvalifikace, protože Charlesovo poslední kolo v Q3 vypadalo až do posledního sektoru nadějně. V pátek ráno jsme měli velmi silné tempo, ale poté se nám ho nepodařilo z auta vydolovat. SF-25 se neřídí snadno, je opravdu na hraně, proto se naše časy v Q3 rovnaly těm z Q1.
Nebylo snadné při instalačním kole najít správný přístup k pneumatikám, abychom zajistili, že budou na začátku a na konci rychlého kola v dobré kondici. Zdá se tedy, že jsme se během tréninku neposunuli správným směrem. Zítra to bude jiný příběh na trati, kde není snadné předjíždět, takže zvážíme agresivní přístup ke strategii.
VISA CASH APP RB
Isack Hadjar, 8. místo:
Cítím jisté zklamání. Je fajn, že jsem opět prošel do Q3, ale zároveň jsem promarnil stávající potenciál. Poprvé jsem se do poslední části dostal s uspořenými dvěma sadami měkkých pneumatik. V posledním kole kvalifikace jsem jel naplno a cítil, že jedu speciální kolo, ale bohužel jsem v osmé zatáčce udělal chybu, takže se můžu zlobit jen sám na sebe, protože auto fungovalo opravdu dobře. Když se podívám na zítřek, budu bohužel startovat z pozice na špinavé straně roštu. Před mnou jsou opravdu rychlá auta a předjíždění je na této trati docela obtížné, ale vynasnažím se bojovat a získat nějaké body.
Liam Lawson, 14. místo (po diskvalifikaci Williamsu dvanáctý):
Tým odvedl úžasnou práci, aby vůz připravil včas na kvalifikaci, nemohu jim dostatečně poděkovat. Sám jsem si to hodně ztížil tím, že jsem během dvou tréninků neodjel dost kol, ale během kvalifikace to vypadalo dobře. Na nových pneu jsem jel pomaleji než na konci s použitými, takže se budeme muset podívat na důvod. Auto se zdálo rychlé, ale zítra bude docela těžké ho předjíždět, takže budu i nadále tvrdě pracovat, abych dal všechno dohromady pro závod.
Tim Goss, technický ředitel
Vynikající kvalifikace. Vůz hned od začátku fungoval dobře a naši inženýři na této platformě postupně stavěli, aby přizpůsobili vyvážení vozu s ohledem na zhoršující se trať, a aby pochopili, jak co nejlépe v prvním kvalifikačním kole využít měkké pneumatiky. Mechanici odvedli fantastickou práci a před začátkem kvalifikace včas přestavěli Liamův vůz. Ačkoli z Q1 postoupil poměrně pohodlně, nedostatek času na trati během tréninků ho ve vyrovnanější Q2 mírně znevýhodnil. Isack splnil náš první úkol víkendu a kvalifikoval se před všemi našimi hlavními konkurenty v Poháru konstruktérů. Byla to opravdu těsná jízda a kdyby zajel perfektní kolo, cítili jsme, že bychom mohli překonat Ferrari, kteří v kvalifikaci skončili před námi. Tato ambice je měřítkem toho, jak moc se náš vůz a jezdci posunuli, a dodává nám to dobrou sebedůvěru do zítřejšího závodu.
HAAS
Oliver Bearman, 9. místo:
Je fajn být zpátky v první desítce; zdá se, že na to už dlouho čekám. Měli jsem pár slušných kvalifikací, které se úplně nevydařily, takže tahle je opravdu dobrá, protože zatím máme dobrý víkend. Měl jsem kvalifikační sebevědomí a bylo to dost těsné, takže ono kolo, které jsem zajel, už bylo prakticky bez rezerv. Rozdíly jsou neuvěřitelně těsné a doufám, že zítra z nich vytěžím nějaké body.
Esteban Ocon, 19. místo (po diskvalifikaci Williamsu sedmnáctý):
Auto rozhodně mělo výkon a potenciál dostat se do Q2 a Q3. Je zklamáním, že mám tyto problémy – jeden se zaseklým pásem, proto jsem nemohl brzdit; a pak žlutá vlajka, kvůli níž jsem ztratil tři desetiny. Měl jsem zajet tato dvě kola v pořádku; momentálně se zdá, že se mi nedaří dostat se na zem. Zítra do toho dám maximum, protože auto mělo včera mělo skvělou rychlost.
Ayao Komatsu, šéf týmu
Trochu smíšené pocity z výsledku, ale je nesmírně pozitivní mít Ollieho do Q3. Víme, že jsme tento víkend byli rychlí, auto bylo rychlé, takže jsme věděli, že když všechno dáme do pořádku, dostaneme se do Q3. Ollie jel velmi dobře; bylo tam docela těsno, takže je to velmi uspokojivé. Co se týče Estebana, ten si celý víkend držel tempo, ale v Q1 jsme měli trochu nepříjemný incident s jeho bezpečnostním pásem, který mu zhatil první kolo. Ve druhém si vedl mnohem lépe, byl skoro stejně rychlý jako Ollie, takže by postoupil, ale žlutá vlajka ho připravila o tři desetiny a už se nedokázal se vzpamatovat. Je to frustrující, ale pozitivní je, že si celý víkend také držel tempo, jen ho v kvalifikaci nedokázal zužitkovat. Ollieho postavení se budeme snažit maximálně využít.
ASTON MARTIN
Fernando Alonso, 10. místo:
Je dobré, že jsme se dostali do první desítky a s kolem v Q3 jsem spokojený, ale neměl jsem výkon na to, abych dokázal o moc víc. Mezi tréninky jsme provedli pár změn, ale celkově se ukázalo, že auto ve třetím tréninku a kvalifikaci docela obtížně ovládám. Startuji na špinavé straně roštu, ale uvidím, co se stane zítra, přesto doufám, že budu bojovat o body.
Lance Stroll, 17. místo (po diskvalifikaci Williamsu patnáctý):
Jeden z těch dnů, kdy se zdá těžké zajet čisté kolo. V kvalifikaci jsem ve druhé jízdě tlačil, ale bohužel jsem v sektoru tři ztratil příliš mnoho času. Uvidím, co s tím můžu zítra udělat. Auto se tu celý víkend zdálo být obtížně ovládatelné, takže by to pro mě mohl být dlouhý a těžký závod.
Andy Cowell, šéf týmu
Jako obvykle v Singapuru, velmi těsný rošt s odstupy osmi desetin v první desítce. Naše tempo dnes kolísalo nahoru a dolů a auto bylo zejména v posledním sektoru nepředvídatelné. Oba piloti se v Q1 trápili a Lance kvůli tomu do Q2 ani nepostoupil.
Dnes večer si uděláme domácí úkoly a víme, že zdejší závody mohou být velmi nepředvídatelné. Fernandův post nás staví do samého srdce boje o body a my uděláme, co bude v našich silách, abychom se je zítra pokusili získat.
KICK SAUBER
Nico Hülkenberg, 11. místo:
S kvalifikací jsem docela spokojený. Moje kola byla čistá a po celou dobu jsem vykazoval dobrý pokrok. Startovní pozice není špatná a na zítřek mám náhradní sadu měkkých pneumatik. Vzhledem k tomu, že všichni vstupují do závodu po včerejších červených vlajkách s absencí závodních simulací, kdy je nikdo nebyl schopen předvést, může dojít k nějakým překvapením. Jako vždy bude strategie záviset na vývoji situace, ale budeme se snažit vytěžit maximum.
Gabriel Bortoleto, 16. místo (po diskvalifikaci Williamsu čtrnáctý):
Je opravdová škoda, že jsem se dnes nedostal do Q2, když jsem měl potenciál snadno postoupit. Byl jsem ve velmi dobrém kole, dost dobrém na to, abych to zvládl, když jsem musel přibrzdit kvůli žluté vlajce [havarovaný vůz Pierra Gaslyho]. Samozřejmě, z bezpečnostních důvodů musíte ubrat, ale hned to stojí pár desetin. Bohužel to znamenalo, že kolo bylo pryč a o postup jsem přišel jen o velmi malý rozdíl. Je to zklamání, zejména proto, že jsem se dnes cítil mnohem lépe než včera – třetí trénink byl velmi pozitivní a já jsem opravdu věřil, že mám potenciál odvést v kvalifikaci dobrou práci. Ale takové je závodění; někdy máte smůlu, když chytíte vlajku.
Jonathan Wheatley, šéf týmu
Po velmi horké a vlhké kvalifikaci si z dnešního dne můžeme vzít i něco pozitivního. Pro Gabiho je umístění při jeho prvním startu na tomto náročném okruhu – aniž by před kvalifikací zajel zcela čistý okruh na nových pneumatikách – rozhodně povzbudivé. Na druhé straně garáže Nico předvedl silnou a klidnou jízdu, čistá kola a jeho ztráta na Q3 činila pouhých 65 tisícin. S ušetřenou sadou nových měkkých pneumatik má skvělou pozici k boji o body.
ALPINE
Franco Colapinto, 18. místo (po diskvalifikaci Williamsu šestnáctý):
Je zřejmé, že jsme v Q1 takový výsledek nechtěli zajet, ale určitě existují i pozitivní stránky, které lze vzít v úvahu. Mimo jiné jak se auto chovalo a jak se nám jako týmu podařilo zvedat trénink od tréninku jeho výkon. Chovalo se v mnohem lepším okně, nejlépe za celý víkend, a my jsme s ním dokázali více tlačit a opírat se o něj. Takže v tomto smyslu si musíme tento pocit přenést i do zítřejšího závodu. Myslím, že jsem z dneška mohl vytěžit víc a časové výkazy nemusí nutně odrážet dosažená zlepšení během víkendu. Možná jsem mohl být na roštu o něco výše, kdybych lépe zvládl finální průjezd v Q1, nebýt pár vozů na špatných místech, což mohlo výkon vozu ovlivnit. Závod bude dlouhý a někdy může být vyčerpávajícím, přičemž předjíždění je také docela obtížné, takže se musíme zamyslet nad tím, jak z naší strategie vytěžit maximum, a pokusit se co nejlépe posunout z naší startovní pozice.
Pierre Gasly, 20. místo (po diskvalifikaci Williamsu osmnáctý):
Dnes se toho moc dodat nedá, protože se mi nepodařilo dokončit poslední kolo, musel jsem v zatáčce 11 zastavit. Je podezření na poškození olejových chladičů, což tým prošetří a analyzuje. Je pro nás všechny frustrující, že jsem nemohl kolo dokončit. Bylo by těžké postoupit, ale pravděpodobně bychom se přiblížili k cíli, jak to v Q1 vždycky bývá. Momentálně je to pro nás všechny těžké, ale musíme to prostě zvládnout a jít dál. Jako vždycky do toho dáme maximum a uvidíme, jestli v závodě dostaneme dát šanci.
Steve Nielsen, výkonný ředitel
Když se podíváme na konečný výsledek v kvalifikaci, věděli jsme, že vzhledem k naší úrovni výkonu ve volných trénincích by pro nás bylo těžkým úkolem se dostat z Q1. Během tréninku se projevily určité faktory a možná jsme oběma vozy mohli dosáhnout na lepší pozice a zabojovat o postup do Q2. Pierreovi se v posledním kole při rozjezdu vypnula olejová ochrana, která fakticky odstavila pohonnou jednotku; kvůli tomu zastavil na trati. Franco vypadal konkurenceschopně, alea narazil na hustý provoz, což mohlo přispět k tomu, že se v posledním kole nezlepšil. Na trati obtížné na předjíždění nás čeká náročný nedělní večer. Nicméně, jak jsme letos viděli na některých akcích, v závodění je možné všechno a naším cílem bude dostat oba vozy do konkurenceschopné pozice.
WILLIAMS
Alexander Albon skončil v kvalifikaci dvanáctý, Sainz jr. třináctý, ale po diskvalifikaci týmu (více zde) budou startovat z poslední řady. Vyjádření poskytl pouze zástupce týmu, které je rovněž uvedeno ve zmíněném článku.

Napsat komentář