PROHLÁŠENÍ po GP Singapur 2025
MERCEDES
George Russell, 1. místo:
Jsem opravdu potěšen mým vítězstvím. Tento okruh nám v průběhu let nebyl přátelsky nakloněn, možná z mé vlastní viny. Ani víkend jsme nezačali nejlépe, ale včera v Q3 jsem se ve voze cítil opravdu dobře a to pokračovalo i dnes. Byl to tak dlouhý závod, takže jsem byl velmi rád, že jsem viděl šachovnicový praporek, ale nakonec jsme měli vše pod kontrolou.
Naším cílem je letos skončit na druhém místě v Poháru konstruktérů. Tento výsledek nám v tomto úsilí pomáhá, ale stále máme před sebou šest závodů. Pokud toho chceme dosáhnout, budeme muset být v nejlepší formě, ale doufejme, že si tuto formu přeneseme i do dvojvíkendu v Austinu a Mexico City. Gratuluji McLarenu k titulu v Poháru konstruktérů a také Mercedesu AMG High Performance Powertrains.
Kimi Antonelli, 5. místo:
V druhé fázi startu jsem se potýkal s prokluzem kol a to mě stálo nájezd do první zatáčky. Ztratil jsem dvě pozice a můj závod byl od té doby bojem. Byl fyzicky náročný, ale jsem spokojený s tím, jak se mi podařilo zabojovat. Tempo bylo dobré a dobrý manévr na Leclerca mi umožnil získat pozici zpět. Nemohl jsem dosáhnout více, ale výsledek je v pořádku.
Gratuluji Georgovi ke skvělému vítězství a skvělé jízdě. Pro tým je to vynikající a opravdu nám pomáhá v Poháru konstruktérů. Gratuluji také McLarenu a všem v Mercedes AMG High Performance Powertrains k dalšímu titulu pro pohonnou jednotku Mercedes.
Toto Wolff, šéf oddělení Mercedes-Benz Motorsport
George předvedl úžasnou jízdu. Kontroloval závod od zhasnutí světel až po šachovnicový praporek a získal skvělé vítězství. Rychlost, kterou on i vůz měli, byla překvapivá, ale silná; to byl dnes vítězný recept. Bylo také skvělé, že PETRONAS reprezentoval náš tým na stupních vítězů a trofej převzal Tengku Muhammad Taufik. Jsou skvělým partnerem titulu a je sladké vyhrát v závodě, který je v kalendáři nejblíže Malajsii.
Kimiho závod byl ohrožen ztrátou dvou míst na startu, ale měl dobré tempo a tvrdě bojoval. Jeho manévr na Leclerca v 16. zatáčce byl neuvěřitelný; všechny překvapil a tím pádem oba naše vozy skončily před Ferrari, což je důležité pro udržení druhé příčky v Poháru konstruktérů. V této souvislosti gratuluji McLarenu, protože si zajistil titul. Letos jsou nejlepším týmem, takže je to zasloužené. Gratulace patří také našim týmovým kolegům z Mercedes AMG High Performance Powertrains, kteří za posledních 12 let mají 10. titul na poli pohonných jednotek.
RED BULL
Max Verstappen, 2. místo:
Měl jsem obtížný start kvůli malé přilnavosti na mé straně trati. Rozhodl jsem se pro měkkou směs; očekával jsem s ní lepší start a pokusit se dostat se na první místo, ale bohužel se to nepodařilo. Pokud jde o nastavení, vůz nebyl tam, kde jsem chtěl, a je záhadou, co se pokazilo, ale to musíme analyzovat později. Největší problémy byly s podřazováním a řazením nahoru: generovalo hodně tlaku na brzdy, což na městském okruhu nechcete, takže nebylo snadné držet na trati správnou stopu. Na tom však nezáleželo, protože i když bylo vyvážení perfektní, je zde těžké předjíždět, takže si myslím, že druhé místo je nejlepší výsledek, jehož jsem mohl dosáhnout. Myslím, že moje pneumatiky byly pro poslední stint starší, takže bylo těžké je zvládnout, ale byl jsem schopen udržet Landa za sebou; na tom nejvíc záleželo. Dobrá práce od McLarenu v Poháru konstruktérů, plně si tento titul zaslouží a upřímně jim ho přeju.
Celkově můžeme být s víkendem stále velmi spokojeni, Singapur není naším oblíbeným okruhem, takže jsme maximalizovali náš výsledek. Rozumíme vozu mnohem lépe, v posledních několika závodech jsme se rozhodně zlepšili, jen potřebujeme analyzovat potíže a doufejme, že příští víkend to bude o něco lepší.
Juki Cunoda, 12. místo:
První kolo bylo nejhorší, jaké jsem kdy zažil. Neměl jsem žádný prostor k manévru, pokaždé, když jsem to zkusil, bylo tam další auto, které mi nenechávalo místo, proto jsem ztratil tolik pozic. V prvním kole to bylo stejné v každé zatáčce, když jsem se snažil předjíždět. Co je opravdu frustrující je, že moje dnešní rychlost byla opravdu velmi dobrá; nejlepší, jakou jsem měl od doby, kdy jsem s týmem, a rozhodně stačila na to, abych se dostal na body. Z dlouhé i krátké jízdy mám skvělý pocit, což je oproti Baku zcela opačné, a i když jsem dnes trochu poškodil vůz, stále jsem se cítil konkurenceschopný, což je velmi pozitivní. Ke konci se naskytla příležitost předjet Isacka, ale Max bojoval o druhé místo, takže jsem se odsunul stranou, protože jsem ho nechtěl zdržovat, což bylo pro tým rozhodně správné rozhodnutí. Těším se na zbytek sezóny a budu se soustředit na to, abych spojil všechna zlepšení, která jsme v posledních několika závodech udělali; klíčová bude konzistence a vytěžení přilnavosti z tempa na jedno kolo.
Laurent Mekies, šéf týmu
Za prvé gratuluji McLarenu k jejich titulu v Poháru konstruktérů; víme, jak těžké je vyhrát šampionát, takže velká pochvala. Co se nás týče, Max jel velmi dobrý závod a byl dost rychlý na to, aby zůstal v kontaktu s Georgem a udržel McLareny za sebou. Zkusili jsme vše, co jsme mohli, abychom závod vyhráli; startovali jsme na měkkých pneumatikách, abychom se pokusili o co nejlepší šanci na startu, i když byly podmínky složité. Bylo to agresivní rozhodnutí a riziko, ale rozhodli jsme se ho podstoupit. Poté bylo velmi málo možností udělat v závodě něco jinak. Po brzké zastávce v boxech odvedl Max úžasnou práci, když se ubránil před McLarenem a udržel se na druhém místě. Je dobré bojovat na čele – je to obrovský důkaz tvrdé práce, která byla a je odvedena v Milton Keynes i na trati. Zvýšení výkonu na trati, jako je tato, nám dává jistotu, že budeme schopni bojovat lépe na jiných okruzích a je to dobrý ukazatel pokroku, jehož jsme dosáhli.
Juki měl těžký den, v prvním kole se opravdu trápil a propadl se, ale od té chvíle odvedl velmi slušnou práci, tvrdě bojoval, aby se dostal zpět ke své pozici a téměř měl šanci na body. Nebyla to pro něj dobrá sobota, ale pracuje neuvěřitelně tvrdě a budeme s ním i nadále participovat, abychom se společně zlepšili.
McLAREN
Lando Norris, 3. místo:
Těžký závod. Dal jsem do toho všechno, abych se Maxovi přiblížil, ale žádnou chybu neudělal. Bylo tam pár momentů, kdy jsme jeli bok po boku a měli svedli dobrou bitvu. Rád bych se dostal před něj a vyvinul na George nějaký tlak, ale možnosti na tomto okruhu byly omezené. S výsledkem jsem ale spokojený, auto bylo rychlé a podruhé za sebou jsme vyhráli Pohár konstruktérů. Obrovská gratulace všem v týmu, kteří se podíleli na dosažení tohoto pozoruhodného úspěchu, odvedli neuvěřitelnou práci a společně jsme toho dosáhli. Ujišťuji, že to jako tým řádně oslavíme a pak se rovnou vrátíme do práce po zbytek sezóny.
Oscar Piastri, 4. místo:
Jsem na tento tým velmi hrdý. Obhájili jsme Pohár konstruktérů, na což jsme všichni hodně hrdí. Zatím to je opravdu dobrá sezóna a vyhrát ji letos tak brzy je skvělý úspěch. Obrovská gratulace celému týmu a poděkování za všechnu tu tvrdou práci. Z mé strany to byl složitější závod, ale je to něco, co jako tým zhodnotíme. Teď si odpočineme a zregenerujeme, než se vydáme do USA.
Andrea Stella, šéf týmu
Druhý rok po sobě mistry v Poháru konstruktérů je neuvěřitelný pocit a zakončení velmi konkurenčního víkendu v Singapuru. V loňském roce to trvalo až do posledního kola finálového závodu, takže dokázat zajistit si titul šest závodů před koncem této sezóny představuje neuvěřitelné úsilí celého týmu.
Naše závodní tempo bylo dnes oproti našim nejbližším konkurentům silné, i když bylo těžké toho ve špinavém vzduchu využít. Lando i Oscar prokázali svůj výjimečný talent a zajistili týmu důležitý výsledek, jak jsme v této sezóně viděli při mnoha příležitostech.
Děkuji všem v týmu, jak na trati, tak ve Wokingu, za jejich neuvěřitelné úsilí. Všichni můžeme být na tento úspěch velmi hrdí, první obhájený Pohár konstruktérů pro McLaren od roku 1991. Děkujeme našemu dodavateli PU HPP, našim cenným technickým a obchodním partnerům a samozřejmě našim věrným fanouškům Papaya. Je skvělé, že naše týmová práce je takto odměněna, ale až si užijeme tento večer, obrátíme naši pozornost k přípravě na konkurenceschopnou výzvu v posledních šesti závodech sezóny.
FERRARI
Charles Leclerc, 6. místo:
Opravdu těžký závod, bohužel je to odraz celého víkendu. Od pátku jsme se snažili najít ten správný pocit z vozu a nikdy se nám nepodařilo dát vše dohromady tak, jak bychom chtěli. Dnes se v provozu nedalo pokročit vpřed, protože jsem se musel vypořádat i s problémy s chlazením. Bohužel, to, kde jsem skončil, odráží naši momentální kvalitu.
V posledních dvou závodech jsme se setkali s různými obtížemi, které nyní musíme podrobně analyzovat, abychom se mohli znovu začít zlepšovat. Cílem je být lépe připraveni a mohli s našimi hlavními rivaly za dva týdny ve Spojených státech bojovat.
Lewis Hamilton, 8. místo:
Pár náročných dní, ale určitě jsme si z nich vzali nějaká pozitiva. Po celý víkend jsem se ve voze cítil dobře a poslední třetinu závodu jsem měl opravdu silnou. Měkké pneumatiky mi poskytly skvělou rychlost pro útok a znamenaly, že jsem mohl stáhnout velkou ztrátu na vůz před sebou, ale bohužel problém s brzdami mi znemožnil předjetí a šanci získat více bodů.
Tento víkend jsem měl potenciál být více vpředu, počínaje kvalifikací, takže se nyní soustředím na maximalizaci toho, co máme pro Austin a na čistý výkon, abychom domů přivezli co nejvíce bodů.
Frédéric Vasseur, šéf týmu
V první řadě gratuluji McLarenu k vítězství v Poháru konstruktérů, je zasloužené. Z naší strany to byl těžký víkend. Měli jsme dobrý start do víkendu; poté jsme v kvalifikaci z vozu nevytěžili plný potenciál. V závodě bylo od samého začátku problémem chlazení, i když když jsme byli v čistém vzduchu. Tempo bylo slušné; v posledních 15 kolech měl Lewis mega rychlost, ale jak tvrdě tlačil, aby dohnal ty před sebou, měl nakonec problém s přehřátím brzd. Bylo dobře vidět, jak mu z levého předního kola srší jiskry.
Je jasné, že v posledních několika závodech jsme byli za našimi soupeři o krok pozadu. Potřebujeme zlepšit potenciál vozu a také naše celkové provedení závodního víkendu, abychom zajistili, že z vozu a od jezdců dostaneme to nejlepší, protože výsledky, jako je ten dnešní, jsou určitě frustrující. V Austinu se musíme vrátit do pozice, kdy budeme mít dobré tempo po celý víkend.
ASTON MARTIN
Fernando Alonso, 7. místo:
Dnes večer jsem jel dobrý závod a vůz se choval dobře. Závodění mě tu baví a je to tu i velmi fyzicky náročné. V obou stintech jsem ukázal dobrou rychlost; tým udělal dobré rozhodnutí nasadit středně tvrdé pneumatiky, protože mi umožnily bojovat po pomalé zastávce v boxech. Doufejme, že ve zbývajících kolech šampionátu získáme další body.
Lance Stroll, 13. místo:
Nedostal jsem žádnou příležitost, snažil jsem se vyčkávat, zda nevyjede safety car, což nevyšlo. Podařilo se mi přimět měkké pneumatiky, aby fungovaly po celých 38 kol. Střední pneumatiky ve druhém stintu odešly kvůli provozu, přehřívání a bojům s ostatními vozy rychleji, než se očekávalo. Mohlo to pro mě dopadnout lépe, ale udělal jsem to nejlepší, co se dalo a budeme se snažit dál. Nyní za dva týdny vyhlížím Texas.
Andy Cowell, šéf týmu
Singapur je známý výjezdy safety caru a nedostatkem předjíždění, ale dnes večer žádný SC nevyjel a Fernando s Lancem předjížděli jako o život! Mírně vlhká trať nás vedla k tomu, abychom s oběma vozy startovali na měkkých pneumatikách, což se v průběhu závodu ukázalo jako správné rozhodnutí. Lance odvedl fantastickou práci, když na měkké směsi vydržel po celých 38 kol čekat na safety caru, pak se středně tvrdými pneumatikami dojel až do konce, několika skvělými manévry získal sedm míst.
Fernando také předjížděl a fanoušci ho zvolili jezdcem dne. Tým odvedl skvělou práci při rozhodování o pneumatikách, úrovních chlazení a strategii pro optimalizaci výkonu závodu. Bereme si z toho povzbuzení a budeme se snažit přenést tuto dynamiku do Austinu.
HAAS
Oliver Bearman, 9. místo:
Jsem opravdu šťastný. Po incidentu v prvním kole a propadu na desáté místo na mě dotíral velmi rychlý Nico. Obecně jsem měl ve svém prvním stintu problémy s vyvážením vozu. Po zastávce v boxech jsem udělal dobrý krok a zdálo se, že po dlouhé zastávce Alonsa budu osmý, ale bohužel jsem o tuto pozici přišel, protože dnes byl rychlejší než my. Jsem rád, že jsem získal body, jsou tak důležité a na těžké trati jsem předvedl skvělý víkend.
Esteban Ocon, 18. místo:
Těžká výzva, ale alespoň jsem na startu získal pozici a v prvních několika kolech se posunul o několik pozic nahoru. V určité fázi jsem se snažil dohnat Lance, v průběhu závodu se podmínky zlepšovaly. Ale zůstal jsem venku opravdu dlouho a zastávka mě pak připravila o všechno. Nemohli jsme se zlepšit kvůli vláčku DRS, který byl před námi – to bylo pro závod opravdu vše, navíc jsem se potýkal s brzdami. Zdá se, že jsem tento víkend promarnil příležitost.
Ayao Komatsu, šéf týmu
Jsem rád, že se nám konečně podařilo dát víkend dohromady. Pro nás jako tým byl tento závod obtížný, ale za stejným umístěním v kvalifikaci i závodě a body byla spousta tvrdé práce. Škoda, že Ollieho předjel Alonso, ale Aston Martin byl rychlý. Víkend jsme zvládli dobře a jsem velmi šťastný za celý tým a také za Ollieho. Ano, předjíždění ve vláčku DRS je obtížné, ale Alonso to dokázal, takže musíme zjistit, zda je to charakteristika vozu nebo co jiného. Na Estebanově straně je pozitivní, že byl rychlý ve všech trénincích, takže tempo mu nechybí. Celkově jsem velmi šťastný, že ze Singapuru odjíždíme se ziskem dvou bodů. V Austinu se na tom pokusíme stavět – chceme, aby oba jezdci získali body.
WILLIAMS
Carlos Sainz, 10. místo:
Vzhledem k okolnostem musíme být šťastní a hrdí na dnešní výkon. Byl to přímočarý závod bez safety caru, ale i tak se mi podařilo postoupit a získat po startu z osmnáctého místa cenný bod. Byl jsrm schopen prodloužit stint na středních pneumatikách déle než kdokoli jiný; jakmile jsem nasadil měkké, byl jsem schopen zajet velmi rychlý stint a zvládnout na trati několik důležitých předjetí. Mohl jsem bojovat o vyšší příčky, ale i tak jsem celkově s výkonem v závodě velmi spokojený. Vezmeme si ponaučení a začneme se připravovat na nadcházející závody.
Alex Albon, 14. místo:
Po startu z boxové uličky jsem věděl, že to bude tak trochu testovací jízda. Udělali odpovídající nastavení jen kvůli poznatkům a opravdu nefungovalo, ale to je v pořádku, protože tato data můžeme použít pro budoucí závody. Měli jsem dobré tempo v čistém vzduchu, jen jsem doplácel na modré vlajky a po většinu závodu jsem skončil v zácpě. I když jsem měl čerstvější pneumatiky, musel jsem čekat na vůz, který mě předjížděl o kolo, abych dojel vozy před sebou, takže to byl jeden z těch závodů, kde nešlo moc udělat, zejména bez safety caru. Z tohoto víkendu jsme se hodně poučili a budeme se snažit vše zúročit příští víkend v Austinu.
James Vowles, šéf týmu
Gratuluji Carlosovi k opravdu silné snaze získat bod a děkuji Alexovi za úzkou spolupráci na strategii k dosažení tohoto výsledku – byla to opravdu týmová hra. Z našich startovních pozic jsme nemohli dosáhnout více, ale to jen potvrzuje mé zklamání z kvalifikační diskvalifikace, protože naše auto dnes bylo rychlé. Těším se na zbývajících šest podniků sezóny, protože máme konkurenceschopný vůz a jsme tady, abychom bojovali o pozici v šampionátu. Na závěr gratuluji McLarenu k obhajobě Poháru konstruktérů – jejich cesta zpět na vrchol je pro nás inspirací a měřítkem toho, čeho chceme dosáhnout..
VISA CASH APP RB
Isack Hadjar, 11. místo:
Nebyl to můj den, protože jsem měl těsně před zastávkou v boxech problém s vozem. Trval celou druhou část závodu a stál mě body. Jen jsem doufal, že ostatní jezdci nás tak rychle nedohoní, ale podařilo se jim to a modré vlajky mi nepomohly. V zatáčkách jsem byl docela rychlý, ale na rovinkách jsem ztratil všechno, lépe nešlo nic udělat. Společně s týmem se podívám na to, co se dnes stalo, a pak se zaměříme na Austin, abychom udrželi dobré tempo, započaté po letní přestávce
Liam Lawson, 15. místo:
Většinu závodu jsem zůstal na původních pneumatikách a bohužel jsem po zastávce v boxech skončil za řadou aut. Být výše na roštu, mohle jsem s mou rychlostí skončit na bodech, ale špatná kvalifikace znamenala, že to bude od začátku ošidné. Byl to obtížný víkend v náročných podmínkách, ale nyní se soustředím na Austin.
Alan Permane, vedoucí týmu
Velmi těžký den a poprvé od Silverstonu jsme mimo body. Měli jsme problém s Isackovým pohonným ústrojím, což ho stálo 0,5 sekundy na každé kolo; závodit za těchto podmínek, když je tu všechno tak těsné, to prakticky znemožňuje. Jel skvěle a dělal co mohl, ale nakonec se ukázalo, že je to příliš velký handicap, než aby udržel vůz na bodech. Pro Liama to byl stejně těžký závod. Neměl k dispozici vůz podle jeho představ a bojoval s přilnavostí a vyvážením. V jeho prvním stintu jsme čekali velmi dlouho a doufali, že by mohl využít safety caru, ale nakonec ztratil rychlost. Přeskupíme se a dostaneme se k jádru problému u Isackova vozu, vrátíme se v Austinu silní – na trati, která nám bude určitě vyhovovat.
ALPINE
Franco Colapinto, 16. místo:
Dlouhý závod se spoustou těsných soubojů, což byla zábava, ale nakonec jsem neměl rychlost a ke konci ztratil na starších pneumatikách několik míst. Podařilo se mi dobře odstartovat a v úvodní sekvenci zatáček jsem získal nějaké pozice. Na měkkých pneumatikách jsem ve středu pole jel docela dobře a protože jsme věděli, jak obtížné je na této trati předjíždět, zajel jsem brzy do boxů a snažil se o undercut; využít pozice na trati k získání míst. Chtěl jsem co nejlépe zvládnout pneumatiky, ale s velkou degradací a nutností dělat místo v režimu modrých vlajek bylo obtížné udržet v závěrečných kolech vůz na čerstvějších pneumatikách. Nebyl to očekávaný výsledek, ale musíme na to prostě tlačit a lepší výsledky se dostaví. Těším se na další část sezóny v Americe, která je jednou z mých nejoblíbenějších tratí s neuvěřitelně vášnivými fanoušky.
Pierre Gasly, 19. místo:
Obtížný závod, zejména při startu z pit-lane. V poslední době jsem se ve voze necítil příliš pohodlně, takže jsme změnili nastavení a podlahu, abychom se pokusili lépe porozumět některým věcem, které by nám měly do budoucna prospět. Věděl jsem, že závod bude komplikovaný a bylo hezké absolvovat pár soubojů, i když to nebylo o bodované pozice. Vím, že tým v tuto chvíli pracuje výjimečně tvrdě a všichni víme, že nejsme ani zdaleka tam, kde bychom teď měli být. Jsem si jistý, že v Austinu můžeme být ve srovnání s několika posledními závody, kde vlastnosti okruhu nevyhovovaly našemu balíčku, zejména kvůli nedostatku přilnavosti a hrbolům, které jsou na městských okruzích běžné, podstatně lepší. Budeme i nadále držet hlavy dole a nadále se soustředit na zlepšení naší současné pozice.
Steve Nielsen, výkonný ředitel
Další těžký závod, ale můžeme si z něj vzít nějaká pozitiva v tom, že jsme se nám podařilo sem tam bojovat s našimi soupeři. Franco měl dobrý start a v úvodním kole si polepšil o několik míst; poměrně brzy jsme začali agresivně využívat strategii undercutu vozů před sebou, což vyžadovalo, aby Franco zvládl dlouhý stint na středně tvrdých pneumatikách. Vypadalo to slibně, ale na konci se dostal do smyku kvůli degradací pneumatik.
U Pierra jsme se rozhodli změnit nastavení jeho vozu a podlahu, což znamenalo start z boxů. To ho brzy odstavilo na druhou kolej, ale odvedl dobrý úvodní stint a dostal se do mixu středu pole, zdržovaného šňůrou vozů. Poté, co jeho tvrdé pneumatiky odešly, jsme se na konci rozhodli pro několik kol na měkkých pneumatikách; stáhl náskok na vozy před sebou, měl výhodu jízdy s nízkým množstvím paliva a vysokou přilnavostí.
Není to samozřejmě výsledek, kterého jsme kdy chtěli dosáhnout, ale z celého víkendu si můžeme vzít spoustu pozitiv a do Austinu míříme s pocitem optimističtějšího výkonu na mnohem konvenčnějším okruhu. Můžeme si být jisti, že se blýská na lepší časy, a jsem rád, že vidím pokračující pracovní morálku, kterou všichni v tomto týmu v obtížné době uplatňují. Na závěr gratuluji McLarenu k nastavení extrémně vysoké laťky svým druhým vítězstvím v šampionátu v řadě.
KICK SAUBER
Gabriel Bortoleto, 14. místo:
Rozhodně to nebyl nejlepší závod. V prvním kole jsem si přivodil nějaké poškození po kontaktu v první zatáčce – jeli jsme tři vedle sebe a bohužel jsem po doteku měl poškozené přední křídlo. To mě donutilo zajet do boxů, abych ho vyměnil, což mě stálo nějaký čas, a od té doby to byl ztracený závod. Rychlost nebyla nejsilnější a jakmile jsem zůstal trčet za Colapintem, věděl jsem, že bude těžké se před něj vrátit – předjíždění je zde extrémně obtížné. Většinu závodu jsem strávil za ním, což také umožnilo ostatním se k nám přiblížit. Celkově to byl jeden z těch dnů, kdy se věci nevyvíjely úplně podle našich představ. Přesto si z víkendu vezmeme pozitiva, naučíme se, co můžeme, a půjdeme dál. Tým stále pracuje opravdu tvrdě, jak tady, tak v ústředí, a všichni jsme odhodláni vrátit se na bodované pozice.
Nico Hülkenberg, 20. místo:
Dnes to nebyl můj den. Bez pozice na startu je to vždy těžké, zejména na silničním okruhu, jako je tento, kde je předjíždění téměř nemožné – pokud nemáte velkou výhodu pneumatik. Nakonec, když jsem se přiblížil k Francovi, brzdil docela brzy, což bylo značné překvapení. Ztratil jsem hodně zadního přítlaku, což způsobilo velké zablokování a roztočení. Budeme muset přehodnotit strategii, ale celkově jsme tento víkend neměli rychlost. Přesto i v těžkých dnech, jako je tento, je vždy co se učit a posouvat věci kupředu do dalších závodů.
Jonathan Wheatley, šéf týmu
V první řadě bych chtěl pogratulovat McLarenu k obhajobě titulu. Pro nás to byl neuvěřitelně frustrující závod, ve kterém se nám dařilo jen velmi málo. Po startu z jedenáctého místa opravdu věřím, že Nico měl potenciál získat body a neměli bychom se vyhýbat odpovědnosti, že se to nepovedlo. Bez safety caru se závod odvíjel bez mnoha obvyklých proměnných a příležitostí. Důkladně to přezkoumáme, abychom se ujistili, že se z tohoto víkendu poučíme a posuneme se dál. To je závodění: skvělá věc na formuli 1 je, že už za dva týdny můžeme znovu závodit.
Napsat komentář