Startovní rošt v Singapuru se mění – Williams diskvalifikován
Výsledky kvalifikace na noční závod v Singapuru doznají změny – jak bylo uvedeno ze strany technické komise FIA, britská stáj momentálně hájící páté místo v Poháru konstruktérů, neprošla kontrolou po skončení sobotních jízd.
„U vozů #23 a #55 byly kontrolovány nastavitelné polohy prvku zadního křídla. Oba vozy překročily maximální limit 85 mm na obou stranách vnější plochy zadního křídla. Tím došlo k porušení článku 3.10.10 technických pravidel FIA, vztahujících se na systém redukce odporu vzduchu (DRS), protože ve všech bodech, když je DRS v činnosti, musejí mít obě části profilů zadních křídel minimální mezeru od 94 do 85 mm,“ uvádí závěrečná poznámka technického delegáta FIA Jo Bauera.
„Při samotném slyšení se zástupci týmu odpovědné osoby přiznaly, že ačkoli v rámci vlastního měření před kvalifikací byl komponent v rámci tolerance, měření pověřených funkcionářů FIA odhalilo mezeru větší, než je povoleno, čímž zadní křídlo neodpovídalo požadovaným rozměrům. Tým Williams postup měření, metodiku ani přesnost zařízení použitého FIA nezpochybnil, plně akceptoval zjištěné výsledky a uznal, že zadní spoiler namontovaný na vůz neodpovídá požadavkům technických předpisů. V souladu s výše uvedenými fakty byl uložen standardní trest platný v případě technických přestupků,“ píše se v závěrečné zprávě.
K situaci se vyjádřil i šéf týmu James Vowles: „Zadní křídla obou našich vozů neprošla technickou kontrolou FIA kvůli prostorám mezi komponenty DRS. V důsledku toho byli Alex a Carlos diskvalifikováni. Je to hořké zklamání a intenzivně vyšetřujeme, jak k tomuto pochybení mohlo dojít. V žádném případě jsme se nesnažili získat výhodu v oblasti výkonu – zadní křídla našimi vlastními kontrolami na počátku dne prošla, ale důležitý je oficiální výsledek a my rozhodnutí FIA plně akceptujeme. Náš vůz měl po celý víkend potenciál usilovat o body a zítra chceme udělat vše pro to, abychom se z konce startovního roštu probojovali. Okamžitě přezkoumáme naše postupy, abychom měli jistotu, že se nic podobného nebude opakovat.“
Podobně jako Esteban Ocon v Ázerbajdžánu (podobný problém) jsou Albon a Sainz jr. diskvalifikováni z 12. resp. 13. místa na startovním roštu – závodu se mohou zúčastnit, ale startovat budou z poslední řady.
Napsat komentář