Ředitel Renaultu potvrdil – zůstáváme

Nějakou dobu se zdál být osud jediného francouzského týmu značně nejasný. Objevovaly se zprávy silně rozporuplné a k nim přispěl i fakt v podobě výměny generálního ředitele značky Renault. Nyní se zdá být ve všem jasno.

Zvěsti opravdu vyplňovaly celé spektrum dohadů, od odkoupení celého týmu přes jeho prozatímní odstoupení až po konečnou likvidaci. Nakonec všem dohadům učinilo konec prohlášení nového ředitele francouzské značky Françoise Provosta, jenž v závěru července tohoto roku (jak jsme již zmínili) nahradil svého předchůdce. Byl to právě Luca De Meo, z jehož rozhodnutí byl ukončen interní program pohonných jednotek OEM ve Viry-Châtillon, čímž se od příštího roku tým Alpine stane dalším ze zákazníků dodavatelů pohonných jednotek Mercedes.

Provost se neujal své vlády v nijak lehké době: Renault v prvním pololetí 2025 čelí ztrátě 11,2 miliardy eur, v čemž tvoří hlavní část odpis 9,3 miliardy € v podobě investice do japonského Nissanu. Akcie Renaultu těsně před Provostovým nástupem klesly o 18 %. Není divu, že se začaly objevovat různé zprávy, predikující možný konec účasti Alpine v F1.

Zůstaneme hodně, hodně dlouho

Provost se ve své funkci poprvé objevil na trati F1 v právě uplynulém víkendu v Itálii. „Cílem mé návštěvy je potvrzení, že v F1 zůstáváme, ba co víc, na dlouhou dobu,“ zdůraznil nový generální ředitel francouzské televizi Canal+. Jako jeden z dalších argumentů uvedl prodloužení smlouvy s Pierre Gaslym do konce roku 2028 – právě tento krok zajistí týmu se sídlem v Enstone potřebnou stabilitu. „Gaslyho nová smlouva je také velmi pozitivní znamení. Vstupujeme do nové éry, éry výkonnosti, ale především stability. Pierrovo odhodlání to dobře potvrzuje,“ dodal Provost.

Alpine se letos rozloučí s motory Renault ve prospěch Mercedesu (Motorsport.com)

Konat začal i Flavio Briatore, stále vedený jako výkonný poradce, jehož ale zdroje kolem F1 titulují jako faktického vůdce Alpine. Ten povolal po svůj bok jedenašedesátiletého britského inženýra Steve Nielsena, jehož curriculum-vitae je velmi pestré: postupně prošel týmy Lotus, Tyrrell, Benetton, Honda, Arrows, Renault Caterham, Toro Rosso a Williams. V letech 2017 – 2023 pracoval jako funkcionář pro FIA (v roce 2023 jako sportovní ředitel FIA). Jeho příchod k Alpine byl avizován už 4. června 2025, ale funkce se ujal až 1. září – bude zde zastávat post výkonného ředitele.

Share this post

Comments (1)

  • jumpman Reply

    tak teď aby ještě vypoklonkovali toho dřeváka colapinta…

    10 září, 2025 at 1:50 pm

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *