Trestat se nebude – incident Verstappen-Leclerc vyřešen
V třaskavé atmosféře Grand Prix Španělska se řešil především duel Russell-Verstappen. Psát se o něm bezesporu ještě bude, včetně rozborů a argumentů. Byl tu ale ještě jeden incident, jenž mohl změnit pořadí v cíli – ten předcházel zmíněné přetahované.
Poté, co se safety car stáhl z trati a piloti najeli do 61. kola, Verstappen na tvrdých pneumatikách v poslední zatáčce bojoval s velkou přetáčivostí a tím přišel o výhodu rychlosti. Toho využil Charles Leclerc a po vnitřní straně postupně Holanďana dotahoval. Zhruba na úrovni míst, odkud do závodu startuje první pilot, se k sobě oba vozy přiblížily a došlo k lehkému kontaktu. Verstappen si stěžoval do vysílačky (i když o něco později), že do něj Leclerc najel a dožadoval se penalizace, ačkoliv z pohledu obou pilotů věc vypadala tak, že spíš to byl Red Bull, jenž se lehce vychýlil směrem ke středu dráhy.
Komisaři se celou věcí zabývali po závodě, ale dospěli k názoru, že se proti sobě pohybovali oba jezdci, takže celou věc je nutno hodnotit jako závodní incident, za nějž nenese vinu ani jedna strana: „Vyslechli jsme pilota vozů #1 a #16, zástupce obou týmů a přezkoumali údaje o situaci před restartem, video, časomíru, telemetrii, týmovou komunikaci a důkazní záběry z obou vozů. Vůz #1 při průjezdu zatáčkou 14 ztratil trakci, proto musel bránit svou pozici na trati proti vozu #16. Ten pokračoval v pohybu a na cílové rovince vůz #1 předjel. Oba vozy se uprostřed trati pohybovaly mírně proti sobě a v důsledku toho došlo k lehčí kolizi.
Oba piloti byli toho názoru, že se jednalo o střet, jemuž se dalo předejít. Mohl potenciálně vést k vážné nehodě, ale ani jeden z pilotů nenesl jasnou či převážnou vinu. Za těchto okolností jsme se rozhodli žádné další kroky nepodniknout,“ uvádí se v závěrečném komuniké sportovních komisařů.
Verstappen má však jiný problém. Za následné „dovádění“ s George Russellem a především chování v zatáčce 5, kdy do Britova Mercedesu zevnitř najel, dostal nejen desetivteřinovou penalizaci, po níž klesl z pátého na desáté místo, ale také tři trestné body do závodní licence. Jakýkoli další závažný prohřešek ho může stát absenci v závodě, protože až do Grand Prix Rakouska na konci června mu k tomu chybí jeden bod.
Comments (10)
Jen zkouším.
…a že zrovna u tady toho článku, Miku 😀
Chutě do toho, musíme vychytat všechny mouchy…
Hola, jsem rád že se web podařil a těším se na vyživné diskuze se „starými“ a novými F1 fanoušky!
To jsem zvědav, kdy začne obvyklý boj…
Jestli myslíš na trati tak v pátek v prvním tréninku v Montrealu, a jestli tady tak asi při první zmínce AD21! : )))
Ne, já myslel typický formulovský flamewar – může za to, nemůže protože…
(Doufám, že jsem to tentokrát napsal správně.)
Však píšu právě o tom …. stačí vzpomenou AbuDhabi 2021 a ohnivá válka opět vzplane ….. ; )
Super, já bych raději vzpomínku na tento závod zakázal (jako všechny ty internety). 8-D
Já myslím že na křivdy a podrazy takové typu by se nemělo zapomínat aby se už neopakovaly …. ale on na to má každý svůj názor. Já myslím že kromě zatvrzelých fanoušků RB a Maxe nebo naopak největších „hejtrů“ Hama na to mají podobný názor. Ale dost o tom ….
Já se už těším na Montreal a chci vydět zajímavý souboj mezi McLareny a jsem zvědav jestli se zapojí i Max …. a jestli se mu někdo opováží udělit nějaký ten bodík že by dostal ban. To by byl docela poprask ve světě i mimo F1 – že by několikanásobný mistr světa dostal zákaz startu! Nedostal to naposledy Schumi a to ještě mistr vlastně nebyl?