PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci – Velká Británie 2025

Obvyklé prohlášení je tentokrát ponecháno v souladu s výsledky dosaženými na trati – o penalizaci Antonelliho (3 místa) a Bearmana (10 míst) jsme informovali a pro lepší přehlednost jsou oba piloti pouze označeni jako potrestaní.

RED BULL

Max Verstappen, pole-position:
Jsem velmi šťastný za dnešní pole-position. Bylo to nečekané, protože jsme včera měli docela složitý den, ale s dnešním výkonem jsem spokojený. Tento týden byl obtížný a vyzkoušeli jsme několik věcí, abychom napravili nedotáčivost i přetáčivost. V kvalifikaci se všichni potýkali s větrem a se změnou počasí, ale pak jsem se ke konci cítil mnohem stabilnější a vyvážení bylo lepší. Nakonec jsem měl mnohem nižší přítlak než ostatní, takže jsem byl rychlejší na rovinkách. V Q3 při posledním pokusu se všechno sešly dohromady. V první zatáčce jsem cítil větší přilnavost a rovnováhu a pak to pokračovalo v šesté a sedmé zatáčce. Ztrácel jsem už tři desetiny a opravdu jsem nechtěl chybovat při nájezdu do posledního sektoru! Bylo také skvělé zjistit potenciál upgradu a pro tým je to velká vzpruha. Zítřek bude těžký; důležitá bude správa pneumatik, protože opotřebení zde bylo vždy náročné, takže doufám, že budeme konkurenceschopní a budeme to moci prokázat.

Juki Cunoda, 12. místo:
Do rychlého kola jsem vjel normálně, ale trochu jsem ztratil výkon. Pak jsem neměl energii pro třetí zatáčku a ztratil jsem asi desetinu. Jinde v kole jsem necítil výhodu, s níž jsem počítal; mohl jsem jasně vidět ztrátu v datech. Je tak nepříjemné mít tyto problémy, když jde o hodně. Před víkendem jsem si věřil a vůz se také choval dobře, takže je to frustrující. Myslím, že Q3 do jisté míry měla být bezproblémová. Budoval jsem si dobré tempo a těžil z vozu výkon. Myslím, že jsem tento víkend udělal s vozem opravdu dobrý krok, takže je to obrovská frustrace; chci jen zajet normální kvalifikaci. Cílem jsou nyní body a já jsem v lepší pozici, než jsem byl v předchozích týdnech. Jsem docela spokojený s nastavením a úpravami, které jsme během víkendu provedli, takže se cítím optimisticky. Ve druhém tréninku jsem měl pozitivní pocit z rychlosti při dlouhých jízdách a vím, co mám zítra v závodě udělat lépe.

Christian Horner, šéf týmu
Být v Silverstonu je vždy speciální a bylo to od Maxe kolo! Soustředil se jako celý tým a já jim musím vzdát zvláštní hold. Přivezli jsme sem několik vylepšení, vyladili je během posledních 24 hodin a pak přijde Max a zajede nejlepší možné kolo na trati, která je celá o aerodynamice. Byl to úžasný výkon. Juki také předvedl fantastický výkon, ale měl bohužel smůlu. Na začátku jeho kola se objevily nějaké problémy s výkonem, které ho poněkud ohrozily. Budeme se na to muset podívat, ale určitě v autě našel nějakou rezervu. Zítra se máme na co těšit.

McLAREN

Oscar Piastri, 2. místo:
Zítra začínám z první řady. Moje první kolo v Q3 bylo mega a přemýšlel jsem o tom, jak bych mohl jet rychleji, ale nebyl jsem schopen dát všechno dohromady pro druhý pokus. Celý víkend je zatím těsný, takže zítra to nebude jiné, ale máme rychlost na to, abychom bojovali o vítězství. Tento víkend jsme vyzkoušeli spoustu věcí, abychom měli něco navíc; tým odvedl velmi dobrou práci, aby nás dostal o něco dopředu. Zítra to bude vzrušující závod.

Lando Norris, 3. místo:
Byla to skvělá kvalifikace. Silverstone je velmi rychlý, velmi příjemný a z třetího místa nebudu nešťastný. Dnes jsem neměl dostatečnou rychlost, ale i tak to byl dobrý den. Jsou to maličkosti, které vás posunou dopředu nebo dozadu. Včera jsme viděli, jak těsné to bude, setina sem a tam. Myslím, že zítra se dá čekat zábava, nejen my a Max, je tu Ferrari a také George. Máme před sebou velmi zajímavou Velkou cenu Velké Británie a těším se na ni.

Andrea Stella, šéf týmu
Byla to extrémně těsná kvalifikace se dvěma velmi vyrovnanými a konkurenceschopnými výkony Oscara a Landa, i když ani to nestačilo, aby získali pole position.
Ferrari bylo po celý víkend silné a Max s Georgem předvedli výjimečný výkon, zejména při svém posledním pokusu. To vytvořilo velmi kompaktní první šestku, což pro zítřek generuje určitou nejistotu. Tým zvládl kvalifikaci velmi dobře, předvedlv obtížných podmínkách s neustále se měnícím větrem solidní výkon; inženýři dobře pracovali na neustálém vylaďování nastavení, aby našli optimální řešení pro kvalifikaci. Jsme pořád ve velmi blízkém kontaktu.
Přes noc budeme tvrdě pracovat, abychom se dostali do co nejlepší kondice pro dobrý výsledek, ale zítra by to měl být pro fanoušky v Silverstonu vzrušující závod.

MERCEDES

George Russell, 4. místo:
Se čtvrtým místem jsem velmi spokojený, protože jsme celý víkend co do rychlosti ztráceli na čelo. Kdyby mi takový výsledek někdo nabídl na začátku dne, určitě bych ho bral. Pro Q3 jsem měl pouze jednu novou sadu měkkých pneumatik, takže padla na poslední kolo. Myslím, že jsem zvládl solidní výkon, a i když je trochu frustrující být jen něco málo přes jednu desetinu od pole position a pár setin od první řady, vytvořilo jsem si dobrou šanci bojovat v neděli o stupně vítězů.
Zítřejší předpověď je smíšená, což nám může nabídnout určité příležitosti. Víme, jak proměnlivé zde může být počasí. Je také pravděpodobné, že bude chladněji než jsme viděli v pátek, a také zataženo, takže doufejme, že naše rychlost při dlouhých jízdách bude silnější, než jsme ukázali ve druhém tréninku. Ať už je situace jakákoli, jsem připraven v domácím závodě dát do toho všechno a předvést show před tímto neuvěřitelným britským publikem.

Kimi Antonelli, 7. místo *:
Zatím to pro mě nebyl snadný víkend, ale v kvalifikaci jsem byl schopen předvést solidní výkon. Moje kolo nebylo nic zvláštního a ve druhém sektoru jsem se trápil, ale zbytek kola byl v pořádku. Chyběla mi trochu stabilita ve vysokých rychlostech, což není pocit, který byste na trati jako je Silverstone s tolika rychlými zatáčkami zrovna chtěli. Při mém posledním pokusu neměla zadní část takový přítlak, jak bych si přál; to mě stálo trochu sebevědomí a pravděpodobně i trochu času.
Uvidíme, co bude zítra. Musím si odpykat penalizaci tří míst na startovním roštu z Rakouska, což není ideální, ale doufejme, že mi podmínky nabídnou nějaké příležitosti. V předpovědi je zmínka o dešti, mělo by být mnohem chladněji než v pátek. To by snad mělo být pro nás výhodou. Vše, čemu budu čelit, se uvidí, až zhasnou na startu světla.

Toto Wolff, šéf oddělení Mercedes-Benz Motorsport
Postavení na startu jako zde nikdy nebude naším chtěným, ale můžeme si vzít nějaká pozitiva z pokroku, kterého jsme dosáhli po náročném pátku. George vynaložil skvělé úsilí, aby se dostal do druhé řady, jen něco málo přes desetinu sekundy za pole-position. Byl to další dobrý výkon v sezóně, jako už několikrát. V tuto chvíli jezdí fantasticky a doufejme, že zítra bude bojovat o stupně vítězů.
Co se týče Kimiho, udělal od včerejška také dobrý krok a zaujal solidním výkonem. Samozřejmě, že si musí odpykat penalizaci na startovním roštu, ale měl by být rychlý a posunout se vpřed. Zítřejší předpověď je stále smíšená; radar předpovídá potenciální déšť. Nikdy nevíte, co se v takových podmínkách může stát, zejména tady v Silverstone. Budeme se snažit využít všech příležitostí, které se nám naskytnou, a předvést silný výkon.

FERRARI

Lewis Hamilton, 5. místo:
Velmi konkurenceschopná kvalifikace. Q2 byla silná, ale nebyl jsem schopen vytěžit zlepšení, o které jsme usilovali v posledním kole Q3, Až do poslední zatáčky jsem pravděpodobně byl blízko druhému místu, ale v zatáčce 16 mě trocha nedotáčivosti stála desetinu a kousek. Jsem opravdu hrdý na to, jak tým celý víkend pracoval, v tréninku bylo vidět spoustu pozitivních signálů. Zítřek s vozy přede mnou nebude snadný, ale na Silverstonu je něco zvláštního. Energie z davu je neuvěřitelná a těším se, že do toho dám všechno.

Charles Leclerc, 6. místo:
S dnešní kvalifikací nejsem spokojený. Chyba v poslední zatáčce mého posledního kola v Q3 mě stála nejméně jednu nebo dvě desetiny, což mě v tomto případě mohlo dostat do první řady závodu. To je zklamání a já se zaměřím na to, abych všechno dal znovu dohromady. S tím, jak je náš vůz v této sezóně silnější než v kvalifikaci, je tu šance, že zítra můžu něco dokázat. Startovat ze třetí řady však znamená, že se musím na startu probojovat dopředu, za což zaplatím později v závodě degradací pneumatik. Zítra budu muset najít správnou rovnováhu a pracovat na tom, abych týmu přivezl domů dobrý výsledek..

Frédéric Vasseur, šéf týmu:
Výsledek kvalifikace je trochu frustrující, protože vůz byl po celý víkend zjevně rychlý a dokonce i dnes, protože jsme byli nejrychlejší v Q2. Vylepšení, která jsme představili v Rakousku, sehrála svou roli; a co je důležité, pravděpodobně pomohla jezdcům, aby se nyní ve voze cítili více jistí. Povzbuzuje to všechny, aby pokračovali v úsilí.
Kvalifikaci nezvládli dobře, nedali jsme všechno dohromady pro závěrečnou jízdu, to naznačují výsledky. Při vší podpoře, zejména Lewise, je škoda, že jsme nepředvedli něco lepšího. Pozitivní je, že věřím v další realizovaný krok vpřed, pokud jde o čistý výkon.
Nicméně výchozí pozice jsou stále úctyhodné, protože víme o našem dobrém tempu v dlouhých pasážích; v neděli vždy podáváme o něco lepší výkon než v sobotu a předjíždění v Silverstone není problém, takže to je bod, z nějž můžeme bojovat. Takový je závod, my se teď musíme soustředit na zítřek a zjistit, co můžeme udělat, abychom měli lepší neděli.

HAAS

Oliver Bearman, 8. místo *:
Dobrá kvalifikace, vůz se choval opravdu dobře, fungoval podle očekávání a v sobotu jsrm to ukázal, což je dobrý pocit. Tým odvedl skvělou práci, takže penalizace bolí, ale vůz se snadno dostal do Q3 a pokud vyjdeme z dobré kvalifikace, myslím, že to znamená, že máme opravdu dobrý závodní vůz.

Esteban Ocon, 15. místo:
Jako vždy je to velmi těsné – bohužel se v posledním kole vyskytlo několik problémů, proto jízda nebyla čistá. Uvidíme, jaké bude zítra počasí, pokud bude degradace vysoká, mělo by to otevřít příležitosti, ale v současné době vše vypadá obtížnější než v posledních dvou závodech. Nicméně věci se ubírají správným směrem a zítra do toho dáme maximum.

Ayao Komatsu, šéf týmu
Mám smíšené pocity. Úžasným pozitivem je, že jsme přivezli aktualizaci a jakou tým odvedl dobrou práci. Upgrady fungovaly, změnu jsme provedli včera s očekávaným výsledkem. Dnes si na něj Ollie zvykal, pak využil jeho potenciál a všichni jsme viděli výsledek. Podařilo se nám dostat do Q3 za velké týmy, takže je to důkaz tvrdé práce všech. Samozřejmě, na druhou stranu, že Ollie udělal tu chybu ve třetím tréninku a podruhé se propadl o 10 míst na startovním roštu, není dobré. Je to něco, s čím se musí vypořádat a nemůže se to zopakovat. Estebanovo kolo v Q2 při jeho druhém pokusu bylo ohroženo během výjezdového kola, takže z něj nevytěžil všechno. Dnes byl s vozem méně spokojený, takže je třeba vše prověřit. Zítra do toho musíme dát všechno od začátku – budeme se snažit dostat na bodovanou pozici.

ASTON MARTIN

Fernando Alonso, 9. místo:
Jsem spokojený s další Q3. Třetí trénink nebyl docela jednoduchý a kvůli tomu jsem šel do kvalifikace s menšími informacemi o nastavením vozu. Tento víkend jsme také testovali nová vylepšení a zdá se, že je to malý krok správným směrem. Takže celkově si myslím, že můžu být rád, odkud zítra po dobře provedené kvalifikaci odstartuji. Uvidíme, co půjde udělat zítra. Budeme sledovat počasí a docela bych byl rád, kdyby zapršelo, protože to může zamíchat karty. Kolem nás je několik rychlých aut, bude to dlouhý závod. takže uvidíme, jestli dokážeme získat nějaké další body.

Lance Stroll, 18. místo:
Složitý den a kvalifikace. Včera jsem byl s nastavením vozu opravdu spokojený, ale dnes jsem se trápil jak s vyvážením, tak s rychlostí; podobně jako minulý víkend, kdy jsme v pátek působili konkurenceschopně, ale pak jsem se během kvalifikace s nižším množstvím paliva trápil. Budeme se na to muset podívat a lépe porozumět, co je příčinou. Zítra to bude opravdu těžký den, když startuji zezadu, ale uvidím, co se dá dělat.

Andy Cowell, šéf týmu
Od Fernanda silná kvalifikace s čistými a úhlednými koly, díky nimž prošel do Q3. Očekáváme, že bude startovat ze sedmého místa (po penalizacích Bearmana a Antonelliho), což mu dává dobrou příležitost získat nějaké body. Lance dnes nebyl s vozem tak spokojený; chybělo mu vyvážení, které jsme měli ve volném tréninku. Projdeme si data, abychom zjistili, proč se to stalo, a do budoucna věci zlepšíme. Vypadá to, že podobné složité povětrnostní podmínky můžeme očekávat i zítra – s poryvy větru a rizikem přeháněk. Budeme na to tvrdě tlačit, odhodlaní předvést na domácí půdě před britskými fanoušky dobrou show.

ALPINE

Pierre Gasly, 10. místo:
S kvalifikací jsem velmi spokojený, zejména s ohledem na to, jak byl tento víkend pro tým doposud komplikovaný. Včera a dokonce ani dnes ráno ve třetím volném tréninku jsme neukázali moc rychlosti. Drželi jsme pohromadě jako tým, udělali jsme nějaké změny a snažili jsme se maximalizovat balíček, takže kredit všem za fantastickou práci. Jsem za ně velmi rád, že jsem se dostal do Q3, protože to do té doby na trati rozhodně nevypadalo slibně. Věděl jsem, že poslední část bude těžká. Podmínky byly s poryvy větru složité, takže bylo těžké být v autě úplně spokojený. Proklouzl jsem Q1; pak v Q2 bylo opravdu dobré kolo a postup do Q3. Zítra máme šanci získat body. Realita je taková, že to nebude snadné, ale budu připraven bojovat. Mohlo by také pršet, takže musím být připraven využít každou příležitost..

Franco Colapinto, 20. místo:
Celkově to byl frustrující způsob, jak zakončit den a byla škoda, že jsem se nemohl vrátit do garáže a dokončit poslední jízdu v Q1. Podmínky byly zrádné, stejně jako po celý víkend, maximálně jsem tlačil a na obrubníku při výjezdu do poslední zatáčky jsem ztratil vládu nad vozem. Jel jsem na limitu, abych našel chybějící mezery, bohužel jsem přišel o zadní část vozu. Došlo k nějakému kontaktu s bariérou z pneumatik a myslel jsem si, že je vše v pořádku, protože se mi podařilo vrátit se na trať. Objevily se však nějaké vibrace, proto jsem se rozhodl na trati. Omlouvám se týmu a budu pokračovat v práci; zítra se v závodě pokusím udělat maximum. Když se podíváme na předpověď a možnost deště pro Grand Prix, pokusím se maximalizovat všechny příležitosti, které se mi naskytnou a získat nějaké pozice. Také dobrá práce od týmu a dobře zvládnutý obrat Pierra po potížích, kterým jsme během víkendu čelili.

Flavio Briatore, výkonný poradce
Vzhledem k problémům, kterým jsme s ovladatelností vozu dosud během víkendu čelili, a zpětnou vazbou od obou jezdců, bylo velkým úsilím týmu a Pierra dostat vůz do Q3. S penalizacemi na startovním roštu pro Antonelliho a Bearmana startujeme osmí a s obvyklým nepředvídatelným počasím v Silverstonu se v zítřejším závodě může stát cokoliv. Dnešek opět ukazuje, že bez ohledu na potíže, kterým jako tým čelíme, musíme vždy usilovat o to, abychom podali maximální výkon a odemkli výkon dostupného balíčku. Franco ví, že udělal chybu; potřebuje se zlepšit a zítra se do závodu vrátit v plné síle..

WILLIAMS

Carlos Sainz jr., 11. místo:
Nemyslím si, že jsem dnes měl na víc. Q3 mi unikla jen s nepatrným rozdílem, ale tento víkend jsem se neustále pohyboval v odstupu mezi desátým a čtrnáctým místem, takže si myslím, že moje pozice odráží možnosti, jaké předvádíme. Tento víkend jsme věnovali spoustě experimentů s nastavením, takže to nebyla ideální příprava na kvalifikaci, ale nakonec jsem se cítil opravdu nadějně. Věřím našemu zítřejšímu závodnímu tempu, takže uděláme vše, co je v našich silách, abychom bojovali o body a byli připraveni využít každou příležitost. Je neuvěřitelné, jakou podporu doma máme, a chci našim fanouškům poděkovat dobrým závodem!

Alexander Albon, 14. místo:
Musíme přezkoumat, co se dnes stalo. Nasadil jsem poté, co Franco havaroval, nové pneumatiky a pak jsem vyjel, když byla pravděpodobná červená vlajka, takže jsem nakonec promarnil sadu. To mě nechalo pro můj první pokus v Q2 na použitých pneumatikách; ten ve skutečnosti dopadl dobře, ale druhý pokus se zkomplikoval. Celý víkend jsem byli rychlý, takže je to frustrující. Vůz se stává rychlejším a měl by být v Q3. Neříkám, že jsem spokojený se svou prací v Q2, ale ne vždy si to usnadňujeme. Vždy se ve Williamsu zaměřujeme na zlepšování věcí, takže právě dny jako tento zdůrazňují oblasti, na kterých musíme pracovat.

James Vowles, šéf týmu
Pole je nyní velmi těsné. Můžete vidět, že čtyři nebo pět vozů stále dělí otázka milisekund a vždy jsme věděli, že dostat se do Q3 bude pro oba vozy gigantické úsilí. Myslím, že s Carlosem jsme měli dobrý program. Jel dobře a podařilo se mu zlepšit několik oblastí na voze. S Alexem jsme začali s výjezdovým kolem trochu blízko Verstappena, takže jsme nebyli schopni dosáhnout správné teploty na pneumatikách a v prvním sektoru volil kompromis. Bez toho je těžké říct, kde přesně by skončil, ale určitě výš, než kde na startovním roštu začneme. To znamená, že máme rychlý závodní vůz založený na pátečních výkonech a každé příležitosti zítra závodit na bodech s oběma vozy.

VISA CASH APP RB

Isack Hadjar, 13. místo:
Kvalifikace byla zklamáním. Po celý víkend jsem měl skvělý vůz a dobrý start do kvalifikace, ale pak jsem cítil, že jsem se dostal velmi brzy na limit vozu, zatímco ostatní týmy byly schopny najít další rychlost. Cítil jsem, že jsem trochu na hraně, a proto jsem nebyl schopen zajel lepší čas na kolo. Trochu jsem se trápil v rychlém kole, takže když se podívám na zítřek, myslím, že dlouhá jízda bude obtížná, ale samozřejmě do toho dám všechno, abych bojoval o body.

Liam Lawson, 16. místo:
Vypadnutí z Q1 je opravdu frustrující, zejména proto, že jsme celý víkend měli rychlý vůz. Bohužel pokles teploty znamenal, že jsem nemohl dostat pneumatiky na správnou teplotu, na začátku kola jsem neměl přilnavost a v průběhu kola se to nelepšilo. Je škoda zahodit takovou kvalifikaci. Tyto pneumatiky jsou velmi citlivé, ale to není nic nového a měl jsem to zvládnout lépe. Je třeba přijmout místo, odkud začnu, a budu muset pro zítřek zvážit alternativní strategii. Stát se může cokoliv, počasí je tu nevyzpytatelné. Budu usilovat o umístění v první desítce, ale bude to těžký závod.

Tim Goss, technický ředitel
Po slibných pátečních trénincích jsme cítili, že jsme před třetím tréninkem a kvalifikací v relativně silné pozici. Přes noc jsme provedli další drobné úpravy v nastavení vozu, abychom se pokusili přizpůsobit větrným podmínkám, znovu vyvážit vůz pro očekávané chladnější teploty trati a vyhodnotit různé úrovně přítlaku. I když byly obecně účinné, nakonec jsme měli problém naše očekávání v kvalifikaci splnit. Liamův vůz postrádal trochu přilnavosti, zejména ve třetím sektoru a těsně mu unikl postup do Q2. Isack pohodlně postoupil z Q1, ale v Q2 nedokázal z vozu dost vytěžit. Těšíme se na závod, víme, že jsme prokázali dobré zacházení s pneumatikami a jsme si jisti, že budeme mít dobrou šanci na bodované umístění.

KICK SAUBER

Gabriel Bortoleto, 17. místo:
Zatím to byl obtížný víkend. Od první části jsem se ve srovnání s nedávnými závody potýkal s celkovou rychlostí a vyvážením; nárazový vítr to ještě ztížil – je to něco, s čím se náš vůz nevyrovnává dobře, i když je to pro všechny stejné. Ve srovnání s Rakouskem, kde jsme byli silní ve všech částech, nám tento okruh prostě nevyhovoval. Bohužel jsem se během tréninku několikrát roztočil, což poškodilo vylepšenou podlahu, takže jsem v kvalifikaci musel nasadit starší specifikaci. To rozhodně v tak těsném středu pole nepomohlo, ale i tak jsem do toho dal všechno. Nemyslím si, že by dnes zbývalo ještě mnoho k lepšímu umístění.

Nico Hülkenberg, 19. místo:
Zatím to pro nás byl těžký víkend a nedostatek rychlosti byl od samého začátku jasný. Když se zvedl vítr, sektor 1 se stal ještě náročnějším a nebyl jsem schopen sestavit kolo tak, jak jsem chtěl. Větrné podmínky, zejména s blížícím se slabým deštěm, situaci ztěžovaly. Zatímco každý se s tím musel vypořádat, zdá se, že mě to ovlivnilo o něco více.
Ve srovnání s posledními víkendy, kdy jsme byli konkurenceschopní, tento okruh zdůraznil některé naše nedostatky. Toto uspořádání trati nám prostě nevyhovuje tak dobře jako ostatním. Doufejme, že některé proměnlivé podmínky nám zítra dají příležitost bojovat.

Jonathan Wheatley, šéf týmu
Dnes to byla náročná kvalifikace, která odrážela, kde se na naší cestě s C45 nacházíme. Na předchozích okruzích jsme s vozem udělali dobrý pokrok, tento víkend jsme se snažili vygenerovat stejnou úroveň rychlosti. Navzdory neúspěchu ve třetím tréninku prokázal Gabriel v kvalifikaci odolnost a našel si svůj stálý rytmus. Nico jel relativně čistě, ale rychlý prostě nebyl. Když se podíváme na zítřek, je tu šance na déšť, který by mohl zamíchat kartami – a pokud se to stane, budeme připraveni toho využít.

Share this post

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *