PROHLÁŠENÍ po Grand Prix Velké Británie 2025
Určitě bylo dost fanoušků F1 zvědavých, jak se piloti a zástupci týmů postaví k dramatické a místy mírně chaotické britské Grand Prix. Bylo opravdu o čem povídat a co vysvětlovat. Co je ale milé a zavání to v F1 nečekaným lidským faktorem, jsou gratulace muži, jenž na své stupně vítězů čekal opravdu nejdéle ze všech existujících jezdců, kteří se na ně kdy postavili.
McLAREN
Lando Norris, 1. místo:
Bylo těžké si představit, jaké by to bylo – ale o tom jsem snil, všechno, čeho jsem kdy chtěl dosáhnout. Kromě vítězství v šampionátu si myslím, že pokud jde o pocity, pokud jde o úspěch, je to vynikající. Neuvěřitelný závod, dnes rozhodla podpora fanoušků. Posledních pár kol jsem se díval do davu, snažil jsem se všechno vstřebat a užít si ten okamžik. Volám mou tribunu v rohu. Byli úžasní. Povzbuzovali mě v každém kole a byla to opravdu krásná věc.
Co se týče samotného závodu, byl tak stresující, jak jen může být. Je to dlouhých 52 kol, nikdy jsme nevěděli, co se stane, zvláště když předtím pršelo. Tým však udělal dobrá rozhodnutí, zajel jsem do boxů ve správný čas a získal úžasný výsledek. Děkuji týmu za jejich neuvěřitelnou práci – to jsou vzpomínky, které budu mít navždy.
Oscar Piastri, 2. místo:
Dnešek neskončil tak, jak bych chtěl, ale pro tým to byla dobrá práce v opravdu úspěšný den. Double v naší domácí Grand Prix je skvělé, navíc velký balík bodů. I když to pro mě byla frustrující penalizace, měli jsme raketové auto, takže děkuji týmu za veškerou jejich práci, která znamenala, že dosáhli takový náskok před zbytkem pole. Využiji frustraci z dneška k tomu, aby mě o příštím víkendu ještě více povzbudil, ale prozatím se zabývejme skvělým víkendem pro McLaren.
Andrea Stella, šéf týmu
Z našeho domácího závodu odjíždíme s bilancí 1-2 a domácím vítězstvím Landa, což je fantastický výsledek a velká odměna pro tvrdě pracující muže a ženy z McLarenu, z nichž mnozí byli na tribunách jako svědci tohoto úspěchu. Přesto závod nebyl jednoduchý, proměnlivé podmínky a těžko přijatelná penalizace pro Oscara. v nadcházejících dnech se na všechno podíváme a budeme pracovat na tom, abychom pochopili, co se dalo udělat jinak. Oscar odjel fantastický závod, skvěle se posunul do vedení závodu a tým si vedl dobře, když v obtížných podmínkách fungoval v klidu.
Lando předvedl vynikající závod. Jeho rychlost byla po celý závod výborná a jsme rádi, že dokázal tuto speciální Velkou cenu vyhrát. Nyní se soustředíme na poslední dva závody před letní přestávkou, kde se budeme snažit získat další vítězství a pódia.
Děkuji všem fanouškům na tribunách a při akcích, kterých jsme se tento týden zúčastnili. Vaše podpora nás žene kupředu a motivuje nás k tomu, abychom v této fascinující a vzrušující sezóně formule 1 pokračovali ve svém úsilí.
KICK SAUBER
Nico Hülkenberg, 3. místo:
Jsem nadšený – tak speciální den pro tým i pro mě osobně. Pocit na prvních stupních vítězů… Nedokážu to vyjádřit slovy. Byl to tak intenzivní závod s neustále se měnícími podmínkami a s pocitem, že jste přímo na hraně.
Dnes jsme udělali správná rozhodnutí, zejména pozdější zastávka pro slicks – toto rozhodnutí bylo zásadní a mělo velký význam. Bitva s Lewisem v posledním stintu byla opravdu intenzivní. Stahoval ztrátu, ale podařilo se mi ho udržet za sebou a dokonce trochu poodjet, když jsem měl měnit pneumatiky. Myslím, že kdyby to byl suchý závod, den by pro nás vypadal úplně jinak, ale vytěžili jsme maximum ze stávajících podmínek a využili každou příležitost.
Startovat z posledního místa na startovním roštu a skončit na stupních vítězů je upřímně trochu neskutečné. Bude to trvat několik dní, několik okamžiků, než vše zpracuji a přijmu. Od začátku do konce to byla skvělá týmová práce a jsem opravdu hrdý na to, čeho jsme společně dosáhli. Nyní máme dva týdny na to, abychom si to užili a řádně oslavili, než se vrátíme do práce – a zakončíme první polovinu sezóny na vysoké úrovni.
Gabriel Bortoleto, nehoda:
V první řadě gratuluji Nicovi! Vidět ho bojovat o stupně vítězů a dosáhnout tohoto výsledku po tolika letech ve formuli 1 znamená hodně. Je to nejlepší týmový kolega, se kterým jsem kdy pracoval – jak jako jezdec, tak jako člověk – a tento okamžik si naprosto zaslouží: jsem za něj opravdu šťastný. Je to speciální den pro tým, a i když můj vlastní závod nešel podle plánu, jsem hrdý na to, že jsem součástí. Budu dál tvrdě pracovat a doufejme, že jednoho dne budu na stejném místě. Když se ohlédnu za tím, jak se pro mě závod vyvíjel, jsem spíše zklamaný: zariskoval jsem a přezul na střední pneumatiky; očekával jsem, že trať za stávajících podmínek rychleji osychne, ale bohužel to tak nedopadlo. Tlačil jsem při restartu, havaroval a to byl konec mého závodu, při již tak náročném víkendu. Jsem vždy velmi sebekritický a vím, že jsem dnes tým zklamal, protože jsme měli potenciál na ještě lepší výsledek. Ale všechny tyto věci jsou součástí křivky učení. Nyní oslavíme Nica a prožijeme pár týdnů bez závodění. Využiji je k dalšímu tréninku a práci na ještě větším zlepšení před letní přestávkou.
Jonathan Wheatley, šéf týmu
Kde mám začít… Nejočekávanější pódium v historii F1 a první pódium pro tým od Japonska v roce 2012. Byl to víkend vzestupů a pádů, ale nakonec jsme všechno dali dohromady, a když se naskytla příležitost, chopili jsme se jí oběma rukama. Po úspěchu v Rakousku zažil Gabriel frustrující víkend, ale s každým závodem je silnější. Snadno se zapomíná, že je to stále jen jeho první sezóna v F1 a vím, že se bude chtít vrátit na trať k druhé polovině šampionátu.
Nico dnes předvedl mistrovskou lekci. Po startu z 19. místa skončit třetí, to byla vůbec nejnižší startovní pozice pro jezdce na stupních vítězů ve 32leté historii Sauberu a po 239 startech v Grand Prix Nico splnil svůj úkol. Žádný jezdec si nezaslouží stupně vítězů více než on.
Dnes jsme se opět sešli jako tým. Ukázali jsme důvěru a víru v sebe sama a dosáhli jsme výsledku, na který mohou být všichni v továrně i na trati právem hrdí. To byl den!
FERRARI
Lewis Hamilton, 4. místo:
Není to výsledek, ve který jsem doufal, ale pokračujeme v růstu jako tým a také se více sbližuji s vozem. Třetí místo se občas zdálo být na dosah, ale čest Nicovi a jeho prvnímu pódiu, odjel dobrý závod. Silverstone vždy nabízí skvělou show a měnící se počasí rozhodně dělalo věci zajímavými. Velké díky úžasnému publiku za veškerou podporu tento víkend, je vždy skvělé být doma.
Charles Leclerc, 14. místo:
Opravdu těžký závod od začátku do konce. Když se ohlédnu zpět, moje rozhodnutí zastavit v zaváděcím kole pro slicks nebylo správné, ale nemyslím si, že se toho moc změnilo, protože dnes jsem prostě nebyl rychlý. V posledních několika závodech jsem šel s nastavením svého vozu docela do extrému a na suchu se to vyplatilo. Nicméně v podmínkách, které jsme zde dnes viděli, se nezdálo, že by to tak dobře fungovalo. Je před námi spousta práce.
Gratuluji Nicovi k jeho pódiu, je to pro něj a jeho tým velký úspěch.
Frédéric Vasseur, šéf týmu
Chaotický závod pro všechny, od začátku do konce. Dokážu si představit, že pro fanoušky to byla podívaná. Podmínky se měnily tak často, že bylo obtížné být ve správný okamžik na správných pneumatikách. Mnoho safety carů také znamenalo, že bylo velmi obtížné předvídat, co bude následovat. Na konci závodu máte vždy pocit, že pokud jde o strategii, mohli jsme být mnohem lepší.
Charlesova sázka ohledně okamžitého přechodu na slicks byla odvážná a kdyby se věci vyvíjely jinak, mohla být správná. Je jasné, že McLaren byl mnohem rychlejší než my, ale dnes jsme získali více bodů než Mercedes a Red Bull, což je pozitivní. Stejně jako fakt, že jsme byli konkurenceschopní až do posledního pokusu v Q3, že naše rychlost se ve srovnání se začátkem roku výrazně zlepšila a nyní musíme tuto výkonnostní úroveň přenést i do druhé poloviny sezóny.
Budeme studovat data z tohoto víkendu, abychom zjistili, proč jsme se trápili v určitých pasážích. Nejdůležitější je, abychom v příštím závodě ve Spa udělali další krok vpřed ve výkonnosti, abychom dali vše dohromady, abychom zajistili perfektní víkend od začátku do konce.
Na závěr gratuluji Nicovi k jeho prvnímu pódiu. Vzhledem ke svému nespornému talentu si to zaslouží.
RED BULL
Max Verstappen, 5. místo:
Dnešek nebyl skvělý. Nemysleli jsme si, že dnes bude tak mokro; předpověď počasí se přes noc změnila a nikoli v náš prospěch, takže s inovovaným zadním křídlem to bylo opravdu těžké . Pokaždé jsem měl nízký přítlak a s nástroji, které jsme měli, jsem ho nemohl ve vysoké a nízké rychlosti vyvážit. Samozřejmě jsem se roztočil a při restartu ztratil spoustu pozic. Opravdu nevím, co se stalo, když jsem se snažil přidat plyn, ale napravil jsem, co jenom šlo. I poté, co se to stalo, jsem pokračoval a vůz neměl rychlost, což nebylo skvělé. Pozitivní je, že jsme udělali správnou strategii a setrvali na přechodných pneumatikách. Všechna rozhodnutí byla správná, jen přechodné pneumatiky prostě postrádaly trochu rychlosti. To je závodění, nikdy nebudeme spokojeni s pátým místem, ale posuneme se do dalšího závodu. Závod pro mě nebyl tak příjemný, ale bylo hezké vidět, jak Nico získal své první pódium a jsem si jistý, že dnes večer bude slavit. Následuje Spa, můj nejoblíbenější v kalendáři, takže doufejme, že tam budu o něco lepší.
Juki Cunoda, 15. místo:
Dnes to tam nebylo vůbec snadné, ale nějak to pro mě nebyl tak chaotický závod. Jen jsem hodně bojoval s tempem a ani na suchu jsem neměl skvělé tempo. Hlavním problémem byl déšť a pak jsem měl jako obvykle masivní degradaci pneumatik. Incident s Olliem byl opravdu ošemetný, samotný dotek byl velmi lehký a v těchto podmínkách může mít obrovské následky. Našel jsem ho hned po závodě a omluvil se. Co se týče krátkých jízd, mám z tohoto víkendu pár pozitiv, ale v dlouhých jízdách nějak blázním. V dešti jsem si věřil, takže se musíme podívat na to, proč jsem neměl rychlost. Přítlak k tomu možná přispěl, ale stále jsme byli pomalejší, než jsme měli být. Vůz by měl být pro Belgii jiný; budeme v mezičase, jenž do závodu zbývá, tvrdě pracovat.
Christian Horner, šéf týmu
Závod byl napínavý, v takových podmínkách je vždycky. Co se nás týče, trochu jsme riskovali s počasím, očekávali jsme suchý závod a když máte v těchto podmínkách velmi nízký přítlak, je to samozřejmě téměř nemožné. Myslím, že Max si vedl opravdu dobře, vydržel, jen při restartu měl smůlu. Nejsem si jistý, co se stalo s Oscarem, ale Max se dostal do špatné části trati a pak se roztočil, což ho odsunulo v pořadí. Jakmile okruh začal osychat, podařilo se mu probojovat se přes skupinu a vrátit se do TOP5. Pro Jukiho to byl opět těžký závod. Nedokázal se dostat do tempa a pak ho penalizace opět nechala na pozici, s níž nemohl nic dělat. Není to výsledek, který jsme očekávali; dnes odvedl dobrou práci Nico Hülkenberg, po zásluze se konečně dostal na stupně vítězů.
ALPINE
Pierre Gasly, 6. místo:
Neuvěřitelný výsledek pro celý tým. Nemyslím si, že jsme očekávali takovou pozici po našich trénincích, takže kredit všem za jejich úsilí. Je o to sladší, že se podařil v Silverstone, kde je na tribunách tolik zaměstnanců z Enstone. Je to velká vzpruha a motivace pro všechny, takže mám velkou radost. Měli jsme na trati několik pěkných soubojů s jezdci, se nimiž normálně nebojujeme, jako jsou Alonso, Lewis a Max, takže to byla zábava. Všechno to bylo o posouzení míry rizika a my jsme se do toho prostě rozhodli jít. Riskovali jsme a vyplatila se nám správná strategická rozhodnutí a skvělé zastávky v boxech. Těším se, že tento týden budu v továrně a budu pokračovat v tvrdé práci a doufám, že zítra ráno uvidím nějaké úsměvy!
Franco Colapinto, nestartoval – defekt převodovky:
Na dnešní závod jsem se opravdu těšil, takže bylo zklamáním, že jsem nestartoval a nemohl se pokusit dohnat včerejší výsledek za podmínek, které otevřely spoustu příležitostí. V té době nebylo jasné, o jaký problém se jedná, prošetření nám zabralo nějaký čas během závodu. Vím jen, že jsem nemohl řadit. Zkusili jsme pár věcí, abychom se znovu rozjeli, ale nakonec jsme museli auto odstavit, Jsou dny, jako je ten dnešní, kdy chcete jako hráč být na hřišti; jak jsme viděli u ostatních, kteří startovali dále vzadu, dnes byla možnost dosáhnout velkého zisku. Pokud jde o poznatky, byl to dobrý víkend, můžeme si je vzít do dalších závodů. Sledoval jsem závod, jak se vyvíjel. Byl to vzrušující boj a Pierremu a týmu patří velká gratulace za body v našem domácím závodě. Na dva týdny mezi závody se nyní vrátíme do Enstone a budeme tvrdě pracovat na závěrečném tlaku před letní přestávkou.
Flavio Briatore, výkonný poradce
Dobrý výsledek pro tým a skvělá jízda Pierra v obtížných podmínkách. Je hezké získat body pro tým v domácím závodě, což je po několika těžkých závodech dobré pro jeho morálku. S tím, jak jsme víkend začali, to nevypadalo na možné body, takže tým velmi chválím, že to otočil. Je škoda Francova závodu; skončil ještě před startem poté, co měl problém s hnacím ústrojím. Získali jsme náskok před Haasem, RB a Williamsem, zatímco ostatní neuspěli. Výsledek našich soupeřů nám také dává naději, že můžeme dokázat totéž a budeme i nadále usilovat o zlepšení naší pozice.
ASTON MARTIN
Lance Stroll, 7. místo:
Velmi smíšený víkend; během pátečního tréninku jsme předvedli slušnou rychlost, na které jsem bohužel nemohl stavět během kvalifikace a dnes startoval zezadu. Tým během závodu udělal několik dobrých strategických rozhodnutí a celkově zaznamenal dobrý výsledek. Opravdu jsem se potýkal s degradací pneumatik a bohužel jsem nebyli v pozici, kdy bych mohl bojovat o víc. Hülkenberg měl během posledního stintu mnohem větší přilnavost a s úrovní degradace jsem dnes dosáhl nejlepšího možného výsledku.
Fernando Alonso, 9. místo:
Mám pocit, že to dnes byla promarněná příležitost, i když jsem získal nějaké body. Bylo těžké se rozhodnout, když opět pršelo a při první zastávce v boxech jsme ztratili několik pozic. Při druhé zastávce jsem zajel do boxů příliš brzy, na slicks na mírně vlhké trati jsem ztratil spoustu času . Měl jsem dobré tempo, ale nakonec nebyl schopen zúročit rušný závod. Jsem velmi šťastný, že Nico získal své první pódium a doufám, že si oslavy užije.
Andy Cowell, šéf týmu
Intenzivní a náročné odpoledne, Lance a Fernando tvrdě bojovali o body, aby je také přivezli. Bojovali jsme na čele, ale naše tempo se snížilo, protože bylo povoleno DRS a trať nadále osychala. Pravděpodobně jsme Fernanda přezuli na suché pneumatiky příliš brzy, ale podařilo se mu získat zpět bodované místo. Lance dnes jel velmi dobře, nechyboval. Vzhledem k rychlosti vozu je jeho umístění skvělým výsledkem. V těchto deštivých závodech často přemýšlíte a vidíte příležitosti, jak jste mohli udělat věci jinak – a většina týmů to pravděpodobně cítí stejně – ale můžeme být rádi, že jsme v našem domácím závodě oba vozy dostali na body.
WILLIAMS
Alex Albon, 8. místo:
Se závodem jsem spokojený. Našli jsme správnou rovnováhu mezi rizikem a bezpečím a včera jsme se odrazili od složitého dne. Ke konci závodu jsem měl opravdu dobré tempo, rytmus a v posledním kole se mi podařilo dostat Alonsa. Líbily se mi podmínky, kde je závodní stopa tak malá a není zde prostor pro chyby. Když se podíváme na další závod, tento víkend jsme nasbírali spoustu užitečných dat, která nám pomohou se před závodem ve Spa vypořádat s problémy.
Carlos Sainz jr., 12. místo:
Dobrý závod, vyhnul jsem se problémům, staral se o pneumatiky a měl slušné tempo. Bohužel ke konci a na slicks jsem se chystal předjet Charlese, ale ztratil kontrolu v patnácté zatáčce, přejel trať a narazil přední část podlahy a křídlo. Oba jsme vyjeli z trati, ztratili spoustu pozic. já měl poškozený vůz až do konce závodu. Zdá se, že je to zatím pro mou sezónu typické a je velmi nepříjemné, že mé víkendy stále ovlivňují různé problémy. Jezdím dobře a vím, že přijdou lepší dny, ale v tuto chvíli je to frustrující. Těším se na dvoutýdenní reset a doufejme, že budeme mít lepší druhou polovinu sezóny. Obrovské díky všem fanouškům Williamsu tento víkend! Vaše podpora byla úžasná! Děkuji vám.
James Vowles, šéf týmu
V první řadě gratuluji Sauberu a Nicovi – dnes je to mimořádný výsledek a v těchto obtížných podmínkách zasloužený. Nečekali jsme, že okruh zůstane tak mokrý. Vůz byl nastaven spíše pro závod na suchu a bylo to vidět. V podmínkách Inters a dokonce i když dráha vysychala, jsme byli špatní. Předjel nás Aston Martin a propadli se dozadu, ale na konci závodu Alex letěl a byl schopen vystoupat zpět, což ukazuje na výkyv v našem výkonu. Také se nám nepovedlo druhé přezutí Intermediates a to nás stálo mnoho sekund. Co se Carlose týče, udělal všechno správně, ale bylo mimo jeho kontrolu, když se před ním roztočilo Ferrari a on se mu musel vyhnout. Je to těžké ohlédnutí za dneškem – doufal jsem ve více bodů.
Nyní jedeme do Spa, kde nás čeká aktualizace, která by nám měla dát jistou výhodu a pomoci nám bojovat ve velmi těsné bitvě o střed pole. Spa, stejně jako Silverstone, mělo v minulosti tendenci vyhovovat našemu vozu, takže se resetujme a vraťme se do boje. Máme rychlost na to, abychom od Belgie brali body až do konce roku.
MERCEDES
George Russell, 10. místo:
V podmínkách, jako byly ty dnešní, je vždy těžké dělat správná rozhodnutí, a bohužel se nám to nepodařilo. Po zaváděcím kole jsem se rozhodl pro tvrdé pneumatiky a poté měl 25minutové okno suchého počasí, které mi mělo umožnit je dobře využít. Bohužel 15 minut zabral VSC. Jakmile jsem jel, byl jsem o vteřiny na kolo rychlejší než ostatní, ale měli jsme příliš málo času na to, abychom to dohnali.
Když trať začala osychat, zajel jsem o pár kol dříve pro slicks. Nasadil jsem tvrdou pneumatiku a měl jsem problémy se zahřátím. Roztočil jsem se a ztratil půdu pod nohama; měl jsme štěstí, že jsem se dokázal probojovat zpět na desáté místo, ale celkově to byl špatný den; takhle můj domácí závod probíhat neměl. Budeme se snažit se z toho poučit a zajistit, abychom se před letní přestávkou vrátili silnější..
Kimi Antonelli, kolize:
Těžký den. Nebyl jsem si jistý, jestli v úvodních kolech zastavím pro tvrdé pneumatiky, ale rozhodli jsme se. Bohužel krátce poté vyjel virtuální safety car a já jsem nemohl pneumatiky zahřát. Jakmile jsem restartoval, snažil jsem se vytvořit potřebné teplo, což mi neumožnilo využít žádnou výhodu v rychlosti, kterou jsem mohl mít, když trať osychala.
Jakmile udeřil déšť, podmínky se staly zrádnými. I když se safety car vrátil do boxů, viditelnost byla stále velmi špatná a bylo tam hodně stojaté vody. To Hadjara zaskočilo; byla to prostě smůla pro nás oba. Snažil jsem se pokračovat, ale poškození difuzoru bylo příliš velké a museli jsem vůz odstavit. Byl to víkend, na který se dá zapomenout, ale ve Spa se budu snažit vrátit silnější.
Toto Wolff, šéf oddělení Mercedes-Benz Motorsport
Jsme v tom všichni společně a dnes to byl od nás celkově špatný výkon. Učinili jsme po sobě jdoucí rozhodnutí, která nebyla správná, a budeme vyhodnocovat, co, kdy a proč jsme udělali, abychom zajistili, že se díky tomu zlepšíme. Musíme brát tento výsledek s nadhledem, ale musíme se ujistit, že nebudeme opakovat chyby, kterých jsme se dnes dopustili.
První výzva k nasazení hladké pneumatiky v zaváděcím kole byla špatná. Od té doby jsme se spirálovitě zhoršovali. Nerozhodli jsme se rozdělit strategii; pokud bychom to udělali, Kimiho závod mohl být jiný. Měl smůlu, že po safety caru utrpěl ztátu, ale neměl by se vrátit do pelotonu a být vystaven riziku. Ani při jedné zastávce jsme nenasadili správné suché pneumatiky, a tak jsme zvolili tvrdou směs, která prošla náročným zahřátím. Celkově to byl těžký den a v posledních dvou závodech před letní přestávkou se musíme odrazit ode dna.
HAAS
Oliver Bearman, 11. místo:
Těžký závod. V prvních kolech jsem přezul na slicks – při zpětném pohledu s přicházejícím deštěm to nebyla správná volba a v průběhu závodu jsem ztratil spoustu času. V jednu chvíli do mě někdo ťukl a roztočil, ale i přes to všechno jsem bojoval o body, takže je to opravdu škoda. Tento víkend jsme byli rychlí a je prostě zklamáním takhle skončit. Podmínky byly těžké, jen jedna závodní stopa, takže jsem na konci nemohl Russella předjet. Pozitivem bylo, že vůz byl rychlý a s vyvážením vozu a krokem, který vůz udělal, se cítím opravdu jistý.
Esteban Ocon, 13. místo:
Extrémně frustrující závod. Od začátku, kdy jsem byl uprostřed dvou vozů, jsem si myslel, že dojde ke kontaktu a jakmile jsem to uviděl, stahoval jsem se zpět, ale nebylo tam místo pro tři vozy. Byl jsem rád, že jsou všichni v pořádku a byl zázrak, že můj vůz byl v pořádku. Poté jsme udělali všechna správná rozhodnutí, i když jsme nestavěli pro novou sadu přechodných pneumatik. To nám proklouzlo mezi prsty, což se mně obvykle nestává. Věc, která se přihodila s Olliem na konci, je smutná – jsem smutný i za tým – protože jsme si oba zasloužili víc, být na bodech, takže to zhodnotíme, abychom se zlepšili..
Ayao Komatsu, šéf týmu
Nemohu se schovat před tím, že jsme dnes zajeli hrozný závod, musíme být lepší. Pokud jde o techniku, myslím, že nyní máme dobré auto a je opravdu konkurenceschopné. Nevím, jestli je konkurenceschopné všude, ale v Silverstonu s vylepšením – všechna čest týmu, který to dokázal – jsme měli silné auto a dokázali jsme to. Dnes jsme však neudělali čest vozu ani týmu, takže se jako skupina máme čemu učit. Není to jen dnes, jako celek se musíme zaměřit na to, jak společně dosáhnout čistého víkendu; neměli bychom startovat ze čtrnáctého a osmnáctého místa, a pak se snažit něco dohánět. Musíme se soustředit na to, abychom během závodního víkendu zvládli tři čisté dny a získali výsledek, který si náš vůz zaslouží.
Co se týče dnešního incidentu Ollieho a Estebanem, kontakt našich jezdců je to poslední, co by se mělo stát, ale podíval jsem se na data obou jezdců, mluvil jsem s nimi oběma a pro mě to byl závodní incident. Opět, když se podíváte na to, jak se do té situace dostali, načasování zastávek v boxech bylo správné, takže do boxů zajeli jako první náš vedoucí vůz. Když po jeho zastávce vyjel Esteban, Ollie navzdory Ollieho slušné rychlosti byl za svým týmovým kolegou. Protože měl teplejší pneumatiky než Esteban, šel na předjetí, ale neměli jsme se do takové pozice dostat hned na začátku. To by se prostě nemělo stávat, a když měli různé rychlosti nebo strategie, vyměnili jsme je; jsou to kompletní týmoví hráči – nehádají se a okamžitě odvedou svou práci. Je to závodní incident, ale ujistíme se, že se to už nestane.
VISA CASH APP RB
Liam Lawson, 6. místo:
Můj závod bohužel skončil předčasně kvůli závodnímu incidentu. Udělal jsem správné rozhodnutí ohledně pneumatik a měl dobrý start, takže je škoda, že jsem nemohl ukázat plný potenciál vozu. Myslím, že jsme dnes měli opravdu dobrý vůz, který se hodil zejména do smíšených podmínek. Byl to závod plný příležitostí a přišli jsme o některé důležité body. Ve Spa za dva týdny chceme usilovat o další víkend na bodech, bude to další speciální víkend ve voze F1.
Isack Hadjar, 12. místo:
Závodění v těchto těžkých podmínkách znamená, že je to vždy tak trochu hazard. Na začátku závodu jsem jel za Charlesem a zdálo se, že mám dobré tempo; měl jsem stejnou strategii, ale nebyla správná. Během kol, která jsme strávili za safety carem, jsem toho kvůli silnému dešti a poklesu teploty pneumatik moc neviděl. Po restartu bych si přál možná trochu větší náskok, ale když jsem uviděl červená světla zadní části Kimiho vozu, bylo už příliš pozdě, protože viditelnost byla nulová. Naštěstí jsem v pořádku. Nyní jsme se resetovali a už se těším na závodění ve Spa za pár týdnů
Laurent Mekies, šéf týmu
Začněme tím nejdůležitějším, Liam i Isack jsou v pořádku, vyvázli bez zranění. Ztrátu obou aut při nehodách není nikdy nejlepším dnem, ale tak to někdy bývá; dnešek nebyl dobrý. Důležité je, že máme silný vůz, silné jezdce a tento víkend jsme byli opět rychlí. Nicméně odsud odjíždíme bez bodů a budeme velmi tvrdě pracovat na zlepšení několika věcí, které náš víkend vykolejily. Budeme se přeskupovat, připravovat se na Spa a snažit se využít rychlost vozu, o níž jsme přesvědčeni. Možná jsme nedosáhli výsledku, se nímž jsme chtěli ze Silverstonu odjíždět, ale tvrdá práce a týmový duch ve Faenze i Milton Keynes jsou velmi vysoké a rád bych poděkoval všem za to, že se snažili společně udělat další kroky.
Napsat komentář