PROHLÁŠENÍ – kvalifikace GP Monaca 2025

McLAREN

Lando Norris, pole-position:
Pole v Monaku, to mi přináší dobrý pocit! Tvrdě jsme pracovali, abychom zažili takový den. Je dost speciální dokázat něco takového v Monaku, na nejtěžší trati, kde lze pole-position získat; jsem velmi hrdý na celý tým, tady na trati i v továrně.
Použili jsme jiný formát než naši soupeři, ale věřili jsme, že bude nejlepší a drželi se ho. Poslední kolo v Q3 na tomto okruhu je o tom, kdo může trochu více riskovat. Bylo to dobře poskládané kolo a pocit, když protnete cílovou čáru a víte, že se to vyplatilo, je k nezaplacení. Budu chvíli žít přítomným okamžikem a pak se zaměřím na zítřek

Oscar Piastri, 3. místo:
Slušný výsledek. Z mé strany to byl trochu chaotičtější víkend, ale byl jsem schopen dát dohromady několik solidních kol. V prvním kole v Q3 jsem se cítil dobře; ve druhém kole jsem udělal malou chybu v šikaně Nouvelle, což znamenalo, že jsem trochu vyjel, ale můžu být spokojen. Dobrá práce Landa. Zítra to bude se dvěma zastávkami vzrušující závod, takže uvidíme, co se stane.

Andrea Stella, šéf týmu
Intenzivní a těsná kvalifikace – jak už to tady v Monaku bývá. Vůz byl po celou dobu konkurenceschopný, Lando a Oscar zajížděli společně silná kola. Pozitivní výsledek, mít vozy v prvních dvou řadách, což je pro zítřek důležité; dvě povinné zastávky pravděpodobně udělají závod mnohem otevřenějším, než tradičně byl. Pochvala patří Landovi, který stanovil nový rekord na kolo na okruhu Circuit de Monaco, a stejně tak Oscarovi, který po celou dobu kvalifikace atakoval na první místo. Nyní se soustředíme na zítřek

FERRARI

Charles Leclerc, 2. místo:
Očekávání před víkendem nebylo nijak zvlášť vysoké, takže umístění v čele startovní pole je pozitivním znamením. Bohužel to s sebou přináší určité zklamání, protože jsem dnes nezískal pole-position. Zítra by to měl být zajímavý závod. Povinné dvě zastávky přinesou strategické duely mezi týmy a je možné, že v mixu se objeví nějaké vozy z nižších pozic na startovním roštu, takže by to mělo být vzrušující. Nemůžu se dočkat, až budu znovu závodit v domácích ulicích.

Lewis Hamilton, 4. místo (po penalizaci sedmý):
Náročný den, ale je tu spousta pozitiv. Jsem neuvěřitelně vděčný týmu za to, že po třetím tréninku dokázal vůz opravit, jejich úsilí bylo vynikající. Z dnešní kvalifikace jsem vytěžil maximum. Samozřejmě jsem zklamaný z konečného umístění na startovním roštu, protože jsem byl potěšen chováním vozu po celý víkend a také kroky, které jsme udělali. Strategie dvou zastávek určitě přidá do závodu další vrstvu složitosti, ale také otevírá jisté příležitosti. Cílem je dál tlačit a bojovat o dobrý výsledek.

Frédéric Vasseur, šéf týmu
Poprvé v této sezóně se nám podařilo dát v kvalifikaci vše dohromady a tady v Monaku je to ještě uspokojivější. Tým dnes odvedl velmi dobrou práci a hned od Q1 jsme byli konkurenceschopní. Je tu však trochu frustrace, protože Charles patřil v každém tréninku nejrychlejší, ale i tak předvedl dobrý výkon a byl velmi blízko pole-position. Lewis také odvedl skvělou práci, když si po ranní havárii znovu vybudoval sebevědomí. Bohužel však bude muset startovat o něco víc vzadu. Obecně můžeme říci, že jsme ve srovnání s předchozími sobotami udělali dobrý pokrok. Nyní se musíme soustředit na závod, kde bude cílem vyvinout tlak na McLaren. Zaměříme se na sebe a připravíme se na zítřejší výzvu.

RED BULL

Max Verstappen, 5. místo (po penalizaci Hamiltona čtvrtý):
Ve třetím tréninku bylo jasné, že máme limity, ale bohužel ve druhém sektoru jsem byl docela pomalý, což byla škoda. Doufal jsem, že budu rychlejší, ale je jasné, že v nízkých rychlostech jsme slabší. Měl jsem problémy s obrubníky, což je u tohoto vozu běžné, a obecně se trápím v nízkorychlostních zatáčkách. Prostě mi chyběl cit a vyvážení. Co se týče momentu s Lewisem, chápu, že mu tým řekl, že jsem jel pomalu, když jsem byl v rychlém pruhu, takže to nebyla jeho chyba a nemělo to s ním nic společného, ale byl to děsivý okamžik. Zítra uvidíme, jak dvě zastávky ovlivní závod a co přinesou. Může to pracovat pro vás nebo proti vám, takže v tuto chvíli není možné vědět, jak to bude fungovat. Je tu těžké předjíždět, takže se budu muset opravdu spolehnout na naši strategii a uvidím, co závod přinese.

Juki Cunoda, 12. místo:
Frustrující den. Ve třetím tréninku a v Q1 jsem byl rychlý a pohyboval se blízko Maxe. Vše bylo v pořádku a měl jsem dostatečnou rychlost k postupu do Q3, jen jsem nebyl schopen během Q2 zajet normální kolo, abych ukázal, čeho jsem schopen. V Monaku je vždy těžké zajet čisté kolo a navíc byla červená vlajka. Až do dneška to byl docela čistý závodní týden a vůz se choval dobře, takže jsem zklamaný. Myslím, že zítra při požadavku na dvě zastávky v boxech uvidíme zajímavé věci a nemyslím si, že to bude přímočarý závod. Je těžké předvídat, co se v závodě stane, ale udělám maximum. Pokud uvidím příležitost, chopím se jí a budu se snažit ze všech sil získat body.

Christian Horner, šéf týmu
Nakonec to byla těžká kvalifikace. Nepodařilo se nám do ní přenést rychlost ze třetího tréninku. Chvílemi to vypadalo dobře, myslím, že v Q1 jsme působili, že promluvíme do vedení. V Q2 ale trať začala lepit a my měli nějaké problémy s rychlostí. Bylo to zejména ve druhém sektoru, kde jsme se trápili a zdá se, že tam došlo k největším škodám. Ihned po příjezdu nám bylo jasné, že to nebude naše trať, ale se dvěma zítřejšími zastávkami v boxech si můžeme víc než obvykle pohrát s variantami a stále máme šanci.

VISA CASH APP RB

Isack Hadjar, 6. místo (po penalizaci Hamiltona pátý):
Myslím, že je to perfektní výsledek a maximum, jehož jsem dnes mohl dosáhnout. Ranní třetí trénink byl obtížný a před kvalifikací jsem ve vůz neměl velkou důvěru. Upřímně řečeno, nebyl jsem si ani jistý, že se dostanu do Q3, takže moje umístění je vynikající. Šel jsem na to chytře a bral to krok za krokem, kolo za kolem. Pokaždé, když jsem se vrátil do garáže, provedli jsme správné úpravy a byli jsme schopni udělat správné kroky vpřed. V Q2 jsem opravdu cítil, že vůz ožil.
Dnešním cílem, než začneme přemýšlet o zítřku, bylo kvalifikovat se co nejlépe, takže dnes večer se musíme hodně věnovat strategii. Pokud jde o závod, jsem optimistou a myslím si, že dvě zastávky budou zajímavé. Rozhodně máme auto na to, abychom bojovali o dobré pozice.

Liam Lawson, 9. místo:
Ve volném tréninku jsem byl schopen vůz „rozbalit“ a po celý víkend jsem se cítil docela pohodlně. Pro tým to byla silná kvalifikace, dnes jsme měli opravdu rychlý vůz, ale na stole toho mohlo být ještě víc, protože jsem se trochu trápil s pneumatikami a v Q3 mě navíc zbrzdil nějaký provoz. Zítřek s novými pravidly bude vzrušující, všichni se budeme učit a snažit se co nejlépe využít každou příležitost; dvě zastávky závod určitě udělají zajímavým.
Uděláme co nejlepší pán, ale nejdůležitější část víkendu je za námi. Je skvělé, že se všechno spojilo, abychom se dostali do tohoto bodu, jsem nadšený, že tým má oba vozy v Q3, jsme na slušných pozicích a pro zítřek jsem pozitivně naladěn.

Tom Goss, technický ředitel
Pro tým skvělý den. Ne však bez problémů. Po pátku jsme věděli, že potřebujeme víc a tvrdě jsme pracovali na technické podpoře a simulátoru, abychom vyladili nedotáčivost vozu a zlepšili výkon u obrubníků v šikaně kolem bazénu. Plánem pro třetí trénink bylo umožnit našim dvěma jezdcům, aby se dostali co nejvíce na okruh, dodali jim konzistenci a aby získali na pneumatikách jistotu. V Monaku se počítá každý kousek učení. Změny v nastavení byly pro Liama úspěchem.
Isack stále postrádal určitou důvěru ve vůz, proto jsme se rozhodli dále vyvíjet jeho nastavení s několika následnými drobnými úpravami. Jak kvalifikace postupovala, oba jezdci dále získávali znalosti o voze a jak dostat pneumatiky do správného okna. Oba zajeli fenomenální kola. Je to okruh pro opravdové piloty. Máme dva skvělé jezdce.

ASTON MARTIN

Fernando Alonso, 7. místo (po penalizaci Hamiltona šestý):
S umístěním v kvalifikaci jsem velmi spokojený a myslím, že jsme odvedli tu nejlepší možnou práci. Je to tu tak adrenalinový okruh a v každém kole musíte podstoupit obrovské množství rizika, ale právě tohle z ní dělá nejlepší sobotu v roce. Pro jezdce je to nesmírně obohacující. Za běžného Monaka by sedmé místo v kvalifikaci znamenalo stejný výsledek v závodě, ale s novými pravidly se pro každého vytvářejí jiné strategie a příležitosti. Uvidíme, co se stane a jestli zítra budeme mít štěstí.

Lance Stroll, 19. místo:
Nešťastná kvalifikace, na začátku Q1 byl velký provoz, stál mě drahocenný čas, a pak chaotický konec Q1 se žlutou vlajkou, což mi vzalo šanci zlepšit čas na kolo a postoupit do Q2. Uvidíme, co lze udělat se strategií dvou zastávek; mohly by se naskytnout příležitosti bojovat o některé pozice a s trochou štěstí by nám mohl hrát do karet safety car.

Andy Cowell, šéf týmu
V Monaku je sobota nejdůležitější kvalifikací roku, takže bylo skvělé vidět Fernanda zajet několik vynikajících kol a zajistit si solidní místo na startovním roštu. Opravdu si ta kola užíval a bylo vidět, jak moc to pro něj a celý tým znamená. Fernando byl jediným jezdcem, který postoupil do Q3 na středně tvrdých pneumatikách a týmu patří plná čest za dobře provedenou kvalifikaci. Lance měl dnes opravdu smůlu: jeho úvodní kola byla ovlivněna provozem a žlutá vlajka na konci Q1 ho stála šanci na postup. Zítra je o co hrát, zejména s různými strategiemi, které se očekávají proměny startovního pole, zvlášť když všechny vozy zajedou do boxů nejméně dvakrát.

HAAS

Esteban Ocon, 8. místo:
Jsem nesmírně šťastný, je to velmi nečekané. Když se ohlédneme, jak jsme na některých akcích trápili s přední částí vozu, nebyli jsme přesně tam, kde bychom chtěli být. V posledních závodech jsme tento problém viděli stále více a více a bylo dobré registrovat, že jsme pokračovali v práci jako tým, dokonce i během kvalifikace, abychom na to přišli. Kolo v Q2 bylo slušné a viděl jsme, že je o co hrát, a s výkonem v Q3 jsem byl opravdu spokojený, myslím, že jsem maximalizoval potenciál. Od všech to byl pěkný výkon, jsem spokojený, ale jsem si jistý, že můžeme být ještě lepší. Zítra bude spousta neznámých – potřebujeme zjistit, kdo je na kterých pneumatikách, ale užijeme si to a už večer začneme pracovat na strategii.

Oliver Bearman, 17. místo (po penalizaci dvacátý):
V kvalifikaci jsem se cítil opravdu dobře; vůz se choval v celém víkendu nejlépe a měl jsem v něj velkou důvěru. S kvalifikací jsem byl opravdu spokojený, ale kvůli mé penalizaci jsem do Q2 ani nemusel postupovat, i když si myslím, že moje kolo by na ni klidně stačilo. Dobrá kvalifikační pozice by nepomohla, pokud bych nebyl v první pětce; nečekal jsem, opravdu jsem si nemyslel, že se tam dostanu. Stále jsem chtěl tlačit; byl jsem opravdu spokojený se dvěma koly, která jsem zajel na nových pneumatikách. Je to škoda, protože tempo bylo dnes opravdu dobré, ale musím se s tím smířit a pokračovat. Jsem si jistý, že lze něco zkusit, zítra to bude bláznivý závod.

Ayao Komatsu, šéf týmu
Po kvalifikaci mám smíšené pocity kvůli Ollieho penalizaci a rychlosti, kterou předváděl po celý víkend, ale mám radost z Estebana. V Monaku je kvalifikace velmi důležitá a její zvládnutí je rozhodně nejnáročnější, ale jsem potěšen tím, jak všichni spolupracovali. Naše provedení a provoz byly dobré, komunikace také a Esteban pokaždé zabojoval. Olliemu jsme řekli, aby se stáhl, probrali jsme to už dopředu. Bylo to ošidné, ale zvládli jsme to dobře, protože Ollie skončil v Q1 desetinu za Estebanem a přesně to jsme chtěli. Každopádně jsem moc rád, že jsme mohli ukázat náš potenciál a to, jak celý tým zvládl trénink.

WILLIAMS

Alex Albon, 10. místo:
Frustrující den. Myslím, že moje kolo v Q2 bylo o půl sekundy rychlejší než v Q3, takže musíme pochopit proč. Od prvního do třetího tréninku jsme byli v opravdu dobrém rytmu a pak se v kvalifikaci zdálo, že pneumatiky po celou dobu nefungovaly správně a byly nekonzistentní. Po druhém kole v Q2 jsem si myslel, že jsme to konečně zvládli, ale pak jsem v Q3 znovu ztratil přilnavost. I když budou to dvě zastávky, závod je do značné míry stále daný, takže to bude zajímavé.

Carlos Sainz, 11. místo:
Náročný víkend od samého začátku, nikdy jsem nenašel ve voze to nejlepší. Navzdory tomu jsem měl dostatečnou rychlost, abych se dostal do Q3, ale z nějakého důvodu mi měkká pneumatika na voze připadala trochu jako loterie a v Q2 zjevně nefungovala, což znamenalo, že jsem neměl vůbec žádnou přilnavost. Je to frustrující, ale myslím, že zítra bychom s povinnými dvěma zastávkami mohli mít zajímavý závod. Pokusíme se z něj vytěžit maximum.

James Vowles, šéf týmu
Dnešek byl celý o pneumatikách. V Q2 jsme s Carlosem nepracovali správně, stejně tak s Alexem na konci Q3. Je toho hodně, co se musíme naučit a pochopit, ale zítra už to neplatí. Hlavním prvkem je nyní práce na tom, jak se s novými pravidly dvou zastávek v závodě posunout vpřed a jsem si jistý, že vůz je stále rychlý.

KICK SAUBER

Nico Hülkenberg, 13. místo:
Čistá kvalifikace. Dostat se do Q2 byl důležitý cíl a jsem rád, že jsem ho dosáhl, ale abych byl upřímný, na startovním roštu jsem doufal v silnější pozici. V závěrečných jízdách Q2 jsem nebyl schopen najít více času na kolo, zejména v prvním a druhém sektoru; třetí sektor byl opravdu silný, ale bohužel to na postup do Q3 nestačilo.
Naše pozornost se nyní přesouvá na závod. Během včerejšího volného tréninku jsme ukázali solidní rychlost v dlouhých jízdách, což nám dodává sebevědomí. Skutečnou výzvou však bude zvládnout tři povinné sady pneumatik. Bude zajímavé sledovat, jak se k tomu týmy postaví, protože na stole je poměrně dost strategických možností. Týmy a jezdci budou mít dnes večer dlouhá sezení a budou připravovat nějaké nápady.

Gabriel Bortoleto, 16. místo:
Je velmi bolestivé přijít o postup do Q2 o pouhé dvě setiny, zejména tady v Monaku, kde je všechno tak těsné a rozdíl závisí na perfektním průjezdu každou zatáčkou. Při nájezdu do předposlední zatáčky jsem brzdil trochu pozdě , což způsobilo určitou nedotáčivost a pravděpodobně mě to stálo rozhodující milisekundy. Ale v kvalifikaci, jako je tato, by každý mohl říct to samé – vždy se dalo udělat něco lépe. Po náročném třetím tréninku jsem rád, že jsme pro kvalifikaci našli lepší vyvážení; byla první, v níž jsem se s vozem cítil dobře, což je zásadní, protože musíte být od prvního průjezdu v tempu.
Zítřejší závod s novými pravidly pro směsi pneumatik bude zajímavý – pravděpodobně uvidíme nějaké bláznivé strategie, některé úspěšné a jiné ne, ale ve srovnání s běžným Monakem tu bude o něco více šancí posunout se nahoru. Jsme blízko našim soupeřům a budeme se snažit maximalizovat každou příležitost. I když je dnešní výsledek zklamáním, je součástí jedinečné výzvy v Monaku. Nyní se naše pozornost zcela přesouvá na zítřek – musíme být s naší strategií chytří a bojovat o každou pozici..

James Key, technický ředitel
Dnešní kvalifikace ukázala, jak neuvěřitelně malé jsou rozdíly v této sezóně. V Q1 činil rozdíl mezi P1 a P15 pouhých šest desetin sekundy. Gabriel předvedl během všech tří tréninků a v kvalifikaci čistý a vyrovnaný výkon. Je důležité si uvědomit, že to bylo poprvé, co ve voze formule 1 jel na tomto okruhu a jeho rozvážný přístup mu poskytl nejlepší možný základ pro kvalifikaci. Nakonec mu postup do Q2 těsně unikl o pouhých 0,022 sekundy.
Nico mezitím během víkendu našel silný rytmus, přenesl si toto tempo do kvalifikace a postoupil do Q2. Nejvíce dnes vynikalo provedení týmu – komunikace byla ostrá, rozhodnutí byla dobře načasovaná a vše do sebe soudržně zapadalo. Je to silný ukazatel provozní síly týmu a dodává nám sebevědomí do zítřejšího závodu.
Při pohledu do budoucna budou revidované sportovní předpisy – vyžadující, aby všechny týmy používaly tři sady pneumatik – vyžadovat chytrá a flexibilní strategická rozhodnutí. To je místo, kde se mohou objevit příležitosti, a my uděláme vše, co je v našich silách, abychom je identifikovali a zúročili.

MERCEDES

George Russell, 14. místo:
Dnešek byl neuvěřitelným zklamáním. V Q1 jsem se ve voze cítil dobře a tým odvedl fantastickou práci, když po třech obtížných trénincích otočil výkonnost. Nemít šanci ukázat, co je v kvalifikaci možné, je frustrující a zároveň trochu srdcervoucí. Věřím, že jsem měl šanci dostat se do prvních dvou řad na startovním roštu. V Q1 jsem použil pouze jednu sadu měkkých pneumatik, i střední směs na začátku Q2 byla dobrá. Rozhodně nám nahrávala.
Problém sám o sobě byl zvláštní. Na výjezdu z první zatáčky jsem najel na hrbol a ztratil výkon. Připadalo mi to, jako by se něco elektronického právě odpojilo. Snažil jsem se udělat vše, co jsem mohl, abych dostal auto zpět do garáže a poté, co jsem zastavil v tunelu, ho znovu nastartovat. Bohužel jsem nemohl udělat nic víc. Zítřejší start bude mít samozřejmě daleko k ideálu. V Monaku to platí ještě více. Bude to boj získat něco víc než malé body, ale při dvou povinných zastávkách počkejme a uvidíme, co se stane.

Kimi Antonelli, 15. místo:
Z toho, jak dnešní kvalifikace probíhala, jsem zničený. V Monaku jsme vždy blízko limitu a hranice mezi tím, co udělat správně nebo špatně, je tenká. To platí zejména v kvalifikaci. Snažil jsem se ty chybějící desetiny najít, ale nakonec jsem se dopustil zbytečné a nákladné chyby. V desáté zatáčce jsem zatočil o něco dříve než obvykle a najel jsem do bariéry. Poškodil jsem si přední část a vím, že pak se nedalo nic dělat; byl jsem pasažérem a narazil do bariéry. Měl jsem dostatečnou rychlost na to, abych se dostal do pozdějších částí kvalifikace, takže to byla drahá chyba.
Je to velká škoda, protože jsem se s vozem vracel na dobré místo a nacházel dobrý rytmus. Až do té doby jsem se celý víkend trápil, ale v Q1 jsem se zlepšoval kolo za kolem. Dnes jsem se ve voze cítil dobře a mohu se týmu jen omluvit. Zítřejší start v Monaku znamená, že musíme přemýšlet jinak. Nečekali jsme, že budeme startovat tak daleko vzadu a s oběma vozy, takže zítra se budeme snažit využít všech možných příležitostí a usilovat o zisk jakékoli pozice.

Bradley Lord, zástupce týmu
Obtížný den a výsledek byl velkým zklamáním – skončit na tak vzadu je hluboko pod naší úrovní. V trénincích jsme se potýkali s rychlostí a před kvalifikací jsme udělali několik výrazných změn v nastavení. Zejména Georgeovo auto oživlo a ukázal opravdu dobré tempo; proto dokončil Q1 v první pětce.
Bohužel pro Kimiho to byl obtížnější trénink. Právě ve chvíli, kdy Q1 končila, udělal malou chybu při nájezdu do šikany Nouvelle – ale jako vždy v Monaku to mělo velké následky a konec v bariéře.
Proto jsme začali Q2 s jedním vozem a Georgem na středně tvrdých pneumatikách. v první zatáčce měl téměř desetinu sekundy, když náhle při jízdě do kopce na Massenet ztratil výkon. Máme podezření na elektrickou závadu, ale tým stále pracuje na vystopování přesné příčiny. Když zastavil v tunelu a nebyl schopen znovu nastartovat vůz, bylo jasné, že se postaví těsně před Kimiho. Je to o to více frustrující, že George měl dnes rychlost na to, aby bojoval o první dvě řady.
Je samozřejmé, že zítra to bude dlouhé odpoledne – povinné dvě zastávky by mohly otevřít více příležitostí, než se v Monaku obvykle stává, ale nebude snadné získat pozice. Bez ohledu na to do toho dáme všechno a budeme tvrdě závodit, abychom z dosavadního náročného víkendu vytěžili maximum.

ALPINE

Pierre Gasly, 18. místo (po Bearmanově penalizaci sedmnáctý):
Je vždy zklamáním vypadnout v Q1, takže právě teď je mi líto všech v týmu. Dnes nám chyběla rychlost. Všechno je to ale relativní, protože jsme v Q1 ztráceli sedm desetin na nejlepší čas a to je rozdíl mezi tím, jestli jsme v kvalifikaci v první desítce, nebo jestli v poslední pětce vypadnete. Z nějakého důvodu jsem zde prostě příliš pomalý. Vůz se skáče na nerovnostech, chybí nám přilnavost a obecně příliš kloužu. Zkoušeli jsme různá nastavení, ale prostě jsme nemohli tyto obtížné oblasti opravit. Zítra nás čekají povinné dvě zastávky, takže určitě ještě není konec. Potřebujeme, aby se něco stalo a uvidíme, co můžeme zítra udělat, abychom se pokusili propracovat zpět na bodované pozice. Před námi je spousta vozů, ale zítřek by s určitými strategickými variantami mohl být zajímavý. Musíme být na vrcholu a uvidíme, čeho můžeme dosáhnout.

Franco Colapinto, 20. místo (po penalizacích Strolla a Bearmana osmnáctý):
Dnes to pro mě nebyl nejjednodušší den. Bojoval jsem s rychlostí vozu, zejména na měkkých pneumatikách a v zatáčkách s nízkou rychlostí, kde čelím určitým problémům s trakcí. Očekával jsem, že zde budu schopen z vozu vytěžit více, ale to se nestalo a výsledek z kvalifikace mě staví před výzvu posunout se vpřed. Budu se snažit využít nejistoty, kterou do závodu přinesou nové povinné dvě zastávky na této trati. Nikdo neví, jakou výhodu nové pravidlo poskytne kterým týmům, což učiní závod ještě nepředvídatelnějším, zejména s ohledem na to, že safety car může ovlivnit nebo zničit něčí strategii. Budeme mít skloněné hlavy a dnes večer budeme pracovat, abychom se připravili na zítřejší výzvu.

Flavio Briatore, výkonný poradce
Mysleli jsme si, že když přijedeme do Monaka, budeme konkurenceschopnější, než jak tento víkend předvádíme. Nebyla to dobrá sobota a je jasné, že se musíme zlepšit a dát jezdcům vůz, který je rychlejší a konzistentnější. Dvě zastávky v závodě nám dávají větší šanci ve strategii a dosáhnout pokrokru, takže uvidíme, co můžeme udělat s inženýry, abychom zítra pomohli Pierrovi a Francovi.

PROHLÁŠENÍ KOMISAŘŮ K INCIDENTU V Q1

Během Q1 komisaři zaznamenali incident mezi Lewisem Hamiltonem a Maxem Verstappenem s tím, že ho budou řešit po ukončení kvalifikace. Hamilton v zatáčce u kasina překážel Verstappenovi jedoucímu rychlé kolo.
„Vůz #44 absolvoval pomalé kolo a když se blížil k druhé zatáčce, vyjel ze závodní stopy. Tým Ferrari nejprve informoval pilota vozu #44, že vůz #1 rozjel rychlé kolo. Pak byla odeslána další zpráva, že vůz #1 »zpomaluje«, i když k tomu u vozu #1 nedošlo a stále byl v plné rychlosti. To mělo za následek, že vůz #44 zrychlil a v nájezdu do zatáčky 3 se zařadil do závodní stopy. Vůz #1 tak musel reagovat, že vůz #44 částečně zamířil do závodní stopy – musel se proto odchýlit od obvyklé závodní stopy a přerušit rychlé kolo. Pečlivě jsme prozkoumali závodní stopu vozu #1 v předchozích kolech na stejném místě a zjistili, že vůz #44 opravdu zasáhl do závodní stopy, kterou vůz #1 v předchozích kolech použil. Proto bylo nepochybné, že vůz #1 byl zpomalen.
Bezprostředně po incidentu pilot vozu #44 vyjádřil nelibost nad nesprávnou informací od týmu. Při prověřování celého incidentu pilot vozu #44 souhlasil, že incident způsobila nesprávná zpráva z boxové zídky. Stejně jako u předchozích incidentů tohoto druhu, kdy pilot dostal nepřesné nebo neúplné informace, vedoucí k situaci, že překážel jinému vozu, nepředstavuje polehčující okolnost fakt, že příčinou zpomalení soupeře byla radiová zpráva. Proto byla na vůz #44 uvalena standardní penalizace znamenající posun o tři místa na startovním roštu zpět.“

Share this post

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *