Bearman se kaje za problém z posledního tréninku
Čtyři britští piloti se ucházeli o přízeň domácího publika a asi nejnešťastnější byl ten poslední. Nechybělo mnoho a v TOP 10 mohli být všichni čtyři. Ale to by elév a nejmladší z nich nesměl udělat chybu, za kterou se sice omlouval, ale následky už vymazat nemohl.
Do konce posledního tréninku nechybělo mnoho, vlastně vůbec nic, když byla vyvěšena červená vlajka kvůli nehodě Gabriela Bortoleta. Sotva stačily přenosové štáby odvysílat jeho let plavmo před hrboly a obrubníky, došlo v nájezdu do boxové uličky k dalšímu karambolu. Sice ne tak dramatickému, ale pro další vývoj dost podstatnému. Oliver Bearman už měl vlastně „po šichtě“ a jenom se vracel do boxů, když náhle jeho Haas vybočil doleva, poté se stočil na druhou stranu a narazil do vnitřní zdi boxové uličky. Bearman, omluvajíc se týmu a snažící se stanovit důvod, nakonec byl schopen vůz do boxů dovézt.
Pochopitelně byl jeho incident prošetřován a výsledkem byl trest – opět můžeme debatovat o jeho smyslu, ale pravidla jsou pravidla – posunu deseti míst na startovním roštu. Takže mladík věděl, že v kvalifikaci už bude jenom eliminovat škody. A s ohledem na její průběh asi na sebe musel být naštvaný hned dvojnásob.
„Určitě to není úleva. Zajel jsem v posledním tréninku v režimu červené vlajky hodně pomalé kolo a pak jsem vjel do boxů se studenými pneumatikami a brzdami, s něčím takovým jsem vůbec nepočítal. Ano, byla to moje hloupá, hodně hloupá chyba, protože když jsem šlápl na pedál, byly brzdy studené jak led a pneumatiky jako kámen, ztratil jsem kontrolu nad vozem. Bylo to hloupé a mám chuť si za to nakopat. Samozřejmě bych si přál, abych tu věc mohl vrátit, ale to nejde, takže se z toho chci poučit a doufat, že aspoň závod bude dobrý,“ kál se Bearman.
Po Monacu 2025 je to pro Bearmana už druhý trest, kde si ho komisaři také vyhmátli kvůli prohřešku pod červenou vlajkou. Podstatně důležitější je, že Oliverovi do jeho licence k původním čtyřem trestným bodům přibyly další čtyři, takže by si pomalu měl začít dávat pozor, aby se neocitl v ohrožení nucené pauzy v podobě jednoho závodu.
Comments (3)
Je to sice podle pravidel trest zasloužený, ale selským rozumem a logikou to moc nesedí. Z červené vlajky se dělá svatý grál nad nějž není, ale v závodním víkendu se, podle mě, seběhne povícero nebezpečnějších situací, než je tato. Chápu, že RF znamená přerušení všech akcí na trati, nebezpečí a nutný návrat všech do boxů. Ale ta nejvyšší opatrnost by se logicky měla týkat místa, kvůli kterému byla RF vyvěšena. Na zbytku okruhu si dovedu představit mírnější režim a tresty třeba poloviční.
Nemám iluze, že by se to v dnešní ultra korektní a na bezpečnost až úchylné době s novými pravidly změnilo, možná naopak. Bohužel.
Některá pravidla jsou podobná těm, která jsem zažil na ZVS (pro méně znalé – základní vojenská služba). Konkrétně: „Voják nemá právo kritizovat rozkaz – ani pokud se mu zdá nesmyslný. Musí ho provést, a pak je mu povoleno si stěžovat.“ Na to jeden intelektuál prohlásil, že po rozkazu „skoč pod tank“ si asi stěžovat půjde hodně těžko. Posunu o deset míst na startovním roštu se vyhnul, ale rajóny ho neminuly.
Trefné přirovnání. FIA = ČSLA🤣🤣🤣