PROHLÁŠENÍ po Grand Prix Holandska 2025

První závodní víkend po letní přestávce je minulostí a o Grand Prix písečných dun se bude určitě nějakou dobu hovořit. Moc dlouho ale ne, protože už se zbrojí na „chrám rychlosti“ v Monze. Projděme si tedy vyjádření, které poskytli jednotliví piloti a zástupci týmů po závodě na trati Zandvoort.

McLAREN

Oscar Piastri, 1. místo:
Jsem opravdu rád, že odjíždím s vítězstvím. Po celý závod jsem měl pocit, že mám vše pod kontrolou a byl jsem schopen tlačit a šetřit tam, kde jsem potřeboval. Pro Landa to však bylo neuvěřitelně nešťastné, protože nikdy nechcete vidět svého týmového kolegu odstoupit a tímto způsobem na něj získávat body.
Jsem velmi spokojen s prací, kterou jsme odvedli, protože zajistila maximalizování všeho kolem a celkové zlepšení. Děkuji týmu za jeho práci. Máme před sebou ještě dlouhou cestu.

Lando Norris, odstoupil:
Je škoda, že jsem dnes závod takto ukončil, ale bylo to mimo mou kontrolu a nemohl jsem udělat nic jinak. Do té doby jsem jel dobře. Držet se celý závod tak blízko vozu před sebou není v Zandvoortu snadné, takže jsem se svým výkonem spokojen. Moje pozornost se přesune přímo na Monzu. Gratuluji Oscarovi a týmu k vítězství a Hadjarovi k jeho prvnímu pódiu.

Andrea Stella, šéf týmu
Dnes jsme zažili dvě stránky motorsportu. Radost a uspokojení z vítězství McLarenu, Oscarovu silnou a sebevědomou jízdu až k šachovnicovému praporku. Celkově absolvoval v některých obtížných podmínkách čistý víkend s působivým závodním projevem, což ho dovedlo k dnešnímu vítězství.

Na druhou stranu nás rmoutí Landovo odstoupení ke konci závodu. Chtěl dotáhnout dobrou bitvu na čele a výsledek 1-2 vypadal velmi pravděpodobně. Může být hrdý na svůj výkon a příští víkend se vrátí silnější.

Identifikovali jsme problém na straně podvozku a provedeme kompletní přezkoumání, než vvyrazíme na Monzu. Pro tým je to první technický problém po dlouhé sérii spolehlivosti. Děkuji celému týmu za jejich neutuchající úsilí, které vedlo k dalšímu vítězství; pokračujeme v naší společné cestě.

RED BULL

Max Verstappen, 2. místo:
Pro mě byla vrcholem závodu první polovina, kdy jsem se snažil získat místo a předjet Norrise. Zpočátku se mi to podařilo, ale poté, co mě Lando předjel jsem věděl, že musím po zbytek závodu kontrolovat pneumatiky, držet rychlost a všechny za sebou. Vůz v prvním kole trochu plaval a měl jsem pocit, že poněkud driftuji, protože ve druhé zatáčce bylo hodně písku. Kvalifikace pro nás byla velkým krokem vpřed, ale dnes to bylo trochu obtížnější, protože jsme se trápili v dlouhých pasážích; bojovalo se spíš za mnou. Měl jsem štěstí, protože v závodě jsem se nemohl vyrovnat tempu McLarenů; měl jsem problémy s chováním pneumatik a přilnavostí v nízkých rychlostech. Jsem také velmi šťastný, že Isack získal své první pódium: měl fantastický víkend a dobré časy na kolo. Nováček má vždy o něco těžší pozici, vedl si opravdu dobře.

Juki Cunoda, 9. místo:
Bláznivý závod, v posledním stintu jsem měl velký problém; klesl výkon mého. Safety car vyjel pro mě v hrozných časech a pak jsem měl problém, takže to byl ošidné. Zůstal jsem soustředěný, snažil jsem se přizpůsobit problému a pokusit se dostat na body, což se podařilo. Nakonec jsem s devátým místem spokojený a je dobré být zpět na bodech, což mi dodává sebevědomí. Poslední tři závody mi tým hodně zvýšil výkonnost vozu a tohle je krok správným směrem. Také obrovská gratulace Isackovi a jeho týmu, protože vím, co pro ně tento výsledek znamená.

Laurent Mekies, šéf týmu
Pro Maxe je tento výsledek určitě absolutním maximem, opravdu vše, co mohl z vozu dostat. Měli jsme velmi agresivní přístup, startovali jsme na měkkých pneumatikách a Max měl opět fantastické první kolo. Neslo to určité riziko, věděli jsme, že McLareny mají rychlost a že bude těžké je porazit. Začít na této směsi byl pravděpodobně jediný způsob, jak je prověřit. Max odvedl skvělou práci na měkkých pneumatikách, dobře jel i na středně tvrdé směsi a opravdu na tlačil, tradičně v duchu Red Bullu. Lando měl smůlu, ale pro nás to znamenalo dobré body pro tým a v kombinaci s tím, že Juki se vrátil na body, jde pro nás o silnou neděli. Juki postupuje dobře, načasování prvního safety caru mu dnes pravděpodobně nepomohlo a mohl skončit výše. Takže pro něj je to krok za krokem, trend je pozitivní a pokračuje v tvrdé práci a drží hlavu dole. A konečně, obrovská pochvala pro Visa Cash App Racing Bulls a Isacka k jeho vůbec prvním pódiu, je to speciální den pro Red Bull. Zaslouží si to, stejně jako všichni lidé ve Faenze. Sdílet pódium s Maxem byl pro něj speciální den, tato Velká cena Nizozemska má zvláštní energii, úroveň vášně a všichni jsme to cítili

VISA CASH APP RB

Isack Hadjar, 3. místo (oceněn jako Pilot dne):
O tom jsem vždy snil, je to neuvěřitelný pocit, jsem naprosto nadšený. Tým pracoval tak tvrdě, abych se dnes dostal na stupně, a já nemohu být více hrdý. Nečekal jsem dnešní výsledek, ale dosažení jednoho z mých snů ho dělá ještě výjimečnějším. Byl to fyzicky náročný závod, zejména po letní přestávce. Měl jsem obtížný start, ale zvládl jsem ho v čistém tempu. Věděl jsem, že musím zvládnout poslední restart safety caru, takže jsem se bránil, jak jsem jen mohl, a dorazil do cíle. Bitvy byly intenzivní, zejména v úvodních kolech pod tlakem ostatních vozů, ale držel jsem se pevně. Je tolik lidí, kterým bych chtěl poděkovat, od mé rodiny až po rodinu Red Bullu. Doufám, že si tuto dynamiku přenesu i do příštího týdne a budu dál získávat body.

Liam Lawson, 12. místo:
Jsem velmi šťastný za tým. Isack odjel skvělý závod a být na stupních vítězů je výjimečné. Tým pracoval velmi tvrdě, je to zasloužené. Co se týče mého závodu, jsem opravdu zklamaný, že k incidentu došlo. Rozhodnutí sportovních komisařů odráží pravidla; bohužel Carlos nebyl na apexu přede mnou a kontakt zničil oběma celý závod. Jak již bylo řečeno, umístění na stupních vítězů ukazuje potenciál vozu, což je velmi pozitivní, protože příští víkend míříme do Monzy

Alan Permane, šéf týmu
Jaký neuvěřitelný den! Isack odjel bezchybný závod, ovedl perfektní víkend a bylo to velmi zasloužené pódium. Ano, jde o zděděné 3. místo, ale Isack se k měmu dostal z nejsilnější pozice, dařilo se mu ji držet po celý závod. Celý víkend exceloval; po tak skvělé kvalifikaci bylo dobré vidět rychlost vozu v závodě a hájil velmi pohodlném čtvrtou pozici, piloti za ním nepředstavovali žádnou skutečnou hrozbu.

Je mi velmi líto Liama, protože bez Sainze, který do něj narazil, by byl také vpředu a skončil by pátý. Navzdory tomu to byl pro tým celkově silný víkend s obrovským úsilím všech v garáži až po Faenzu a Milton Keynes. Tolik přispíváme k tomu, abychom dodali výjimečný závodní vůz, který máme. Pokračujeme do Monzy, abychom v tomto tempu pokračovali!

MERCEDES

George Russell, 4. místo:
Dnes to byl těžký závod. Po kontaktu s Leclercem jsem trpěl hodně poškozenou podlahou. Šikana není místem, kde by mnoho lidí předjíždělo, protože závodní stopa vás přirozeně vede k apexu a štěrku. Byl to optimistický tah a kontakt efektivně dovedl můj závod z hlediska boje o stupně vítězů ke konci. Ztrácel jsem poté téměř půl sekundy na kolo, takže skončit na čtvrtém místě bylo pravděpodobně lepší, než se očekávalo.

Se vším, co bylo řečeno, jsme tento víkend neměli nejlepší výkon a pódium by bylo nepravděpodobné. Hadjar zajel skvělý závod a toto pódium si zcela zaslouží. Čtvrté místo není tím, které bych chtěl, ale můžeme být rádi, že jsme najeli body na Ferrari v Poháru konstruktérů. Vzhůru do Monzy.

Kimi Antonelli, 16. místo (penalizace + 15 vteřin):
Škoda výsledku dnešního závodu. Rychlost byla opravdu silná a ve voze jsem se cítil skvěle. I když jsem startoval z jedenáctého místa, získal jsem několik pozic a díval jsem se dopředu, jestli se dokážu dostat do boje o stupně vítězů. Určitě bych dosáhl dobrého výsledku, nebýt incidentu s Leclercem.

Když jsem se přiblížil k Charlesovi, viděl jsem příležitost vyzkoušet undercut. Získal jsem tím čas a vynořil se téměř po jeho boku. Snažil jsem se ho těsně držet až do třetí zatáčky, když jel venkem, ale bohužel, i když přetáčivost z mé strany nebyla tak masivní, nemohl jsem se vyhnout kontaktu, když jel po náklonu. Omlouvám se Charlesovi a Ferrari, protože nikdy není dobrý pocit někoho vyřadit a ukončit takhle jeho závod.

Nyní se těším na Monzu, můj druhý domácí závod. Práce na kvalifikačním kole je mou prioritou, protože startovat v každé Grand Prix vpředu by pro mě bylo výhodnější. Pozitivem, které si mohu ze Zandvoortu odnést, je naše silné tempo, takže budeme pokračovat v tvrdé práci a jsem si jistý, že se výsledky brzy dostaví.

Toto Wolff, šéf oddělení Mercedes-Benz Motorsport
Dnešek byl pro oba naše jezdce opravdu náročným závodem se spoustou incidentů na trati. V konečném důsledku je to škoda pro oba, protože mohli bojovat o víc, než čeho dosáhli, kdyby se věci vyvíjely jinak.

Od začátku sezóny udělal Kimi obrovský pokrok. Dnes jsme znovu viděli, jak silná byla jeho rychlost, když se probíjel polem. Bohužel byl ohledně svého tahu na Leclerca jen příliš optimistický a to zhatilo šance jeho i Ferrari. To znamená, že chceme, aby byl agresivní a využil každou příležitost, jaká se na trati naskytne. To dnes udělal a je škoda, že to nevyšlo.

Pro George byl nešťastný jeho vlastní incident. Byl to od Charlese riskantní krok, podle mého názoru příliš riskantní, a George si z něj odnesl poškozený bok. To ho stálo šanci bojovat o stupně vítězů a možná i o pár dalších bodů do šampionátu. Udělal však dobře, když svůj vůz dovezl na čtvrtém místě. Nyní se těšíme na Monzu a doufejme, že odtamtud odjedeme se větším ziskem bodů.

WILLIAMS

Alex Albon, 5. místo:
Myslím, že to byl perfektní závod. Měl jsem opravdu dobrý start a pak přišlo hodně kolizí, které mi pomohly. Nevím, proč tam bylo tolik chaosu, ale projel jsem čistě. Doufali jsme v déšť a co se týče závodní strategie, nevypadalo to, že by to měl být zábavný závod, ale myslím, že jsem si ho díky silnému startu udělal. Tím, že jsem byl v prvním kole desátý mě dostalo do boje po zbytek závodu. Udržel jsem se na trati a posbíral výhodné střípky toho, co se dělo kolem mě. Jsem rád, že jsem získal nějaké body, zejména proto, že Isack skončil na třetím místě, takže jsou pro šampionát důležité.

Carlos Sainz, 13. místo:
Je těžké vrátit se po letní přestávce závodem, jako byl tento. Celý víkend jsem byl ve formě, takže být zapojen do incidentu, který nakonec zničil můj závod a stál body pro tým, je neuvěřitelně frustrující. Byl jsem na vnější straně a snažil jsem se Liama odstavit před nadcházejícími zatáčkáčkami, bylo tam dost místa a já neudělal nic zvláštního. Trest, pokud jde o mě, je nevysvětlitelný. Přezkoumáme ho se stewardy, abychom pochopili, jak k tomuto rozhodnutí dospěli. Monza je za rohem, takže se přeskupíme, budeme se soustředit a budeme dál tlačit.

James Vowles, šéf týmu
Dobrá práce od Alexe. Měl skvělý start, probil se hned za Carlose a využíval příležitostí, které se mu naskytly. Tým provedl dobře strategii; zastávky v boxech byly správně naplánovány a je skvělé vidět, že Alex dnes dostal z balíčku opravdu vše, co se dalo.

Carlos tento víkend neudělal chybu. Kvalifikoval se skvěle a závodil vpředu a jsem si jistý, že nebýt incidentu s Lawsonem, byl by v boji o páté místo. Z mého pohledu to byl závodní incident a nezasluhoval penalizaci. Je to něco, co přezkoumáme s FIA, abychom lépe porozuměli tomu, jak budeme závodit dál.

HAAS

Oliver Bearman, 6. místo:
Nečekaný výsledek; určitě jsem měl štěstí. Někdy musíte být ve správný čas na správném místě; byla učiněna dobrá rozhodnutí o strategii, vůz byl rychlý a tým odvedl skvělou práci. Měl jsem trochu smůlu, musel jsem startovat z boxové uličky, ale je hezké být zpět na bodech i s Estebanem. Tým pracuje neuvěřitelně tvrdě, dostáváme se krok za krokem kupředu, ale stále máme na čem pracovat, jsme však na správné cestě.

Esteban Ocon, 10. místo:
Pro nás jako tým je velmi pozitivní bodovat oběma vozy. Měl jsem trochu smůlu s druhým safety carem a možná jsem ztratil tři nebo čtyři pozice, ale celkově jde o velmi uspokojivý výsledek a pro Ollieho dokonce velmi dobrý. Během závodu jsme si pomohli, pracovali jsme společně jako tým, když jsem mu poskytl DRS a společně jsme se tlačili vpřed. Dobrá práce také od Isacka, další Francouz získal své první pódium; je to den, na který nikdy nezapomene.

Ayao Komatsu, šéf týmu
To byl závod! Jsem opravdu hrdý na týmové úsilí, protože včera to byl těžký den. Po startu z osmnáctého místa a z boxové uličky byly šance proti ostatním mizivé, ale nikdy se nemůžete vzdát, takže díky všem v týmu. Startovali jsme na tvrdé směsi a první výjezd safety caru byl zcela proti nám, naopak ideální pro piloty na střední směsi. Reakcí v tu chvíli bylo zůstat v klidu a soustředit se. Jak vždy říkám, musíme udělat správné základy a věřím, že se nám to dnes povedlo; oba jezdci se chovali jako skvělí týmoví hráči a nemohu jim nic vytknout. Dnešek by měl být měřítkem, co můžeme udělat; tak to udělejme znovu.

ASTON MARTIN

Lance Stroll, 7. místo:
Dnes to byl velmi rušný závod se spoustou příležitostí a jsem rád, že jsme dojeli s oběma vozy na bodech. Podařilo se nám získat spoustu pozic na začátku závodu díky správné strategii a brzké zastávce v boxech po prvním stintu. Byl to skvělý pocit vrátit se do závodu po frustrujícím víkendu, kdy jsem startoval z předposledního místa a poté, co tým v pátek a v sobotu tak tvrdě pracoval na přestavbě vozu. Příští týden jedeme na Monzu a těším se, že tam budu znovu závodit

Fernando Alonso, 8. místo:
Myslím, že vůz měl dnes dobrou rychlost, proto jsem dojel na bodech. Měl jsem smůlu se safety carem; nebyl jsem schopen ho využít. Na konci po druhé zastávce jsem zvládl několik soubojů a cítil se rychlejší než některé vozy, které skončily před námi. Pro fanoušky to byl zábavný závod a uvidíme, jestli se nám příští týden v Monze podaří předvést nějakou dobrou akci.

Mike Krack, závodní ředitel
Docela rušný víkend a závod, takže je dobré odjíždět s oběma vozy na bodech. Lance a Fernando do toho dnes dali všechno a vyplatilo se jim zvolit další výměnu pneumatik. Závodní tempo bylo dobré a oba piloti předjížděli v klíčkových chvílích. Získaných deset bodů nám pomohlo si udržet šesté místo v Poháru konstruktérů. Tento týden jsme měli v garáži několik mimořádně dlouhých hodin, takže chci poděkovat týmu zde na trati za jejich úsilí.

ALPINE

Franco Colapinto, 11. místo:
Jako tým jsme dnes byli velmi blízko zisku nějakých bodů. Byl to závod, kde bylo třeba být ostražitý a připraven využít každou příležitost. Byl zábavný, cítil jsem, že jedu dobře a dosáhl jsem nejlepšího umístění v sezóně. Jako tým některé části závodu vyhodnotíme, abychom zjistili, co jsme mohli udělat lépe. Na konci jsem při posledním výjezdu SC zajel do boxů pro měkké pneumatiky, abych se pokusil zaútočit na vozy před námi a na body. Byl jsem velmi blízko, ale něco málo přeci jenom chybělo. Z víkendu si můžeme vzít mnoho pozitiv. V kvalifikaci jsem podal zlepšený výkon; cítím, že se na mé straně spojuje více věcí a těším se na návrat do Monzy. Tam jsem loni ve Formuli 1 debutoval.

Pierre Gasly, 17. místo:
Nakonec to byl velmi náročný závod na mnoha frontách, v nichž jsme jako tým jen těsně nezískali body. Na konci jsem trochu zariskoval a zůstal na trati s použitými tvrdými pneumatikami. Snažil jsem se bojovat tak tvrdě, jak jsem jen mohl s tím, co jsem měl. Prostě to nevyšlo, i když jsem jel nadoraz. Takže smíšené pocity; někdy tyto věci vyjdou, někdy ne. Budeme se učit, posouvat se vpřed a budeme se snažit dostat se na takové pozice, abychom mohli bojovat o body. Bylo několik dobrých soubojů a je vždy zábavnější, když je závodění takové. Obvykle nám chybí rychlost, stále se snažíme zlepšit vše, co máme, a příští víkend jedeme znovu do Monzy. Je to místo se zvláštními vzpomínkami.

Flavio Briatore, výkonný poradce
Závod, který při pohledu na výsledky vypadá jako promarněná příležitost získat body ze strany týmu z různých důvodů. Startovali jsme mimo body, ale po celou dobu jsme trochu riskovali, abychom maximalizovali naše šance na TOP 10. Franco zajel velmi dobrý závod, pravděpodobně dosud nejlepší v této sezóně. S Pierrem a možnostmi, které měl, pro něj bylo výzvou předjet vozy s čerstvějšími pneumatikami. Oba jezdci tvrdě tlačili, dali do toho všechno, předvedli týmovou hru, vyměnili si místa v první zatáčce, když byli požádáni, aby pronásledovali vozy před sebou. Budeme se snažit v každém závodě maximalizovat náš konečný výsledek s balíčkem, který máme.

KICK SAUBER

Nico Hülkenberg, 14. místo:
Rozhodně mám pocit promarněné příležitosti. Musíme vše podrobně přezkoumat, ale dělo se toho hodně a načasování dvou SC nám opravdu nehrálo do karet. Dalo to ostatním volnou zastávku a nás to odsunulo více dozadu, což ještě více ztížilo už tak složitý závod. Od té doby jsme uvízli v zácpě a pokročit dál bylo téměř nemožné.

Je to frustrující, zvláště když vidíte, co se některým našim přímým konkurentům podařilo ze závodu vytěžit. To samozřejmě nepomáhá náladě, vzhledem k tomu, jak těsný je v tuto chvíli boj konstruktérů. Přesto jsou neúspěchy součástí sportu. Není to výsledek, který jsme chtěli, ale vše zanalyzujeme, resetujeme a za pár dní v Monze zabojujeme znovu.

Gabriel Bortoleto, 15. místo:
Byl to pro nás docela frustrující závod. Na startu jsem měl problém se spojkou, což mě odsunulo zcela dozadu – něco, co budeme analyzovat, abychom přesně pochopili, co se stalo. Od té doby to byla vždy těžká výzva, ale mám pocit, že jsme také promarnili několik příležitostí: měl jsem nějaké kontakty na trati, což způsobilo poškození mého vozu (poškozený levý winglet předního křídla), stejně jako jsem měl smůlu na načasování safety caru. Gratuluji Isackovi, je hezké vidět ho na stupních vítězů. Celkově to pro nás nebyl nejjednodušší víkend, ale takové je závodění: zhodnotíme to a půjdeme dál, už vyhlížím Monzu za týden.

Jonathan Wheatley, šéf týmu
V první řadě chci pogratulovat Hadjarovi k jeho prvnímu pódiu: po celý víkend předváděl skvělý výkon a doufám, že si tento okamžik opravdu užije. Když se podívám na náš závod, byl to velmi frustrující den na konci náročného víkendu. Pokud jde o jízdu obou jezdců, byly tam promarněné příležitosti a celkově chyběla rychlost. Gabi měl špatný začátek, což budeme muset důkladně prošetřit; brzy také utrpěl poškození karoserie při kontaktu s Colapintem, což výrazně zbrzdilo jeho výkon. Naproti tomu Nico měl dobrý start, ale při každém SC, ať už kvůli špatnému načasování nebo kvůli rozhodnutím, která při zpětném pohledu nevyšla. Jeho závod byl dále komplikován tím, že ho při posledním restartu vytlačil z trati Colapinto; bez toho mohl skončit na 11. místě.

Při závěrečném SC jsme se rozhodli nechat Gabiho na opotřebovaných pneumatikách ve snaze udržet pozici na trati, ale prostě neměl rychlost, aby zůstal před našimi soupeři, takže jsme nasadili nové měkké pneumatiky. Je zklamáním, že naše série bodovaných závodů skončila a v Poháru konstruktérů jsme klesli ze sedmého na osmé místo. Celkově vzato to byl špatný den v kanceláři, ale vrátíme se do Hinwilu, znovu se soustředíme, znovu se vyburcujeme a na další podnik v Monze se vrátíme silnější.

FERRARI

Charles Leclerc, kolize s Antonellim:
Dnešek bolí. Byl to po celou dobu obtížný víkend a skončil tím nejhorším způsobem. Co se týče rychlosti, byl jsem docela silný, což byl pozitivní vývoj událostí, a bylo dobré získat nějaké pozice. Nyní míříme do Monzy, což je pro mě a celý tým speciální místo. Nemyslím si, že jsme ve stejné pozici jako loni, ale dáme do toho všechno, abychom se zotavili a udělali z toho skvělý víkend pro všechny naše tifosi.

Lewis Hamilton, nehoda:
Ve voze jsem se cítil pohodlně a rychlost byla povzbudivá, ale bohužel jsem při brzdění do třetí zatáčky ,ztratil’ zadní část. Bylo to náhlé uklouznutí a s vlhkou stopou na barvě venku jsem se nemohl vyhnout zdi. I když je to zklamání, z víkendu si můžeme vzít mnoho pozitiv; tým po celou dobu pracoval opravdu tvrdě. Chci se omluvit všem v týmu a tifosi, jak tady na trati, tak doma – doufali jsme, že dnes přivezeme domů více bodů.

Frédéric Vasseur, šéf týmu
Celkově to byl těžký víkend. Měli jsme velmi špatný pátek, po kterém celý tým a jezdci odvedli dobrou práci, abychom se zotavili, takže jsme dnes měli slušné tempo. Lewis bohužel ztratil kontrolu nad svým vozem, ve třetí zatáčce byl jen o něco širší než kolo před ním a jen se dotkl vlhké části na kraji trati. Co se týče Charlese, Kimi se přišel omluvit a mám pocit, že to byl jen závodní incident, byl trochu příliš optimistický. Předtím Charles ukázal dobrou rychlost, přiblížil se Russellovi, Hadjarovi a Verstappenovi, ale musel Russella dvakrát předjet, protože ztratil dvě místa kvůli SC. Každopádně jsme věděli, že Zandvoort nám nebude vyhovovat a pozitivum, které si můžeme odnést, je naše velmi dobré tempo, ale samozřejmě není dobré jet domů s nulou na bodovém kontě. Co se týče příštího týdne v Monze, očekáváme, že budeme v lepší formě – bude důležité mít mnohem lepší pátek, než jsme měli tady.

Share this post

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *