PROHLÁŠENÍ – Grand Prix Kanada 2025
PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ – GP KANADA
MERCEDES
George Russell, 1. místo:
Opravdu mě těší, že jsem týmu získal první triumf v sezóně. Po celou dobu jsem vše kontroloval, byl jsem schopen správně rozhodovat a přivézt domů vítězství. Mysleli jsme , že se s mírně vyššími teplotami budeme potýkat o něco více, než jsme viděli v pátek. Odvedl jsem dobrou práci při péči o pneumatiky a měl jsem rychlost na to, abych udržel skupinu pronásledovatelů. Velká gratulace a poděkování všem v Brackley a Brixworthu a obrovská gratulace Kimimu k jeho prvnímu z mnoha pódií; jsem si jist, že ho čeká mnoho dalších .
Zdá se, že jsme s naším vozem v posledních závodech udělali krok vpřed. V Montrealu se nám ale obvykle dařilo a věděli jsme, že nám tento závod pravděpodobně bude vyhovovat o něco více než ostatním. Nemůžeme předbíhat, protože je před námi ještě spousta práce, abychom se pravidelněji dostávali do boje o vítězství . Těším se, že se o to pokusím příště v Rakousku.
Kimi Antonelli, 3. místo:
Velmi intenzivní a stresující závod! Jsem opravdu šťastný, že jsem získal své první pódium v F1. Klíčem k dosažení tohoto cíle byl začátek. Podařilo se mi získat pozici na trati na úkor Piastriho a to mi umožnilo ukázat naši rychlost. V některých okamžicích jsem byl schopen dojet Verstappena a dostat ho pod tlak. Myslím, že v závěrečném stintu jsem trochu víc tlačil a tím jsem si ztížil konec. Dokázal jsem se však ubránit před McLareny a dovezl jsem vůz do cíle na třetím místě.
Chci poděkovat všem v Brackley a Brixworthu. Pracovali tak tvrdě, aby vůz vylepšili, a já jsem rád, že jsem byl schopen dosáhnout takového výsledku a podílet se na faktu, že oba naše vozy jsou na stupních vítězů. Je to pro mě osobně speciální okamžik a těším se, že na něm budu stavět v nadcházejících závodech.
Toto Wolff, šéf oddělení Mercedes-Benz Motorsport
Od týmu a obou jezdců to byl skvělý závod. George byl vpředu naprosto bezchybný. Po celou dobu kontroloval závod a neudělal chybu. Byl to další jistý výkon, kterých jsme v této sezóně zatím viděli mnoho. Byl rychlý na obou směsích a po první zatáčce ho nikdo neohrozil. Kimi mezitím jel svůj vlastní skvělý závod. Měl dobrý start a to ovlivnilo zbytek závodu. Málem se mu podařilo dostat se na druhé místo; pak v závěrečných fázích bojoval a dobře se bránil, aby udržel McLareny. Plně si zasloužil dostat se na stupně vítězů pro své první umístění v TOP 3, kterých určitě bude ještě mnoho.
Tento víkend jsme udělali pozitivní krok vpřed. Teplota trati byla dnes téměř 50 °C, ale podařilo se nám dobře se postarat o pneumatiky a zkombinovat vše s dobrým tempem. Víme, že musíme udělat více, abychom dosáhli konzistentní úrovně výkonnosti v každém závodě. Na to se ale soustředíme a těšíme se na nadcházející závody, abychom v tomto tempu pokračovali.
RED BULL
Max Verstappen, 2. místo:
Dnes jsme rozhodně maximalizovali vše, co jsme měli k dispozici. Jel jsem hodně defenzivně a bylo to docela těžké. Degradace pneumatik byla poměrně vysoká a v prvních dvou stintech jsem poměrně rychle pneumatiky sjížděl. Měl jsem docela agresivní strategii, abych se udržel vpředu a během poslední zastávky v boxech jsem si myslel, že možná bude obtížné dostat se až do cíle. Poslední stint s menším množstvím paliva nám trochu pomohl, mohl jsem být o něco laskavější k pneumatikám, což bylo pozitivní.
Když se podíváte na celý závod, byl to maximální možný výsledek. Neměl jsem rychlost na to, abych bojoval o vedení; na to byla degradace pneu příliš velká. Takže jsem rád, že jsem druhý. Ztráta na George nebyla velká, ale nemyslel jsem si, že mám rychlost na to, abych bojoval o vítězství. Z víkendu si odnášíme spoustu pozitiv: jako tým jsme zajeli nejlepší možný výkon, zvládli jsme vše správně a náš vůz byl ve slušné kondici. Když se podíváme na další závod, máme před sebou trochu práce s naším zpracováním pneumatik a degradací, ale musíme si vzít spoustu pozitiv.
Juki Cunoda, 12. místo:
Rychlost mi dnes připadala v pořádku, takže jsem byl schopni získat nějaké pozice po startu. Na střední směsi jsem byl ve větším provozu a nemohl jsem ve špinavém vzduchu maximalizovat výkon, safety car také pro můj závod nebyl ideálně načasován. Po včerejším zpackaném dni to byl alespoň čistý závod; tento víkend jsme na voze provedli nějaká vylepšení, takže jdeme pozitivním směrem. Odvedl jsem to nejlepší, čeho jsem dnes mohl dosáhnout, ale chci víc. Těším se na debriefing s týmem, resetování a pak na další cestu do Rakouska, protože je to trať, kterou mám opravdu rád. Soustředím se na vybudování důvěry ve vůz a doufejme, že v Rakousku před domácím publikem dosáhnu dobrých výsledků.
Christian Horner, šéf týmu
Od Maxe to dnes byl dobrý závod, byl od začátku do konce konkurenceschopný, takže solidní den v šampionátu jezdců a pro Maxe dobré body. V posledním stintu jsme byli konkurenceschopní a pravděpodobně jsme možná mohli tlačit trochu tvrději, ale určitě byl ten poslední stint docela úspěšný. Budeme se soustředit na závod a vezmeme si z něj pozitiva. McLaren měl dnes na konci samozřejmě složitou pozici a vy musíte být u toho, abyste toho nakonec těžili, můžete se soustředit jen na sebe. McLaren má dva kluky, kteří tvrdě závodí a ve skutečnosti si vedou docela dobře, že se něco takového stalo až po deseti závodech. Takové je závodění a vy se musíte snažit využít výhod. Mercedes tento víkend odvedl dobrou práci a to jen ukazuje, jak se věci mohou měnit. Dobrá práce týmu i George, budeme se bránit v příštím závodě. Myslím, že jako tým jsme dnes odvedli dobrou práci a vytěžili z toho vše, co jsme mohli. Juki dnes zajel dobrý závod s jednou zastávkou a měl smůlu, že nakonec nezískal body.
McLAREN
Oscar Piastri, 4. místo:
Byl to ošidný závod. Nebyl to můj nejlepší start a pak jsem byl víc vzadu. Ve druhé polovině závodu bylo tempo dobré, jen ale špatně se předjíždělo. Odjíždím s 12 body, což je dnes moje maximum.
Lando Norris, kolize:
Naším pravidlem číslo jedna je nedostat se do kontaktu s týmovým kolegou a to se dnes bohužel stalo. Omlouvám se Oscarovi a týmu. Myslel jsem si, že mám malou příležitost, ale s odstupem času bych se do tohoto kroku nikdy nepustil. Zaplatil jsem za to a jsem rád, že se Oscarovi nic špatného nestalo. Hodím to za hlavu a poučím se z dnešní chyby, abychom se v Rakousku vrátili silnější jako tým..
Andrea Stella, šéf týmu
Pro tým to byl náročný víkend jak z hlediska výkonnosti, tak výsledku. Ohledně výkonu se nám podařilo díky dobré práci týmu a jezdců zlepšit konkurenceschopnost vozu MCL39. V závodě jsme byli schopni zůstat v boji o umístění na stupních vítězů, ale chyběla nám výhoda, kterou jsme měli v předchozích závodech této sezóny. Nyní musíme přezkoumat několik věcí, abychom se ujistili, že se vrátíme do boje o vítězství v závodech v nadcházejících závodech.
Pokud jde o výsledky, poprvé v této sezóně jsme bodovali pouze s jedním vozem. Lando po dobrém probíjení polem v závodě kolidoval s Oscarem. To mělo za následek kontakt mezi oběma vozy kvůli špatnému odhadu Landa, pro nějž tak závod skončil.
Tým ocenil, že Lando okamžitě převzal odpovědnost za situaci, která ho stála důležité body v šampionátu. Nyní se přeskupíme, dáme si čas na přezkoumání několika věcí a ujistíme se, že se vrátíme silnější a budeme pokračovat v tom, co bylo dosud extrémně pozitivní sezónou.
FERRARI
Charles Leclerc, 5. místo:
Páté místo je nejlepší, jaké jsem mohl zajet. Možná jsme se mohli pokusit udělat něco jiného se strategií, ale ve finále by se toho na výsledku závodu moc nezměnilo. Největší nevýhodou byla pro výsledek startovní pozice. Montreal je docela specifická trať, takže si nemyslím, že příliš mnoho z toho, co jsme viděli z hlediska výkonnosti, se přenese i do nadcházejících závodů. Přeskupíme se a vrátíme se silnější..
Lewis Hamilton, 6. místo:
Dobrý výsledek vzhledem k kartám, které jsme dnes dostali. Vůz se v úvodních kolech choval dobře a ohledně toho, co lze udělat, jsem byl optimistický. Bohužel jsem brzy utrpěl značné poškození, které nás stálo hodně přítlaku. Od té chvíle bylo těžké zvládnout vyvážení a rychlost; a některé problémy s brzdami v prostředním stintu situaci ještě zkomplikovaly. Nejsme tam, kde bychom měli být, ale plně se soustředíme na kroky, které musíme podniknout, abychom mohli bojovat na předních pozicích. To je naše priorita při cestě do Rakouska.
Frédéric Vasseur, šéf týmu
Věřím, že hlavním problémem tohoto víkendu bylo příliš mnoho chyb a mnoho problémů hned od prvního tréninku, kdy jsme přišli o jedno auto. Pak chyba v kvalifikaci a v závodě Lewis značnou část přítlaku hned na začátku, když za zatáčkou 9 narazil do malého bobra, vběhl na trať a poškodil přední část podlahy. Kdybych si mohl tento víkend přehrát, rozhodl bych se vynechat druhý trénink s jedním vozem, protože to znamenalo, že jsme nebyli schopni dlouho jezdit na středně tvrdých pneumatikách a to byl dnes náš hlavní problém. A tak skončíte tam, kde jsme.
Z víkendu si musíme vzít nějaká pozitiva, počínaje naší rychlostí v kvalifikaci. Včera měl Charles nejrychlejší první sektor, než musel kolo přerušit a naše závodní tempo není daleko od nejrychlejších, ale když si všechno nedáte dohromady, ocitnete se v provozu. Jsem si jistý, že brzy budeme mít úspěch, potřebujeme jen čistý víkend. Pokud dáme všechno dohromady, můžeme to dokázat.
ASTON MARTIN
Fernando Alonso, 7. místo:
Dobrý závod. S vozem jsem spokojený, podle očekávání bylo obtížné pracovat s pneumatikami. Do závodu jsem šel s vědomím, že osmé místo bude odrazem mého reálného tempa a nemohl jsem za sebou udržet rychlejší vozy. Zdá se, že naše závodní tempo není tak konkurenceschopné jako v kvalifikaci, na to se musíme do budoucna zaměřit. Uvidíme, jestli něco vzejde z pozdější prověrky, pak se budeme dívat dopředu na Rakousko a náš domácí závod v Silverstonu.
Lance Stroll, 17. místo:
Dlouhý, náročný den a celkově nejsem s tímto víkendem spokojen. Vždy je obtížné začít závod zezadu, ale také jsem měl pocit, že vůz nemá rychlost na to, aby získal nějakou pozici. Za dva týdny jedeme opět do Rakouska. Do té doby budeme usilovně pracovat na tom, abychom našli oblasti pro zlepšení ve všech oblastech.
Andy Cowell, šéf týmu
Montreal představuje dobrý krok vpřed, protože slavíme náš 100. týmový závod. Fernando skončil na bodech, dosáhl dosavadního nejlepšího umístění v sezóně, a přivezl několik zasloužených bodů. Drželi jsme se naší strategie Plánu A a dobře jsme ji realizovali.
Je dobré, že se Lance opět vrátil do týmu. Dnešek byl pro něj po smolné kvalifikaci náročný. Musíme se z tohoto víkendu poučit, abychom mu pomohli zlepšit pocit z vozu.
Jsme odhodláni pokračovat v úsilí ve všech oblastech, protože za dva týdny míříme do Rakouska.
KICK SAUBER
Nico Hülkenberg, 8. místo:
S dnešním výsledkem jsem opravdu spokojený – další dobrý závod a více bodů v tabulce, což je vždy uspokojivé. Dokázal jsem se vyhnout problémům a využít toho, že v osmé zatáčce bojovali Franco a Alex, což mi umožnilo získat na výjezdu z deváté zatáčky hned dvě pozice. Od té chvíle šlo o práci s pneumatikami a udržování konzistentního tempa, abych se ujistil, že jsem závod zvládl čistě.
Nyní jsme ukázali konkurenceschopné tempo na dvou velmi odlišných okruzích, což také znamená, že nedávná aktualizace byla jasným krokem vpřed. Zejména v závodních podmínkách byl náš vůz konzistentnější, lépe vyvážený a celkově mnohem předvídatelnější. Tento druh stability vám opravdu umožňuje tlačit na pilu, když je to důležité.
Gabriel Bortoleto, 14. místo:
Celkově to pro mě byl těžký víkend, ale jsem rád, že tým opět bodoval. V kvalifikaci jsem byl velmi blízko Q2, ale to, že jsem se včera nedostal do cutu ohrozilo celou neděli. Startovat z patnáctého místa s rychlejšími vozy jako Williams, Red Bull a RB za mnou vše zkomplikovalo. Musel jsem hodně tlačit na pneumatiky, abych se udržel vpředu, a to zase ovlivnilo vývoj závodu. Zkoušeli jsme strategii s dlouhým prvním stintem na tvrdých pneumatikách a doufali jsme v safety car, který přišel příliš pozdě. Jakmile máte po zastávce v boxech ztrátu 20 vteřin, ani na čerstvých pneumatikách ji nedoženete. Cítím, že tu byl větší potenciál – mohl jsem získat dalších pár pozic jen díky rychlosti – ale musíme pochopit, co víc můžeme udělat, abych začal bodovat.
Nico opět předvedl skvělou práci, pravděpodobně vytěžil vše, co mu vůz může dát, ale to, jak blízko jsme byli v sobotu ukazuje, že náš výkon je těsný. V kvalifikaci jsme obvykle od sebe vzdáleni půl desetiny, ale v této polovině pole to může znamenat obrovský rozdíl, jak jsme viděli v posledních několika víkendech. Myslím, že získávám rychlost, ale také se musím naučit, jak maximalizovat výsledky v průběhu závodu, a to přijde se zkušenostmi, víkend po víkendu. Nebudu si stěžovat – musím si všechno zopakovat, poučit se a vrátit se silnější. Od Barcelony jsme udělali pokrok, i když nám tato trať tolik nevyhovovala, a jsem si jistý, že jdeme správným směrem.
Jonathan Wheatley, šéf týmu
V týmu je dnes večer po opravdu dobrém výkonu fantastická atmosféra. Oba jezdci zajeli dobře a zejména Nico v prvním kole prokázal skvělý přehled a závodní umění – držel se dostatečně vzadu, aby se vyhnul počátečnímu chaosu a využil příležitosti k zisku dvou míst. Od té chvíle ukázal vyrovnanou a inteligentní jízdu. Po startu na střední směsi se ukázalo, že náš přechod na tvrdou pneumatiku byl správný. Nakonec se to vyplatilo, protože Nico dojel do cíle za safety carem na bodovaném místě, což týmu přineslo body dvakrát za sebou, což je velký úspěch a milník, jehož jsme nedosáhli od Kanady 2023.
Gabriel měl těžší pozici, většinu závodu bojoval vzadu, ale i tak předvedl solidní stint na tvrdých pneumatikách – pral se drolením, provozem a intenzivním závoděním, aby skončil na solidním místě.
Tým dnes předvedl další dobrý výkon. Strategicky byla naše rozhodnutí na místě, posádka v boxech prováděla čisté a efektivní zastávky, a co je nejdůležitější, opět jsme ukázali, že máme závodní vůz schopný bojovat ve středu pole. Zásluhu na tom má také širší tým v Hinwilu – jejich tvrdá práce se začíná promítat do výsledků na trati. Společně s Mattiou je skvělé budovat dynamiku a všichni se těšíme, že si tuto energii přeneseme do evropských závodů.
HAAS
Esteban Ocon, 9. místo:
Těší mě veškerá práce, kterou tým tento víkend odvedl; maximalizovali jsme náš potenciál, protože před závodem nebylo jasné, zda naše strategie bude lepší, ale dnes se vyplatilo riskovat. Podařilo se mi předvést solidní závod, zajet dobrá kola v čistém vzduchu, což bylo důležité. Předjel jsem docela dost aut a pak pozici udržel. Je to dobrá odměna pro tým, že z našeho 200. závodu něco vytěžíme a chopíme se příležitosti, která nepřichází každý den.
Oliver Bearman, 11. místo:
Upřímně řečeno, dnes jsem měl větší rychlost, než to vypadalo, ale s touto strategií jsem se zasekl v provozu s ostatními, kteří startovali na tvrdých pneumatikách. Pod DRS je opravdu těžké předjíždět, takže jsem měl mnohem větší rychlost a jakmile jsem se dostal do volného vzduchu, mohl jsem ji ukázat, ale závod jsem strávil většinou v chumlu. Dnes mohlo být o něco více bodů, ale jsem rád, že je tým ve svém 200. závodě získal.
Ayao Komatsu, šéf týmu
Celkově pro tým dobrý výsledek, když se Esteban dokázal zlepšit o pět míst. Rozhodli jsme se rozdělit strategii mezi oba piloty; čemu dnes Ollie čelil – startovat na středně tvrdých pneumatikách a zaseknout se za soupeři startujícími na tvrdé směsi – byl jeden z možných strategických scénářů, takže v jeho případě naše snaha nefungovala. Estebanova strategie vypadala na papíře jako pomalejší, ale ve skutečnosti byla skvělá. Myslím, že oba jezdci dnes jeli velmi dobře; Ollie byl frustrovaný z provozu, ale očividně měl rychlost a Estebanovo zacházení s pneumatikami bylo perfektní; navíc neudělal žádnou chybu. Ukázali jsme, že máme dobré závodní tempo, ale v příštím závodě musíme dát všechno dohromady od prvního tréninku a dobře se kvalifikovat.
WILLIAMS
Carlos Sainz, 8. místo:
Je dobré, že jsem dnes získal alespoň jeden bod, ale jsem dost frustrovaný, protože jsem závod strávil řešením problémů, takže jsem nemohl ani pořádně závodit. Odvedl jsem dobrou práci, když jsem dopravil vůz do cíle a zachránil bod, ale jako tým se musíme těmto situacím vyhnout. Tento víkend jsme z toho či onoho důvodu neukázali náš maximální potenciál a to při tak těsném poli samozřejmě ovlivňuje konečný výsledek. Přeskupíme se a za pár týdnů se vrátíme v Evropě.
Alex Albon, motor:
Jedním slovem – frustrace. Odstoupil jsem kvůli problému s pohonnou jednotkou, ale závod už pro nás i tak skončil. V prvním kole jsem se trápil, pak jsem se pokusil jet na jednu zastávku, ale s dnešním zrněním bylo opravdu těžké s pneumatikami pracovat. Někdy se jezdit déle, ale dnes už ne. Závodní strategie je také něco, v čem jsme obvykle silní, ale dnes jsme se trápili, a to není vina týmu, ale prostě to úplně nevyšlo, takže se na to podíváme a příště se vrátíme silnější.
James Vowles, šéf týmu
Od Carlose opravdu silný závod. Za obtížných podmínek ukázal skvělé závodní tempo, zvládl řadu aspektů vozu a odvedl skvělou práci a přinesl týmu další cenný bod. Poté, co byl Alex na startu odsunut zpět, byl jeho závod mnohem obtížnější. Nakonec skončil předčasně, což musíme prověřit, ale měl potenciál se znovu probojovat polem a získat body. Ukazuje to, že v tomto velmi těsném středu pole potřebujeme perfektní víkendy , abychom získali body; tady jsme si nevedli tak dobře, jak bychom mohli. Nicméně i dnes je to důležitý bod pro naši bitvu v Poháru konstruktérů.
ALPINE
Franco Colapinto, 13. místo:
Těžké odpoledne a určitě ne takové, jaké jsme očekávali nebo chtěli. Po startu jsem se dostal dobré pozice, když jsem v prvním kole předjel několik vozů. Samozřejmě, že od té chvíle byly cílem body, ale měl jsem trochu smůlu na strategii a hustotu provozu, což můj závod ovlivnilo. Myslím, že vůz měl dnes dobrou rychlost a musíme pochopit, co můžeme příště udělat lépe. Je to velmi těžká trať, očekával jsem, že bude náročná, takže si z některých částí víkendu určitě beru pozitiva. Jsem spokojený s pokrokem, kterého jsem během víkendu navzdory konečnému výsledku dosáhl a určitě v tom chci pokračovat i v Rakousku.
Pierre Gasly, 15. místo:
Po dnešním závodě toho máme hodně k přezkoumání. Po taktických změnách na voze v parc fermé je start z boxové uličky vždy obtížný. Zkusil jsem po strategické stránce něco trochu jiného; nakonec to bylo frustrující odpoledne, kdy jsem se zasekl za vozy a na rovinkách se trápil s předjížděním. Musíme se zaměřit na to, abychom startovali výše na roštu, protože s lepší pozicí na trati můžeme být mnohem konkurenceschopnější. Myslím, že když jsem měl čistý vzduch, tempo bylo slušné, ale bohužel jsem prostě uvízl příliš dlouho v provozu. Přeskupíme se a příště budeme mít v Rakousku lepší víkend.
Zástupce týmu vyjádření neposkytl
VISA CASH APP RB
Isack Hadjar, 16. místo:
Těžká neděle. Na začátku závodu jsem měl na středně tvrdých pneumatikách vysokou degradaci a bohužel si myslím, že jsem zajel do boxů trochu pozdě, což mě stálo několik míst. Poté jsem se po zbytek závodu zasekl ve vláčku DRS a ke konci neměl dost rychlosti, proto jsem spadl za ostatní vozy. Od začátku víkendu jsme se s autem trochu trápili, takže vše společně s týmem zhodnotíme a za dva týdny se do Rakouska vrátíme s větším úsilím.
Liam Lawson, odstoupil:
Start z boxové uličky předpokládá obtížný závod, ale po včerejší těžké kvalifikaci jsme se rozhodli nasadit novou pohonnou jednotku. Problém s chlazením ke konci závodu znamenal, že jsem bohužel musel odstoupit, což je škoda vzhledem k tomu, že rychlost vozu byla tento víkend dobrá. Budeme dál pracovat na rychlosti a já budu dál pracovat na sobě, abych se před Rakouskem resetoval.
Laurent Mekies, vedoucí týmu
Do Montrealu jsme přijeli třech velmi silných víkendech v Evropě s nadějemi. Věděli jsme však, jak náročný tento okruh je a jak intenzivní bude bitva ve středu pole. Včerejší kvalifikace byla dalším dobrým výkonem Isacka, než byl penalizován. Chyba byla na naší straně, protože jsme mu nedokázali poskytnout správné informace o Carlosovi, jedoucím za ním. Všechno se dnes začalo trochu zhoršovat, když Isack startoval z dvanáctého místa a Liam z boxové uličky, protože jsme využili příležitosti a po horším výsledku v kvalifikaci nasadili do jeho vozu novou pohonnou jednotku. Tíživým faktem je, že jsme dnes neměli dostatečnou rychlost, abychom bojovali v první desítce. Isack měl během prvního stintu na středně tvrdých pneumatikách velké zrnění pneumatik; bohužel jsme museli Liamův vůz stáhnout kvůli problému s chladicím systémem. Ve středu pole je bitva těsná a jen jedna desetina může znamenat důležitý rozdíl. Dnes stačilo stáhnout se místo útoku dopředu.
Když se ohlédneme za posledními několika měsíci, každé zlepšení, které jsme jako tým udělali, bylo provedeno po těžkých víkendech, jako byl ten v Kanadě. Určitě jsme si z tohoto víkendu vzali nějaká pozitiva a boj pokračuje, takže ve Faenze a Milton Keynes budeme všichni společně tlačit, abychom se vrátili silnější. Doufejme, že se nám to podaří hned na našem dalším domácím závodě v Rakousku za pár týdnů.
Napsat komentář