PROHLÁŠENÍ – Grand Prix Japonsko 2025:
RED BULL
Max Verstappen, 1. místo:
Vyhrát tu je fantastické. Start nebyl nejlepší, ale mohu říci, že druhá zatáčka byla dobrá! Jakmile jsem se dostal do vedení, myslím, že jsem ukázal, co lze udělat s rychlostí vozu a mohl jsem docela dobře tlačit. Závod byl mnohem slibnější, než jsem očekával, vůz působil mnohem stabilněji. Jednoznačně jsme s nastavením vozu učinili krok vpřed. O pneumatiky jsem se staral docela dobře a stejně tak jsem se cítil na obou směsích. Chvíli trvalo, než se vůz během VSC srovnal, ale byl jsem schopen zajet do boxů, což bylo dobré. Byl to trochu reset a také jsem se mohl vzdálit, protože Oscar pneumatiky neměnil. S výsledkem jsem opravdu spokojen; ze strany týmu jsme udělali všechno dobře: dobrá strategie, dobré zastávky v boxech a opravdu klidná komunikace; to je potřeba pro úspěšný závod. Byl to pro nás velký víkend a je dobré vidět, že vylepšení na voze fungovala. Velké díky všem zde a v továrně za to, že díky nim je náš 400. závod ještě více výjimečný. Doufejme, že to, co jsme dnes zde nabyli, budeme moci častěji extrahovat. Byl to pro nás opravdu pozitivní víkend a budeme pokračovat dál, snažit se být lepší a samozřejmě si to dnes večer trochu užijeme.
Juki Cunoda, 10. místo:
Byl to těžký víkend. Mechanici po včerejšku vynaložili obrovské úsilí, aby připravili můj vůz, Jsem rád, že jsem se mohl týmu odvděčit a poděkovat jim za práci, kterou odvedli, i když to je jen jeden bod. Je to sice malé zadostiučinění, ale alespoň něco pro tým. Jsem stále frustrovaný ze včerejška, ale setřásl jsem to a dnes jsem do toho dal všechno, abych byl po startu z boxové uličky v první desítce. Tento víkend jsme udělali krok kupředu a nastavení pro kvalifikaci byla velká změna, ale od včerejška jsme toho moc nezměnili; bylo dobré mít v závodě více času se učit a zažít vůz. Snažil jsem se udržet McLaren za sebou déle, ale s čerstvějšími pneumatikami měli větší přilnavost. Safety car také vytvořil několik zajímavých situací. Ve voze se mám stále čemu přizpůsobovat a nyní se soustředím na kvalifikaci v Monaku a získávání výsledků v několika příštích závodech. A samozřejmě obrovská gratulace Maxovi k vítězství a celému týmu k dnešnímu výsledku.
Christian Horner, šéf týmu
Jaké Maxovo vítězství! Perfektní způsob, jak oslavit náš 400. závod a získat zde čtvrté vítězství v řadě. Byl to působivý všestranný výkon. Max předvedl v první zatáčce senzační manévr a ujal se vedení, po němž následovala ve vhodnou chvíli v boxové uličce dobrá práce týmu, aby dosáhl čistého vítězství. Byla to také Jukiho silná jízda; poté, co tým po kvalifikaci odvedl přes noc skvělou práci při přestavbě jeho vozu, bodoval po startu z boxové uličky. Pro tým je to skvělý 400. závod, získali jsme něco, na čem můžeme stavět příští týden v Monaku!
McLAREN
Lando Norris, 2. místo:
Dobrý závod, s druhým místem jsem opravdu spokojený. Nebylo snadné předjíždět, ale dělal jsem, co se daloi. Max byl rychlý, samozřejmě bych s ním rád bojoval, ale byl o trochu rychlejší než my. Oscar a já jsme si užili zábavnou bitvu, dobře jsme si zazávodili a maximalizovali jsme, co jsme mohli. Pro nás jako tým je druhé a třetí místo skvělé. Příští týden do toho jdeme znovu.
Oscar Piastri, 3. místo:
Dvojité umístění na pódiuje pro tým dobrý výsledek. Z mé strany je vždy jistým zklamáním startovat z pole-position a pak závod nevyhrát. Když jsem zajel do boxů brzy, zdálo se, že strategie dvou zastávek v boxech dává největší smysl, protože pneumatiky neměly rychlost, ale poté jsem ji nebyl schopen maximalizovat a pak jsem měl smůlu s VSC i SC. Pár věcí k přezkoumání máme, ale také solidní porci bodů. Vše prověříme a pak obrátíme naši pozornost na Monako.
Andrea Stella, šéf týmu
Z Imoly odjíždíme s dobrým přísunem bodů pro tým. Před víkendem jsme věděli, že povaha trati a okolní podmínky z ní udělají mnohem těsnější závod, ale byli jsme trochu překvapeni, jak silný dnes Red Bull byl.
Závod byl rozhodnut v prvním kole, kdy Max předjel Oscara. Od té doby jsme se snažili stanovit různé scénáře, abychom se znovu ujali vedení. Lando dokázal maximalizovat svůj stint na středně tvrdé směsi a zajel velmi dobrý závod. U Oscara jsme upustili od strategie dvou zastávek. Kdyby se tvrdé pneumatiky chovaly jen o trochu lépe, byla by to dobrá strategie, ale to je něco, co musíme posoudit až s odstupem času. Jít za vítězstvím vždy zahrnuje určité riziko, a někdy, když riskujete, má to i stinnou stránku. Oscar předvedl několik skvělých předjetí, aby reagoval na různé faktory v závodě. Jezdci bojovali čistě a spravedlivě, což nakonec vyvrcholilo dvěma místy na pódiu.
Tým tento víkend tvrdě pracoval, připravil dva spolehlivé vozy a získal nám pole-position. Celkově to byl pro McLaren pozitivní víkend a těšíme se na další závod v Monaku.
FERRARI
Lewis Hamilton, 4. místo:
S vozem jsem se dnes cítil mnohem více propojený, podobně jako při sprintu v Číně. Všechno se poskládalo: strategie, zastávky v boxech, vyvážení, všechno fungovalo v harmonii a umožnilo mi silně se odrazit od naší kvalifikační pozice.
Stále je před námi práce, zejména v jízdě na jedno kolo, ale pokud budeme moci pokračovat v takových dnech, jako je tento, budeme v boji o stupně vítězů. Grazie mille tifosi: vaše podpora znamená svět a doufám, že jste na nás dnes hrdí.
Charles Leclerc, 6. místo:
V některých závodech věci prostě neladí, to byl dnes můj případ. Měl jsem opravdu smůlu s načasováním VCS a SC. Nemohl jsem využít VSC a během SC jsem neměl k dispozici správné pneumatiky, ale v tomto ohledu ničeho nelituji. Šesté místo není tak špatné vzhledem k tomu, jak obtížný víkend to pro nás byl, ale není to výsledek, o který usiluji. Musíme se opravdu zaměřit na zlepšení našeho kvalifikačního výkonu, protože v závodě je vůz rychlý. Když nyní míříme do Monaka, očekáváme, že to bude náročný víkend. Je to okruh, který odhalí slabiny našeho vozu. Je velmi specifický a musíte řídit auto jinak než kdekoli jinde, takže doufám, že vše zúročíme a přivezeme domů co nejlepší výsledek.
Frédéric Vasseur, šéf týmu
Pozitivní stránkou dneška bylo, že naše rychlost byla od začátku do konce silná. Měli jsme dobrou strategii a zastávky v boxech byly dobře provedené. Samozřejmě je tu určitá frustrace, protože kdybychom se kvalifikovali lépe, mohli jsme skončit výše. Jsou to tři nebo čtyři závody, kdy jsme viděli rozdíl mezi kvalifikačním a závodním tempem. Na tom musíme zapracovat, ale domnívám se, že dnešní výsledek byl tím nejlepším, v jaký jsme mohli doufat. Lewis odjel velmi solidní závod, vždy byl dostatečně rychlý a předvedl několik pěkných předjetí. Co se týče Charlese, virtuální a skutečný safety car mu neprospěl a dokážu pochopit jeho frustraci. Ale v době, kdy vyjel safety car, zbývalo ještě příliš mnoho kol na to, aby přešel na měkké pneumatiky; myslím, že ponechat ho na tvrdých bylo správné rozhodnutí. V závěrečných fázích jsme požádali Charlese, aby vrátil pozici Albonovi, protože to bylo velmi těsné a kdyby dostal penalizaci, ztratili bychom čtyři nebo pět míst.
WILLIAMS
Alex Albon, 9. místo:
Jsem velmi šťastný. Pokud by nevyjel safety car a odhlédnete od incidentu s Charlesem, měl jsem šanci na čtvrté místo, ale nebudu říkat, že jsem ze svého umístění zklamaný. Když se podívám na bitvu s Charlesem, pravděpodobně bych udělal totéž; nebylo to tak šílené, jen se snažil udržet si svou pozici, ale ztratil jsem pozici ve prospěch Lewise. Možná jsem mohl být při předjíždění Charlese trochu trpělivější, ale v té fázi závodu jsem se cítil dobře, že jsem si říkal: „Oscar je vpředu na opotřebovaných pneumatikách, možná bych ho mohl jet za ním!“
Se závodem jsem stále velmi spokojený; v čistém tempu jsem jel na čtvrtém pátém místě, takže jsem byl schopen prodloužit první stint a to ovlivnilo celý závod. Konzistentní tempo, které předvádíme, otevírá okno pro to, co ještě můžeme dělat, takže pojďme pokračovat a užívat si to..
Carlos Sainz, 8. místo:
Samozřejmě jsem teď zklamaný, po dalším víkendu, kdy jsme měli dobré tempo a celý víkend jsem se cítil opravdu dobře, se mi z nějakého důvodu zdá, že v neděli záhadně ztrácím. Bolí to přijít o umístění v první pětce v den, kdy jsme byli rychlejší než Mercedes a Ferrari. Při zpětném pohledu jsem stavěl brzy a poté VSC ohrozil můj výsledek. Musíme pokračovat v krocích vpřed v lepší komunikaci během závodu a vím, že přijdou lepší dny, o tom nepochybuji. Neustále tlačíme jako tým! Vzhůru do Monaka!
James Vowles, šéf týmu
Pro tým opravdu skvělý výsledek, máme dvojí body, ale stále je tu určité zklamání, protože jsme měli na víc. Ale prozatím jsme ve srovnání s některými giganty rychlí a zlepšujeme se; jeli jsme opravdu kvalitně a na dosah stupňů vítězů. Alex předvedl naprostý megadrive. Nemohl jsem vydržet sedět a sledoval ho, jak bojuje proti Ferrari. Vyšel z toho nejhůře, i když se na konci dostal před jednoho z nich. Jsem hrdý na to, čeho dosáhl a jak dnes závodil. U Carlose cítím zklamání; na začátku bylo velmi ošidné rozhodnutí a nezvládli jsme ho, ale jeho den nastane a my ho dostaneme na správné pozice – vyhráváme a prohráváme společně.
MERCEDES
George Russell, 7. místo:
Dnešek byl náročný a je zřejmé, že sedmé místo není očekávaný výsledek. Od začátku jsem se trápil se zadní částí vozu a nebyl jsem schopen se dostat do dobrého rytmu. Při poměrně vysoké teplotě trati mě trápilo přehřívání zadní nápravy. Proto bylo těžké udržet pneumatiky ve správném okně a od toho se odrážela rychlost. Nemohl jsem zachytit tempo vedoucích jezdců, takže mé možnosti byly omezené.
Vezmeme si z tohoto víkendu poučení a rychle se přesuneme do Monaka. Těším se, až se tam dostanu na správnou cestu. V této sezóně jsme byli v kvalifikaci se silnými jednotlivými koly dobří a konzistentní, a to nám příští týden pomůže. Monako je jedním z těch závodů, kde hodně záleží na sobotě a já věřím, že to tam můžeme předvést.
Kimi Antonelli, škrtíci klapky – nedokončil:
Způsob, jak jsem ukončil mou první domácí Grand Prix, byl pochopitelně zklamáním. Nikdy nechcete odstoupit, ale zažít to v Imole je ještě trpčí. Ale vzpomínky na tento víkend si uchovám. Podpora od fanoušků byla neuvěřitelná. Fandili mi v každém kole, navzdory problémům s výkonem.
Bohužel jsem dnes neměl rychlost na to, abych bojovali o TOP 5. Měl jsem dobrý start, přestože jsem jel na tvrdé směsi, ale vůz nebyl rychlý, nemohl jsem se posunout vpřed. V prvním stintu jsem se bránil opravdu tvrdě a podařilo se mi udržet Lewise za sebou. Využil jsem virtuálního safety caru k zastávce, ale poté jsem začal mít problém s plynem. Na rovinkách jsem ztrácel výkon a s každým kolem se to zhoršovalo, než jsem musel odstoupit. V Monaku máme příležitost se odrazit ode dna, takže si odtud vezmeme poučení a aplikujeme je na příští víkend..
Andrew Shovlin, technický ředitel
Dnešek byl pro tým i jezdce obtížným dnem. Nebyli jsme dost rychlí na to, abychom bojovali na čele a aby toho nebylo málo, selhali jsme v oblasti spolehlivosti. Pracujeme na tom, abychom porozuměli problémům na Kimiho voze, ale funkce plynového pedálu se postupně zhoršovala a nakonec se systém z bezpečnostních důvodů vypnul. Je nepravděpodobné, že by tento problém byl tak zásadní, aby se nevyřešil včas pro Monako.
Naše větší obavy se týkají tempa. Byl to další horký závod a my jsme dávali zadním pneumatikám příliš zabrat. Proto jsme trpěli špatnou přilnavostí a degradací po celou dobu. Musíme rychle zjistit příčiny, protože nás čeká spousta horkých závodů a my nemůžeme pokračovat ve výkonu na této úrovni. Před Monakem máme pár dní na to, abychom se přeskupili, ale budeme tvrdě pracovat na zlepšení.
VISA CASH APP RB
Isack Hadjar, 9. místo:
Dobrý víkend, jsem spokojený se svým výkonem. Měl jsem obtížný start a ztratil jsem dvě místa; to mi rozhodně nepomohlo; vím, že na tom budu muset zapracovat, abych se zlepšil. Rychlost byla silná a jsem opravdu spokojený s prací v oblasti péče o pneumatiky, kterou jsem během závodu odváděl. V jednom momentě jsem byl sedmý a myslel jsem si, že vydržím, ale bohužel pro nás nebylo výhodou, když vyjel safety car, takže vše s týmem prozkoumáme, abychom pochopili, jestli jsme nemohli udělat něco jinak. Je dobrý pocit získat pár bodů; jsem hrdý na tým, protože odvedl opravdu dobrou práci. Když se podívám na příští týden, myslím, že závodit v Monaku jako nováček bude působivé a velmi těžké, ale jsem opravdu nadšený a nemůžu se dočkat, až tam poprvé pojedu s vozem F1.
Liam Lawson, 14. místo:
Jsem docela zklamaný, právě nás dnes znevýhodnil safety car. Měl jsem dobrý potenciál a rychlost po celý víkend, ale bohužel jsem ji nebyl schopen ukázat, což mě odsunulo dozadu. Byl to obtížný víkend, ale budu dál tvrdě pracovat, abych to otočil. S vozem se neustále sžívám, každý víkend si na něj zvykám, jdeme správným směrem. Monako je ikonická trať a pojedu tam poprvé, jsem nadšený, že se tam dostanu; Je velmi speciální a musím se s ním poměrně rychle seznámit. Těším se, až tam pojedu.
Laurent Mekies, vedoucí týmu
Po třech měsících cestování po světě je příjemné vrátit se do Evropy a do našeho domácího závodu. Díky za skvělou práci všech ve Faenze a Milton Keynes; provedli jsme několik vylepšení obou vozů a vzhledem k tomu, že továrna byla jen kousek od trati, mohl na trať přijet velký počet zaměstnanců a usednout na naší vlastní vyhrazené tribuně, aby viděli výsledek veškeré své tvrdé práce. Je povzbudivé vidět, že změny na voze dodaly takovou rychlost, abychom se dostali do boje na ostrém konci středu pole. Ačkoli Isack a Liam znají Imolu dobře, ani jeden z nich zde předtím nezávodil s vozem F1 a úzká trať, záludné obrubníky a číhající štěrkové pasti představují skutečnou výzvu. Navíc se všichni řidiči museli vypořádat s neznámou nejměkčí směsí Pirelli C6.
Celkově byl tento víkend výkon silný, jak v kvalifikaci, tak v závodě, přičemž Isack skončil v obou případech devátý. Dnes odjel skvělý závod, byl jedním z vozů, které dokázaly zajet téměř optimálně na jednu zastávku. VSC nám trochu pomohl, zatímco SC byl trochu dilematem, protože jsme se rozhodli nasadit další sadu čerstvých pneumatik, ale uvízli jsme ve vláčku DRS za Sainzem a Russellem. Vezmeme si dva body a budeme pokračovat v tvrdé práci jako tým, abychom se zlepšovali ve všech oblastech, jak jsme to dělali v minulém roce. Liamův víkend vypadal celkově obtížnější, ale můžeme vidět, že jeho rychlost je v datech a dnes měl opět obzvláště smůlu s načasováním safety caru. Nyní míříme přímo do Monaka, což je velmi odlišný typ trati, ale zkušenosti získané zde se stále ukáží jako užitečné, zejména pokud jde o kvalifikaci, která je v ulicích Monte Carla často klíčovým okamžikem.
ASTON MARTIN
Fernando Alonso, 11. místo:
Vůz byl dnes velmi silný a já jel dobrý závod, dokud VSC neobrátil můj závod vzhůru nohama. Myslím, že bez něj bych mohl bojovat o šesté nebo sedmé místo a po zásluze bodovat. Po restartu SC jsem byl mimo body, ale podařilo se mi za devět kol předjet tři vozy, na víc už jsem neměl čas. Je to opravdu škoda, ale doufám v lepší štěstí v budoucích závodech.
Lance Stroll, 15. místo:
Start závodu byl v pořádku, podařilo se mi odpoutat od Gaslyho a držet se Albona přede mnou. Bohužel, s fází virtuálního safety caru a způsobem, jakým se závod vyvíjel, to pro nás dnes nedopadlo dobře. Bez virtuálního safety caru bychom možná byli schopni skončit na bodech, takže smůla a zklamání. Nyní se musíme soustředit na příští týden a Monako; zjistit, zda můžeme i nadále vykazovat známky pozitivního zlepšení s aktualizací, protože je to velmi odlišná trať.
Andy Cowell, šéf týmu
Dostali jsme se na dosah bodů, ale závodní štěstí dnes nebylo na naší straně. Slibnou strategii jedné zastávky zhatilo načasování VSC; Fernanda i Lance odsunul mimo body. S odstupem času jsme mohli znovu zajet do boxů pod SC, ale nechtěli jsme obětovat pozici na trati. Pak jsme se snažili udržet tyto vozy s výhodou lepších pneumatik.
Nicméně si z víkendu, v němž jsme viděli skutečný pokrok, odnášíme pozitiva. Aktualizace přidaly určitý výkon a daly nám směr pro nadcházející podniky. Čest patří také jezdcům, kteří tento víkend nezanedbali ani jedno kolo. Teď je to do Monaka, což je velmi odlišná výzva.
KICK SAUBER
Nico Hülkenberg, 12. místo:
Jeden z lepších letošních závodů. Ve srovnání s ostatními víkendy jsem byl konkurenceschopnější a měl z vozu lepší pocit ve srovnání s pátkem a sobotou. V závodě jsem měl štěstí na načasování VSC, což mě dostalo do pozice, kdy jsem mohl bojovat o body. Bohužel safety car ke konci závodu mi nepomohl. Při restartu jsem byl obklopen rychlejšími vozy a nebyl jsem schopen udržet za sebou Cunodu nebo Alonsa na čerstvějších pneumatikách. Nakonec to vedlo k tomu, že jsem vypadl z bodovaných pozic. U ryzí rychlosti máme stále co dohánět, ale rozdíly jsou tak malé, že malá zlepšení mohou znamenat velký rozdíl.
Gabriel Bortoleto, 18. místo:
Nebyl to nejjednodušší závod. Pozitivní je, že rychlost byla dobrá, zejména na tvrdých pneumatikách, což jsem přivítal. První stint probíhal dobře, ale virtuální safety car pro mě bohužel přišel ve špatnou dobu a stál mě hodně energie. Od té chvíle bylo těžké využít všechny příležitosti, které se mi naskytly. Je to samozřejmě frustrující, protože jsem byl v podstatě po většinu závodu na špatném místě ve špatný čas. Přesto jsem za toto malé zlepšení z hlediska tempa rád, i když výsledky to nenaznačují. Nyní je čas analyzovat a pochopit, kde se můžeme zlepšit a připravit se na příští týden v Monaku.
Jonathan Wheatley, šéf týmu
Nakonec ze závodu plynou smíšené pocity. V jednu chvíli po výjezdu safety caru to vypadalo, že by Nico mohl získat nějaké body. Ale udržet za sebou Red Bull je obtížné; pak se vyvážení propadlo a nakonec Nico skončil dvanáctý. Gabi startoval ze čtrnáctého místa a do závodu jsme vkládali velké naděje. Bohužel jsme pozdě zareagovali na degradaci pneumatik a museli jsme přejít na strategii dvou zastávek, za což jsme platili až do konce závodu. Dále nás ovlivnilo rozhodnutí vyzkoušet po safety caru středně tvrdé pneumatiky, ale ukázalo se, že tato pneumatika nepostačí a v důsledku toho jsme ztratili pozici na trati. Musíme se pečlivě podívat na naše interní procesy a rychle aplikovat získané poznatky, když míříme do Monaka a poté do Barcelony.
ALPINE
Pierre Gasly, 13. místo:
Osobně nejsem se svým závodem spokojený, přestože jsem udělal drahou chybu a vím, že by se to nemělo stávat. Měl jsem dobrý start, dostal jsem se na deváté místo a pak jsem musel tvrdě bojovat s Leclercem. Myslel jsem si, že bych mohl projet zatáčku 9 trochu víc zeširoka a Charles se dostal na vnitřek. Zatočil jsem, neměl jsem přilnavost, nezvládl jsem zatáčku a stálo mě to pět pozic. Rozhodli jsme se udělat dvě zastávky, což vypadalo slušně a ke konci závodu jsem rovnocenně bojoval s jezdci s jednou zastávkou. Pozdní safety car dal těm před námi zastávku v boxech zdarma a já neměl dostatečnou životnost pneumatik, abych se nakonec dostal na body. Celkově jsme během víkendu předvedli dobré tempo na jedno kolo, s vozem jsem cítil spokojenost. Příští týden v Monaku víme, jak důležitá je kvalifikace a doufejme, že budeme moci využít některé z našich silných stránek.
Franco Colapinto, 16. místo:
Dnes jsem měl docela dobré tempo, ale také trochu smůlu se strategií; nakonec to nebyl výsledek, jehož chtěl tým dosáhnout. Myslím, že jsem na začátku závodu měl docela dobré tempo. Střední směs vydržela velmi dlouho a vypadalo to na jeden pit-stop, dokud po mé zastávce nepřišel o pár kol později. To mě už po osmi kolech na tvrdých pneumatikách dostalo do velmi obtížné situace. Po výjezdu SC jsem se snažil udržet tempo s ostatními jezdci na nových pneumatikách. Vůz měl dobrou rychlost a hodně jsem se naučil; získal cennější data pro tým. Myslím, že nás čekají lepší tratě, zejména Monako. Je to místo, které vyžaduje velmi vysokou důvěru. Ještě tam docela nejsem, stále se učím víc a víc pokaždé, když sedím ve voze, takže to vybuduji a těším se na to příští víkend.
Flavio Briatore, výkonný poradce
Dnes jsme měli nakročeno k dobrému výsledku a před virtuálním safety carem jsme měli šanci na body. Zejména s Francem jsme plánovali strategii jedné zastávky až do konce, ale při neutralizací startovního pole ostatní dostali v podstatě zastávku v boxech zadarmo. To se v závodech stává a konečné pořadí neodráží to, kde jsme dnes mohli být. Dále jedeme do Monaka, jednoho z mých domácích závodů a trati, kde můžeme mít opět příležitost soutěžit
HAAS
Oliver Bearman, 17. místo:
Upřímně řečeno to nebyl vůbec špatný závod, ale bohužel jsem měl problém při zastávce v boxech. Měl jsem opravdu dobrou pozici pro závod s jednou zastávkou, takže když vyjel VSC, přezul jsem na střední pneumatiky a vyjížděl za sedmým Russellem, takže jsem měl nakročeno k dobrému výsledkuu, ale moje kolo nebylo při zastávce v boxech správně připevněno, proto jsem si musel pit-stop zopakovat. Rychlost byla dobrá, vůz se po celý víkend choval dobře. Bylo tu několik bodů, které jsme potřebovali vylepšit, včerejšek byl úplně mimo kontrolu, ale máme před sebou ještě trochu práce, abychom dali věci dohromady.
Esteban Ocon, nedokončil – motor:
Měli jsme problém pohonnou jednotkou, takže jsem musel zastavit vůz na výjezdu ze sedmé zatáčky. Bude to vyšetřeno, ale abych byl spravedlivý, nebyl to nijak skvělý závod, takže z tohoto víkendu máme co zhodnotit a doufejme, že se v Monaku vrátíme silnější. Měl jsem opravdu dobrý start a získal jsem několik pozic, chtěl jsem zkusit něco jiného – v tu chvíli jsme byli před několika vozy – ale bohužel degradace byla pro mě mnohem vyšší, což bylo neočekávané.
Ayao Komatsu, šéf týmu
Samozřejmě to byl velmi těžký den. Po startu z chvostu pole muuseli zkusit něco jiného. Udělali jsme to u Estebana, když jsme ho v prvním kole stáhli do boxů – málem to fungovalo, ale nakonec měl problém s pohonnou jednotkou a musel odstoupit. Ollie měl rychlost. Většinu svého prvního stintu strávil s Colapintem za DRS vláčkem, ale jakmile Colapinto zajel do boxů, Ollieho tempo bylo opravdu dobré – takže jsme se rozhodli pro jednu zastávku. Zajeli jsme do boxů pod virtuálním safety carem, ale pak jsme měli problém se zastávkou v boxech a to mu zabilo závod. Ale znovu, po výjezdu safety caru byla Ollieho rychlost v jeho posledním stintu úžasná; byla opravdu dobrá. I po posledním safety caru bylo jeho tempo na staré sadě tvrdých pneumatik velmi silné. Pozitivní je, že vůz měl rychlost na to, aby získal body. Je to ale další promarněná příležitost, to je to negativní. Musíme to napravit.
Napsat komentář