SAFETY CAR STÁLE PŘEDMĚTEM SPORŮ
Výjezdy safety caru je od roku 2021, kdy v posledním závodě po známém rozhodnutí Michaela Masiho de facto rozhodl šampionát, jsou stále předmětem dohadů. Stalo se tak i po GP Emilia-Romagna, kdy se objevily názory, zda nebyl na trati poněkud déle.
Letitý diskutující Mike17 vyslovil názor až jisté rozzlobení, že safety car po odstoupení Antonelliho mohl zajet do boxů až o dvě kola dříve a tím by se závod stal s ohledem na použité pneumatiky ještě zajímavější. Jeho dlouholetý oponent Odin5 zaujal jiné stanovisko: „SC proběhl tak, jak je psáno v pravidlech. Můžeme se dohadovat o tom, zda Italové mohli odklidit auto mimo trať rychleji, zda ho museli rvát do kopce, nebo mohli sjet rychleji z kopce. Ale to je tak všechno. Fáze SC proběhla přesně tak, jak probíhaly všechny do Abu Dhabí 2021. To znamená: po vyčištění závodní dráhy pustili všechna auta o kolo zpět do stejného kola (v tomto případě pouze Bearman), pak odjeli ještě jedno kolo za SC aby se auta stačila zařadit na konec startovního pole (a nepřekážela pilotům bojujícím po restartu) a závod byl následně restartován.“
Je pravda, že na rozdíl od Haasu, jenž zanechal za zatáčkou Tosa Esteban Ocon se Antonelliho Mercedes nacházel poněkud dále, navíc nešel zatlačit zpět do únikového prostoru, kde byl odstavený vůz uvedený výše. Druhý monopost tak musel odvézt jeřáb, ale minimálně o jedno kolo se pobyt SC na trati dal zkrátit.
Další debata se rozhořela kolem konfliktu v 60. kole, kdy v zatáčce Tamburello došlo k souboji Leclerca (Ferrari) na starší tvrdé směsi a Albona (Williams), jenž v režimu SC absolvoval výměnu. Vozy se ocitly v zatáčce bok po boku a Albon byl tím, kdo musel volit únik přes štěrkovou pasáž. Do vysílačky ohlásil: „It was unfair“ a Leclerc poté, co bylo avizováno vyšetření celého incidentu, kvůli možnému postihu a na radu týmu Albona pustil zpátky před sebe.
Dohady se tentokrát odvíjely od bodu, zda měl být Leclerc za svůj manévr penalizován. Je pravda, že pozici soupeři přenechal, ale až na konci předposledního kola, zatímco jeho týmový kolega Hamilton už mezitím dokázal po předjetí Leclerca poodjet natolik, že ho Albon nedostihl. V tomto případě by Odin5 volil „flastr“ z toho důvodu, že Charles vlastně připravil Albona v té chvíli o pozici ve prospěch Hamiltona a znemožnil mu boj o 4. místo. Další názory, jako například od Toma11, jsou poněkud umírněnější, ale většinou se fanoušci kloní k faktu, že Leclercova obrana byla na limitu, ne-li kousek za ním.
Napsat komentář