PROHLÁŠENÍ – GP Španělsko 2025:
McLAREN
Oscar Piastri, 1. místo:
Jsem opravdu šťastný, že jsem vyhrál. Celkově to byl skvělý víkend. Tempo bylo opravdu dobré. Mohli jsme zapnout, když jsme potřebovali. Zatím to je skvělý rok a tento víkend byl přesně tím typem, který jsem očekával. Když na tom záleželo, provedl jsem vše, co jsem potřeboval, a to je vše, co si můžu přát. Tým mi opět dal skvělý vůz a jsem velmi hrdý na práci, kterou jsme odvedli. Na tribunách byla velká podpora, takže díky divákům, že tam byli. Jako tým jsme trojvíkend nemohli zakončit lépe.
Lando Norris, 2. místo:
Byl to dobrý, zábavný závod a pro nás je ještě lepší zakončit trojvíkend týmovým double. Gratuluji Oscarovi, dnes odjel velmi dobrý závod. Neměl jsem dostatečnou rychlost, abych se mu vyrovnal, ale dal jsem do toho maximum. Závod byl dlouhý a nakonec se mohlo stát cokoliv. Při restartu safety caru jsem byl pod tlakem, ale zvládl jsem to opravdu dobře a udržel si pozici. Jsem rád, že se vracím domů s dobrými body pro tým.
Andrea Stella, šéf týmu
Evropské tři závody končíme skvělým výkonem v Barceloně a dalším potvrzením konkurenceschopnosti vozu MCL39. Během víkendu byli jezdci i tým schopni z vozu vytěžit velmi vysokou úroveň výkonu, což nám umožnilo získat double, naše třetí v sezóně. Tým dobře provedl strategii a zastávky v boxech, díky čemuž mohl být závod docela napínavý. Nyní se vracíme do Wokingu, abychom se přeskupili a připravili se, než za dva týdny zamíříme do Kanady.
FERRARI
Charles Leclerc, 3. místo:
Včera jsem věděl, že obětuji kvalifikaci, abych v neděli zajel lepší závod, ale nečekal jsem, že budu stát na stupních vítězů, takže jsem za to rád. První dva stinty byly dnes opravdu pozitivní, poslední stint na střední směsi byl trochu složitější, ale pak vyjel safety car a poskytl mi příležitost znovu nasadit měkké pneumatiky. Max už neměl žádné pneumatiky kromě tvrdých, takže se octil ve špatné situaci. Pokud jde o kontakt, nemyslím, že by na něm bylo něco zvláštního. Max chyboval v poslední zatáčce před cílovou rovinkou, já se ocitl po jeho boku. Snažil se mě dostat na špinavou stranu trati, ale to samé bych zkusil i já. Když jsem byl rychlejší, pokusil jsem se využít vzduchového pytle. Při předjíždění jsem se ale nepohnul. To byl rozdíl v tom, zda dojde ke kontaktu. Koneckonců je to závodění – nemyslím, že je v tom nějaký zásadní problém.
Stále máme před sebou hodně práce a ještě nejsme tak rychlí, jak bychom chtěli být, ale nyní míříme domů, abychom se resetovali, zatlačili a v nadcházejících závodech se vrátili silnější.
Lewis Hamilton, 6. místo:
Dnešek rozhodně nebyl tím, v co jsem doufal. Do závodu jsem šel s dobrým pocitem, po celkem slušné kvalifikaci a lepším výkonu vozu. Ale vyvážení se po celý závod zdálo špatné a od začátku nám chyběla rychlost. Nemám pro to vysvětlení, takže budeme muset zkontrolovat data a všechny základní problémy. Gratuluji Charlesovi, odvedl skvělou práci a stupně vítězů si plně zasloužil.
Frédéric Vasseur, šéf týmu
Vždy je dobré skončit na stupních vítězů a tento výsledek po Monaku potvrzuje, že budujeme dynamiku. Nyní jsme měli tři dobré závody v řadě a posunuli jsme se zpět na druhé místo v Poháru konstruktérů, což je pozitivní krok.
Dnešní závod byl poměrně intenzivní. Stejně jako většina týmů jsme se snažili jasně porozumět rozdílu ve výkonu mezi středními a měkkými pneumatikami. Nakonec jsme viděli lepší rychlost a konzistenci u měkkých pneumatik, což nám s Charlesem na konci hrálo do karet. Samozřejmě pomohl i safety car, který nám umožnil dostat se před Verstappena na tvrdých pneumatikách. Bylo to dobré oživení a strategie fungovala.
Lewis měl také dobré tempo až do posledního stintu, kde hlásil nějaké problémy s vyvážením. Podíváme se na to, ale bylo důležité, že se nám podařilo přivézt domů nějaké body.
Od Miami jsme vykazovali konzistentní pokrok, kromě kvalifikace v Imole. McLaren je stále vpředu, ale postupně stahujeme ztrátu. Musíme se neustále zlepšovat a zůstat v boji.
MERCEDES
George Russell, 4. místo:
Skončil jsem tam, kde jsem začal a výsledek byl pravděpodobně tím nejlepším, co jsem mohl udělat. V posledních 10 kolech bylo hodně akce, ale jsem frustrovaný ze svého výkonu v prvním kole. Měl jsem dobrý start, ale propadl jsem se za obě Ferrari. Cítil jsem, že Charles byl dnes k poražení, ale se safety carem se to trochu zamíchalo a po kontaktu s Verstappenem bylo už příliš velké úsilí ho dostihnout.
Celkově můžeme z Barcelony odjet spokojeni s pokrokem, zaznamenaným o tomto víkendu. Umístění je docela v souladu s tím, kde jsme se pohybovali na začátku sezóny, takže je dobré být po dvou obtížných závodech zpět v této oblasti. Bohužel jsme stále daleko od vedoucího týmu, ale děláme kroky vpřed. V Kanadě se budeme snažit pokračovat v pokroku.
Kimi Antonelli, defekt motoru:
Jsem zklamaný z toho, jak dnešní závod probíhal. Byla to ošidná Grand Prix s vysokými teplotami ovlivňujícími pneumatiky. I když jsem v pátečním prvním a druhém tréninku odvedl spoustu práce při dlouhých jízdách, stále byl boj se o ně postarat a udržet si slušné tempo. V autě jsem se však stále cítil dobře. Na středně tvrdých pneumatikách jsem měl dobré tempo a zajížděl konzistentní časy na kolo. Byla proto škoda závod nedokončit.
Celkově to pro nás byl obtížný trojvíkend. Nyní však máme určitý čas na reset. Opravdu se těším, až pojedu do Montrealu na svou první Grand Prix Kanady. Je to jiná trať a jiný asfalt než tady v Barceloně. Jsme také na opačném konci sortimentu Pirelli, pokud jde o směsi. Vezmu si vše, co jsem se za poslední tři týdny naučil, vše zanalyzujeme a za dva týdny se vrátím silnější.
Toto Wolff, šéf oddělení Mercedes-Benz Motorsport
Byl to pro nás celkově obtížný víkend. V teplejších podmínkách se obvykle hodně trápíme a správa pneumatik je naším hlavním problémem, když je asfalt tak horký, jako tady v Barceloně. Georgeův výsledek samozřejmě není tím, kde bychom chtěli skončit, ale je lepší, než jsme si před závodem mysleli. Kimi bohužel neměl šanci bodovat kvůli poruše pohonné jednotky.
Nyní máme čas ponořit se do všech dat shromážděných během víkendu a zaměřit se na uvolnění potenciálu vozu. Víme, že existují jasné oblasti, na nichž musíme pracovat. Musíme se dostat k jádru našich problémů s přehříváním pneumatik. Naštěstí je před námi v sezóně ještě dlouhá cesta a my jsme odhodlaní a budeme dál tvrdě pracovat, abychom se s vozem zlepšili.
KICK SAUBER
Nico Hülkenberg, 5. místo:
Byla to jedna z těch nedělí, kdy se všechno opravdu dobře sešlo. Od samého začátku jsem byl ve hře – dobrý start, čisté první kolo a okamžitě jsem byl schopen bojovat o body. Paradoxně to, že jsem neměl nejlepší sobotu a ušetřil sadu měkkých pneumatik, mi poskytlo strategickou výhodu při použití pneumatik. Safety car to trochu zamíchal a mít čerstvé směsi se ukázalo jako zlatá vstupenka. Dnes byl rozdíl mezi ojetými a novými pneumatikami významný a opravdu se vyplatil.
Vůz se po celý víkend choval dobře a aktualizace nám umožnily krok vpřed ve výkonnosti – po celý závod jsem měl dobré tempo. Poděkování patří celému týmu, jak v továrně, tak na trati, za tvrdou práci na vylepšeních. Včera jsem výkon docela nemaximalizoval – bylo to zklamání, že jsem nesplnil svůj úkol, frustrován sám sebou. Ale ten hněv mě dnes povzbudil. Je uspokojující se takhle odrazit a přivézt domů 10 bodů. Velký výsledek pro tým a to je to, na čem nakonec záleží.
Gabriel Bortoleto, 12. místo:
V první řadě gratuluji Nicovi a týmu. Tento výsledek je důkazem toho, jak dobře modernizace fungovaly, a vidět potenciál vozu bylo skutečně inspirativní – o to více mě motivovalo pracovat na snaze o mé první body. Myslím, že z mé strany to byl solidní závod. Vzal jsem vše, co jsem měl v rukou, a vytěžil z toho maximum. Tým dnes odvedl opravdu dobrou práci se strategií. Safety car se nenatočil mým směrem, ale to je součást závodění. Co opravdu vyniká, je rychlost, kterou jsme předvedli – byla silná a vylepšení byla pro nás oba velkým krokem vpřed. Byl to trojvíkend plný poučení a pozitivního impulsu. Jdeme správným směrem a nyní se rovnou vracíme do práce, protože se připravíme, abychom za dva týdny vyrazili do práce v Montrealu.
Jonathan Wheatley, šéf týmu
Dnešek byl vynikajícím výkonem pro tým a pro všechny v továrně, kteří tak tvrdě pracovali na tom, aby byla vylepšení včas dodána. Před závodem jsme zvolili strategii měkké a středně měkké směsi a na tom jsme stavěli. Oba vozy měly dobrý start, rychlost vozu byla během závodu silná a jako tým jsme udělali několik opravdu dobrých strategických rozhodnutí, což vyústilo ve skvělý výkon po všech stránkách. Chci vyzdvihnout a pogratulovat týmu v boxech, který během závodu tak tvrdě pracoval, včetně vynikající zastávky za 2,1 sekundy u Nica.
Když se podíváme na jeho závod, měl skvělé úvodní kolo, proto jsme se rozhodli pro brzkou první zastávku, abychom překonali Bearmana. Zajel boxů za safety carem pro novou sadu měkkých pneumatik a zúročil vše skvělým předjetím Hamiltona. Nicův výsledek byl nejen skvělým, ale také naším nejlepším umístěním od Imoly 2022.
Co se týče Gabriela, ve třináctém kole jsme ho stáhli k zastávce, abychom ho dostali na středně tvrdé pneumatiky. Zvolili jsme agresivní strategii a cílili jsme body, ale bohužel se tento risk nevyplatil. Takže jsme ho nakonec za safety carem povolali pro novou sadu měkkých pneumatik a až do konce závodu měl dobré tempo. Je to skvělý pocit dokončit evropský trojvíkend na tak vysoké úrovni, získat cenné body a zúročit tvrdou práci při celém závodu i továrního týmu.
VISA CASH APP RB
Isack Hadjar, 7. místo:
S dnešním závodem jsem opravdu spokojený, byl to dobrý výkon, téměř dokonalý, na což může být celý tým hrdý. První stint jsem si opravdu užil, i když je škoda, že mě Nico na konci předjel. Naše strategie byla perfektní, rychlost na středně tvrdých pneumatikách byla silná, opravdu nám to pomohlo projít středem pole a na trati jsem svedl několik skvělých soubojů. Potom padlo správné rozhodnutí zajet pro měkkou směs. Cítím se ve voze stále jistější a v každém závodě ho tlačím na limit. Jako tým rozhodně jdeme správným směrem. Nemohl jsem si přát lepší trojvíkend, když jsem v každém závodě bodoval. Těším se, že tuto dynamiku přenesu do Kanady.
Liam Lawson, 11. místo:
Z mé strany to byl velmi silný závod. Přestože jsem většinu času strávil v provozu, rychlost byla ucházející a předjížděl, takže vše fungovalo. Byl jsem ve špatné pozici a o půl sekundy jsem minul čáru safety caru, protože všichni před námi zajeli do boxů. Být tak blízko bodům po vší té práci, kterou jsem v závodě odvedl, je opravdu nešťastné. Když se díváme dopředu na Kanadu, vezmeme si pozitiva ze skvělého závodního tempa. Body jsou vždy cílem.
Laurent Mekies, šéf týmu
Velmi silný víkend. Obrovské poděkování patří týmu tady i v továrně. Ke konci trojvíkendu jsme se třikrát dostali do Q3 a třikrát na body, takže je to mega. Ve srovnání s loňským Španělskem, kde jsme nebyli příliš rychlí, došlo k velkému pokroku, ale letos byl vůz silný a po většinu závodu jsme mohli bojovat na špici středu pole. Safety car na konci věci trochu zamíchal, ale i tak jsme získali několik velmi dobrých bodů. Isack zvládl neuvěřitelný výkon po celý víkend, včera v Q3 a dnes to dovršil na trati. Liam se po včerejší trochu pomalejší kvalifikaci zasekl v provozu, ale byl rychlý, udělal několik velmi dobrých manévrů a vrátil se do dobrého tempa. Na začátku trojvíkendu jsme byli v Poháru konstruktérů osmí a končíme ho na šestém místě. Je to ale jen začátek boje a stále máme před sebou spoustu práce. Víme, že v Kanadě budeme mít dva velmi silné vozy, ale bude těžké udržet si naši pozici. Budeme držet hlavy dole a pokračovat v tlaku, abychom mohli zůstat ve hře a nadále vyzývat některé z velkých týmů.
ALPINE
Pierre Gasly, 8. místo:
Byla to pro nás náročnější neděle, ale celkově je to dobrý výsledek s bodovým ziskem. Začátek sezóny byl náročný, v posledních týdnech byl pro nás trojvíkend docela obtížný. Věděli jsme, že se jako tým po Monaku musíme v Barceloně odrazit zpět k nějakým bodům. Kvalifikace byla opravdu dobrá, ale zdá se, že v neděli se více trápíme. Po dnešním závodě máme co hodnotit, docela se mi ulevilo, když jsem těsně před koncem viděl safety car. Tým odvedl skvělou práci, když udělal správné rozhodnutí a dal mi volné rozhodnutí zajet do boxů pro čerstvé pneumatiky. Udělali jsme to nejlepší, co jsme mohli, a vím, že to budeme reflektovat společně jako tým. Musíme pokračovat v tvrdé práci a před Kanadou se opravdu zaměřit na nápravu některých našich slabších míst .
Franco Colapinto, 15. místo:
Odpolední zklamání a těžký závod. Dnes jsem měl lepší rychlost než na začátku víkendu, což je pozitivní, ale je to ošidný okruh na předjíždění, takže bylo obecně těžké ho zvládnout a dosáhnout nějakého pokroku. Pneumatiky na špinavém vzduchu hodně trpěly, což situaci ještě více zkomplikovalo. Ukazuje to, jak důležitá je pozice na trati v závodech a vím, že na mé straně je toho ještě hodně, co je třeba zlepšit, zejména maximalizovat potenciál vozu při nízké spotřebě. Těším se na pokračování tvrdé práce s týmem v nadcházejících dnech a je toho ještě hodně, co se musím naučit, než za pár týdnů zamíříme do Montrealu.
Flavio Briatore, výkonný porace
Pozitivní je, že po těžkém víkendu pro tým odjíždíme z Barcelony s nějakými body. Víme, že s vozem nejsme tam, kde bychom chtěli být, a to se jasně ukázalo v posledních třech závodech. Pierre odjel solidní závod a stratégové dobře zařídili, aby mu umožnili volnou zastávku v boxech, když vyjel safety car, což znamenalo, že měl čerstvější pneumatiky a udržel si svou pozici až do konce. Francovo odpoledne bylo vždy těžké, startoval zezadu a ze závodu je zklamán, kdy se nezlepšil tak, jak jsme doufali. Jako tým se musíme přeskupit a jít do hloubky, abychom se z této pozice dostali.
ASTON MARTIN
Fernando Alonso, 9. místo:
Závodění doma je vždy speciální a tady v Barceloně znamená hodně, že jsem získal své první body v sezóně. Podpora od fanoušků byla úžasná. Rychlost vozu nebyla úplně tam, kde jsme chtěli; zejména poté, co jsem se včera cítil silný. Na rovinkách jsem se trápil s předjížděním, takže jsem musel být ve třetí zatáčce docela kreativní. Jsem rád, že jsem nakonec získal body a nyní se budeme snažit udržet tempo i v Kanadě. Dnes nám chyběl Lance a přeji mu rychlé uzdravení.
Lance Stroll, nestartoval:
Podle oficiálního vyjádření týmu nestartoval Lance z důvodu zdravotních potíží a následky zranění z roku 2023. V paddocku však kolují zprávy, že Stroll po nepovedené kvalifikaci měl opět jeden ze svých slabších projevů a dokonce způsobil jisté materiální škody. Na jednu stranu tým nebude mít zájem tyto problémy ventilovat a vzhledem k tomu, že Lawrence Stroll je majitelem Aston Martinu, nejspíš jeho syn žádné represálie očekávat nemusí. Na druhou však vyvstává stále silnější otázka, jak jeho případné chování náladě v týmu prospěje.
Andy Cowell, šéf týmu
Jsme rádi, že z tohoto závodu odjíždíme s těžce vydřenými body po skvělých bitvách Fernanda na trati před domácím publikem. Byl zapojen do několika raných soubojů o první desítku, chtěli jsme prodloužit jeho první stint na měkkých pneumatikách, ale v době, kdy zajel do boxů, už v pneumatikách nezbývalo mnoho potenciálu. Od té doby bojoval o návrat do první desítky, po dobře načasovaném safety caru projel polem a dosprintoval až do cíle. Fernando ukázal své závodní schopnosti, ve zbývajících šesti kolech předjel tři vozy, využil Maxovy penalizace a skončil v TOP 10. Strávíme a analyzujeme vše, co jsme se během tohoto nabitého trojvíkendu naučili, všichni přejeme Lanceovi vše dobré a brzké uzdravení.
RED BULL
Max Verstappen, 10. místo:
Škoda, že vyjel safety car a já měl smůlu, že jsem musel do boxů. To je ale závodění, někdy získáte výhodu a někdy ne. Jediné čerstvé pneumatiky, které jsme nakonec měli, byly tvrdé, takže jsme se rozhodli, že je přezujeme, i když všichni jeli na měkkých. Tvrdé pneumatiky mají bohužel velmi nízkou přilnavost, což bylo docela frustrující a hodně to zkomplikovalo situaci. Měl jsem na zahřátí jen šest kol, takže ostatní mohli jet naplno a já se trápil. Samozřejmě tu byla příležitost zůstat na měkkých pneumatikách, ale učinili jsme rozhodnutí a po bitvě je snadné ho kritizovat. Piř restartu jsem se dostal do ošemetné situace, vrátil jsem místo. Stalo se, co se stalo, dostal jsem desetivteřinovou penalizaci. V závodě jsem maximalizoval, co jsem měl, udělal vše, co se dalo, ale neměl jsem rychlost, abych se vyrovnal McLarenům. Nakonec si z dneška musíme vzít pozitiva, vždy jsou věci, které lze zlepšit a víme, že tři zastávky byly správnou cestou, zejména s ohledem na degradaci pneumatik.
Juki Cunoda, 13. místo:
Až do safety caru jsem měl potenciál získat body. Tento víkend nebyl podle představ, ale je takový, jaký je. Tento týden to bylo nahoru a dolů, ale naše tempo bylo dnes v pořádku. Start z boxové uličky není nikdy ideální, ale věděl jsem, že dnes budu muset v závodě zkusit něco jiného, abych získal nějakou půdu pod nohama. Zkoušeli jsme různé věci s nastavením; nakonec to moc nepomohlo, ale máme představu, jak to snad v Kanadě zlepšit. Nejsem tam, kde bych chtěl být, ale budeme dál pracovat jako tým a budeme se snažit zůstat po celý víkend konzistentní.
Christian Horner, šéf týmu
Z toho, jak se závod vyvíjel, jsme se rozhodli pro tři zastávky v boxech a přistoupili jsme k nim docela brzy. Výhoda rychlosti a pneumatik, které měly McLareny v přímém souboji, nás vedly do rizika. První zastávku jsme absolvovali brzy; McLaren vsadil na dvě zastávky a naše strategie vypadala, že je na dobré cestě k nejlepšímu přístupu. Šli jsme s Maxem do potenciálního undercutu, ale použil všechny měkké a střední směsi. Safety car vyjel pro naši strategii v nejhorší možnou dobu; mohli jsme se rozhodnout buď zůstat na starších pneumatikách a být při restartu vystaveni riziku, nebo riskovat s novou sadou tvrdých pneumatik. Při zpětném pohledu je to vždy 20/20, ale s informacemi, které jsme měli, jsme v té době udělali to nejlepší rozhodnutí. Poté došlo ke kontaktu s Georgem, který komisaři považovali za incident a vyústil v penalizaci. Je to něco, co interně probereme a ještě se na to podíváme. Je to frustrující výsledek, protože to dnes pro Maxe vypadalo na bezproblémové pódium. Safety car dnes poškodil i Jukiho závod, byl by velmi blízko bodům, když se podíváte na trajektorii jeho rychlosti a výhodu pneumatik. Byl to těžký víkend, výsledky nebyly takové, jaké chtěl, ale během příštího týdne bude zaneprázdněn prací s týmem, aby pro Montreal udělal nějaká vylepšení.
WILLIAMS
Carlos Sainz, 14. místo:
Těžký závod pro mě i pro tým. V prvním kole jsem si poškodil přední křídlo, což mě připravilo o spoustu závodního času a při jízdě za soupeři jsem se potýkal s přehříváním motoru. V čistém vzduchu vypadalo tempo lépe, ale celkově víkend nebyl tak pozitivní, jak jsme očekávali. Chci poděkovat všem fanouškům za jejich neuvěřitelnou podporu po celý týden a doufejme, že se v Kanadě vrátím do lepší formy.
Alex Albon, odstoupil kvůli následkům kolizí:
Na začátku jsem docela hodně ztratil, nepovedl se mi start a do první zatáčky jsem byl na chvostu. Vozy před sebou se vyhýbaly a já jsem byl ten, koho trefili, takže jsem byl nucen zvolit strategii tří zastávek v boxech s vyměnou předního křídla. Snažil jsem se při obou incidentech uhýbat, ale v obou případech jsem skončil s poškozením.
Musíme se za touto tratí ohlédnout a pochopit, proč je to pro nás taková výzva. Chci, abychom byli špičkovým týmem a je důležité otestovat vůz na tratích, jako je tato, abychom se mohli poučit a optimalizovat náš vůz pro budoucnost. Celkově mám pocit, že jsem s vozem v dobrém rytmu a těším se na Kanadu..
James Vowles, šéf týmu
Náš závod skončil v prvním kole po incidentech, při nichž si oba piloti poškodili přední křídla. Zastávky jsme provedli co nejrychleji. Od té chvíle jsme nebyli dostatečně rychlí. Musíme se podívat, zda nedošlo k nějakému jinému poškození, protože to byly poměrně velké nárazy.
Carlos si vedl fantasticky a držel se v závodě, jak jen to šlo. Měl body na dosah, ale nakonec na začátku ztratil příliš mnoho. Věděli jsme, že to pro nás bude obtížný závod a bohužel, i když jsme se zlepšili jinde, tady jsme se dostatečně nezlepšili. Musíme se vrátit zpět a ujistit se, že všemu zcela rozumíme, než vstoupíme do roku 2026.
Pokud jde o Alexe, byl ve velmi podobné pozici jako Carlos. Dělal, co mohl, ale nakonec jak po incidentu v prvním kole, tak po následném poškození předního křídla byl jeho závod u konce.
HAAS
Esteban Ocon, 16. místo:
Zůstal jsem na ojetých pneumatikách za safety carem, protože bych byl na konci startovního roštu, ale to k ničemu. Po trojvíkendu máme nějaká pozitiva a nějaké potíže, ale děkuji týmu za podporu, kterou mi během těchto tří týdnů poskytl. Myslím, že je dobré, že nyní vstupujeme do týdne, kdy můžeme analyzovat věci a doufejme, že se vrátíme silnější. Pozitivní bylo Monako a nyní jedeme do Kanady, což je další městský okruh, takže se chceme vrátit tam, kam patříme.
Oliver Bearman, 17. místo:
Šlo to dobře, ale bohužel jsem nebyl schopen bojovat o žádné body. Myslím, že jsem během víkendu udělal pokrok a vůz se dnes ve srovnání s pátkem a sobotou choval při dlouhých jízdách lépe, takže to je pozitivní. Bohužel při safety caru jsem trochu ztratil, což byla škoda. Tento víkend jsem se ve srovnání s ostatními trochu více trápil s rychlostí, ale celkově jsem v těchto třech Grand Prix předvedl dobrý výkon a myslím, že si z nich máme hodně co vzít a učit se.
Ayao Komatsu, šéf týmu
Dnes to nebyl moc dobrý den, vůz neměl rychlost, ale také si myslím, že jsme z provozního hlediska nedali vše příliš dobře dohromady. Není to jen dnešek, to, co se stalo dnes, pramení také z pátku, takže opravdu musíme prozkoumat, jak můžeme zdokonalit naše operace, dostat z vozu více, více z našich jezdců a lépe spolupracovat. Budeme se nad tím zamýšlet a pokusíme se v Montrealu zajet lépe.
Napsat komentář