PROHLÁŠENÍ GP USA – Miami 2025
McLAREN
Oscar Piastri, 1. místo:
Skvělý pocit vyhrát dnešní závod, opravdu jsem ho chtěl vyhrát! Je jasné, že vůz byl dnes neuvěřitelný a my byli schopni využít výhodu rychlosti. Díky všem na trati a celému týmu v továrně, kteří vynaložili neuvěřitelné množství tvrdé práce, abychom se dostali tam, kde jsme nyní. Jako vždy je tu spousta věcí, které si z víkendu můžeme odnést, ale jsem velmi, velmi šťastný, že opouštím Miami na vrcholu.
Lando Norris, 2. místo:
Dobrý výsledek pro tým a gratuluji Oscarovi k vítězství, dnes odpoledne jel opravdu dobře. Max na startu bojoval a já jsem za to k mému zklamání zaplatil, ale tak to v závodění může být. Tým odváděl po celý víkend úžasnou práci, vůz byl krásný se skvělým tempem; zastávka v boxech s oběma vozy byla mega. Vezmu si všechna tato pozitiva a v továrně skloním hlavu, abych se za dva týdny soustředil na Imolu.
Andrea Stella, šéf týmu
Dnešek byl pro McLaren výjimečným výsledkem a zakončením pozoruhodného víkendu. Double včera ve sprintu, následované prvním a druhým místem dnes: to se nějakému týmu ve sprintovém víkendu povedlo poprvé. Je to velký balík bodů a jsme si vědomi toho, že zítra je výročí našeho prvního vítězství v této éře, které bylo zásadním milníkem ve směřování a rozvoji našeho týmu.
Není to letos poprvé, co bych rád poděkoval lidem v McLarenu, kteří navrhli, vyrobili, postavili a závodí s tímto fenomenálním vozem, stejně jako našim technickým a obchodním partnerům a fanouškům, kteří jdou s námi po této vzrušující cestě.
Po velmi těsné kvalifikaci bylo skvělé vidět, jak si vůz během závodu vedl tak dobře, což umožnilo Oscarovi a Landovi dominovat. Oscar byl klinicky přesný, využíval poskytnutých příležitostí a předváděl vynikající tempo. Lando se na startu zdržel v souboji a spadl na šesté místo; později ve stintu předjel Maxe Verstappena, ale i bez toho usiloval o vítězství.
Je to skvělý základ pro zbytek roku, ale také víme, že to možná byly výjimečné okolnosti. Zůstaneme nohama na zemi, budeme dál pracovat na MCL39, abychom ho vylepšili, a uvidíme, kam nás to zavede teď, když se závodní sezóna přesune zpět do Evropy.
MERCEDES
George Russell, 3. místo:
Jsem opravdu šťastný, že dnes odjíždím z Miami se třetím místem. Tento víkend jsem se trápil o něco více než obvykle a necítil jsem se ve voze tak komfortně jako v předchozích závodech této sezóny. Byl jsem trochu vzadu, ale když na tom záleželo, předvedli jsme dobrý výkon a odjeli jsme s dalším dobrým výsledkem. Verstappen byl po zastávce v boxech těsně za mnou, ale na středně tvrdých pneumatikách jsem se cítil pozitivně a věděl jsem, že dokážu řídit své tempo, abych ho udržel za sebou.
Nakonec měly McLareny slušný náskok před zbytkem pole, takže jim gratuluji. Bude těžké je dotáhnout, ale budeme na tom dál pracovat a těšíme se na nadcházející trojzápas v Evropě, který začne v Imole.
Kimi Antonelli, 6. místo:
Bohužel jsem dnes neměl rychlost na to, abych bojoval o mnohem víc, než čeho jsem dosáhl. Měl jsem dobrý start a jel druhý, ale McLareny měly příliš velkou rychlost, takže jsem se propadl za ně. V úvodním stintu na středně tvrdé směsi jsem se stále cítil dobře, ale ve druhé polovině závodu jsem se na tvrdých pneumatikách trochu více trápil. Rychlost nebyla bůhvíjaká a to ovlivnilo mé umístění. Budeme muset analyzovat, proč to tak bylo jako tým a uvidíme, kde se můžeme zlepšit.
Celkově jsem ale spokojený s tím, jak víkend probíhal. Naše kvalifikační tempo bylo silné a bylo hezké ve sprintu získat svou první pole position. Stále nabírám zkušenosti, pokud jde o můj závodní management, a jsem si jistý, že se to bude v průběhu sezóny nadále zlepšovat. Nyní se těším na další závod v Imole a na mou vůbec první domácí Grand Prix. Jsem si jistý, že atmosféra a podpora budou neuvěřitelné, takže se na víkend tam velmi těším.
Toto Wolff, šéf oddělení Mercedes-Benz Motorsport
George dnes odjel skvělý závod a udělal vše, co bylo potřeba, aby získal třetí místo. Byl to další vyzrálý výkon, kdy z vozu dostal všechno, co v něm bylo. Je zřejmé, že ztráta na McLareny je velká. Je to zklamání, ale usilovně pracujeme na tom, abychom přinesli aktualizace, které snad tento deficit zacelí. Viděli jsme, že tyto výkonnostní rozdíly v prvních šesti závodech kolísají a některé víkendy se ostatní týmy dostaly přímo do mixu na čele, ale právě teď jsou týmem, který je třeba porazit.
Kimi v tomto víkendu ukázal svůj talent; ze závodu si odnese několik dobrých poznatků. To je pro začínajícího jezdce zcela normální, zvláště když je mu pouhých 18 let. Určitě se jednou dostane na čelo, protože bude pokračovat v získávání svých zkušeností a my se nyní těšíme na nadcházející trojvíkend v Evropě. Příští závod bude pro Kimiho vůbec první domácí Grand Prix v Imole a jsem si jistý, že se na něj bude těšit.
RED BULL
Max Verstappen, 4. místo:
Včera jsem řekl, že se budu snažit ze všech sil a dal jsem do toho všechno, co jsem mohl, ale skončilo to tím, že jsem se trápil. Snažil jsem se bojovat, ale nakonec bylo nemožné udržet McLareny za sebou. Měli jsme trochu smůlu na VSC, ale to je samozřejmě součást závodění a celkově nám opravdu chyběla rychlost. Neměli jsme co ztratit, takže jsem se jen snažil užít si trochu zábavy na trati; závodění bylo skvělé. Grand Prix pro nás bohužel byla celkově docela obtížná a kromě rychlosti jsem se trápil s pneumatikami. Pokaždé, když jsem se pokusil přiblížit nebo trochu více tlačit, hodně se přehřály. Dnes to bylo opravdu o práci s pneumatikami a trať generovala poměrně vysokou degradaci, což v tuto chvíli není naše silná stránka. Potřebujeme trochu více výkonu, abychom se ujistili, že jsme konkurenceschopnější, ale dnes jsme byli docela daleko.
Juki Cunoda, 10. místo:
Pozice s časovou penalizací mi hodně zkomplikovala práci v závodě a můj bývalý týmový kolega rozhodně neudělal nic, co by mi v těch posledních několika kolech usnadnilo život. Isack docela zrychlil, i já jsem na to hodně tlačil a on neustále držel odstup na hranici. Bylo těžké udržet pětisekundový náskok, ale musel jsem maximalizovat rychlost. Jsem rád, že jsem byl schopen získat body, ale opět nejsem spokojený s rychlostí. Myslím, že jako tým jsme se s tím celkově potýkali, nebyl jsem to jen já a je to něco, na co se musíme podívat. V tomto závodě jsem udělal vše, co jsem mohl. Dal jsem do toho maximum, jehož jsem prozatím schopen, je těžké dostat vůz na očekávané místo, ale budeme na tom pracovat a v budoucnu si to vynahradíme. S přibývajícími týdny se cítím ve voze jistější a nakonec k němu najdu cestu.
Christian Horner, šéf týmu
Dnes jsme do toho dali všechno, ale McLaren odvedl dobrou práci, byli v jiné lize, takže čtvrté místo a dvojité bodované umístění je asi maximem co jsme mohli získat z často chaotické GP Miami. Max v úvodním stintu neochvějně bránil své vedení a pozici, ale VSC dal ostatním příležitost využít jeho předchozí zastávky a nakonec ho stála umístění na stupních vítězů. Juki dobře udržel v závěru svůj bod. Závod ukázal, že máme před sebou na voze ještě hodně práce, abychom našli to nejlepší závodní tempo. Vezmeme si naše poznatky zpět do Milton Keynes a vrátíme se za pár týdnů v Imole se vším, co máme, v našem 400. závodě.
WILLIAMS
Alex Albon, 5. místo:
Jsem rád, že jsem mohl po včerejšku vše resetovat a začít znovu! Vůz byl rychlý a dnes to bylo čistě o tempu. Po celý závod jsem měl dobrý rytmus a s výsledkem jsem velmi spokojený. Bojovat s nejlepšími týmy, tomu se téměř nechce věřit, když se podíváte na to, kde jsme byli před 12 měsíci. Jde veškerý pokrok, který jsme v Grove udělali a nyní jsme světu ukázali, že můžeme závodit na špici. To se nestane každý závod a určitě budeme muset dál bojovat. Prozatím si to užiju!
Carlos Sainz, 9. místo:
Zklamání, vůbec nejsem šťastný. Včerejší provozní nedorozumění mě od začátku postavilo na druhou kolej, protože jsem musel do závodu odstartovat na použité směsi. Když jsem se v 1. kole vyhýbal Landovi, vracejícímu se na trať, bohužel došlo ke kontaktu s Alexem, což mi po zbytek závodu dost poškodilo podlahu. Mezi našimi dvěma stranami garáže došlo k nějaké špatné komunikaci, kterou budeme interně analyzovat, ale abych byl upřímný, vzhledem k poškození, které jsem utrpěl, bylo nevyhnutelné, že ztrátím pozice. Udělal jsem vše, co jsem mohl, abych se držel se vozů před sebou, ale zlepšit se jednoduše nedalo. Pozitivní je, že dnes jsme měli velmi dobré tempo a vyvážení vozu je nejlepší, jaké jsem od začátku sezóny cítil, takže se pokusíme vzít si z toho pozitiva a vše přehodnotit jako tým.
James Vowles, šéf týmu
Byl to převrácený víkend, ale jsem opravdu rád za tým a dnešní výsledky. Vzhledem k nezdarům, které jsme měli včera ráno, je návrat do boje s oběma vozy o první desítku v kvalifikaci a skončit s oběma vozy na bodech neuvěřitelně uspokojující. Je to dlouhá sezóna a týmy budou přinášet aktualizace, takže bude zajímavé sledovat, jak se to všechno vyvine v příštích několika závodech, ale bodovat z pěti z prvních šesti závodů je jiný svět, než kde jsme byli předtím. Nemohu být více hrdý na tým a jezdce světové třídy, které máme. Alex a Carlos dávají tomuto týmu opravdu všechno a jsme na dobré cestě vpřed..
FERRARI
Charles Leclerc, 7. místo:
Byl to pro nás těžký víkend. V posledních třech závodech jsme udělali dobrý pokrok, ale tento víkend jsem ve voze neměl stejný pocit a musím pochopit proč. V prvním stintu chyběla rychlost, ve druhém stintu jsem od začátku musel jet ve špinavém vzduchu. Ke konci jsem na to znovu tlačil, ale prostě to nestačilo. Budu do toho vždy dávat všechno; musíme se sejít jako tým a pracovat na tom, abychom dosáhli většího pokroku.
Lewis Hamilton, 3. místo / 12. místo:
Celkově jsme tento víkend udělali několik solidních kroků vpřed. Moje umístění neodpovídá představě, kde bychom chtěli být, a určitě se máme co učit, ale vzhledem k tomu, kde jsme začali, to bylo slušné zlepšení. Začínám se s vozem cítit více propojen, což je povzbudivé, a mám stejnou motivaci bojovat vpředu jako vždy. Stále nám trochu chybí rychlost, ale všichni neuvěřitelně tvrdě pracují a doufáme, že v nadcházejících závodech uděláme pokrok. Budeme na to dál tlačit a soustředit se na práci, která je před námi.
Frédéric Vasseur, šéf týmu
Tento víkend se nám nepodařilo najít správné vyvážení, zejména včera v kvalifikaci; dnes jsme se trápili uprostřed skupiny s malou šancí na lepší výsledek. Když jsme jeli ve volném vzduchu, pokud jde o rychlost, drželi jsme blízko Mercedesu a Red Bullu. Po takovém závodě je tu samozřejmě pocit frustrace, ale musíme zůstat soustředění a pokračovat v tvrdé práci, abychom se krok za krokem vypořádali s našimi limity. Co se týče strategie, naše rozhodnutí byla správná: oba naše jezdce jsme povolali do boxů při virtuálním safety caru, což umožnilo Lewisovi po restartu za Charlesem. Jakmile jsme si byli jisti, že neohrožujeme Charlese vozy za námi, vyměnili jsme vozy, protože Lewis jel na středně tvrdých pneumatikách a chtěli jsme se pokusit předjet Antonelliho. Nefungovalo to, takže jsme nakonec podle našeho standardního postupu pořadí vrátili.
VISA CASH APP RB
Isack Hadjar, 11. místo:
Se svou dnešní jízdou opravdu nejsem spokojený, protože mám pocit, že jsem tu a tam udělal nějaké chyby a nakonec si myslím, že mě to stálo první desítku. Zároveň je ale vidět, jak moc jsem tlačil, absolutně s nulovou rezervou. Po zastávce v boxech jsem odjel několik kol na tvrdých pneumatikách a celkově to byl příjemný závod a bitva s Jukim. Věděl jsem, že v posledním kole jsem se stále pohyboval v pětisekundovém odstupu, protože jsem měl rozdíl v náskoku naživo. Dal jsem do toho všechno, co jsem mohl, ale bohužel to nestačilo. Bod mi unikl o pouhou desetinu a půl. Před Imolou se cítím sebejistě; znám tu trať dobře a také jsem tam vyhrál ve F2.
Liam Lawson, odstoupil po následcích kolize:
Měli jsme opravdu dobrý začátek. V první zatáčce se otevřela velká mezera, takže jsem se do ní ponořil a bojoval se všemi, co byli přede mnou, a pak jsem ucítil náraz ze strany. Utrpěl jsem nějaké větší škody a vyčkával, jestli nezačne pršet, ale bohužel k tomu nedošlo. Je to škoda, protože tým odvedl tento víkend skvělou práci a vůz byl rychlý. Před třemi dalšími víkendy se resetujeme, budeme se dívat dopředu a budeme se dál zlepšovat
Laurent Mekies, šéf týmu
Miami byl pro nás velmi speciální víkend. Začalo to fantastickou reakcí fanoušků na naše speciální zbarvení a pokračovalo to doslova horskou dráhou pro oba piloty. V pátek se dostal Isack do TOP 10 pro sprint, pak neuvěřitelný útok ze 14. na 7. místo pro Liama ve sprintu, než ho penalizace připravila o body. V samotné kvalifikaci na Grand Prix Isackovi unikl postup do Q3 jen o dvě setiny sekundy, aby mu dnes po velmi silném závodě unikl závěrečný bod o pouhých 0,1 s za Yukim. Liamův závod zhatila kolize v 1. kole. Dobrou zprávou je, že náš vůz a naši jezdci tento víkend opět ukázali dobré tempo, i když bez bodů. Budeme se dál učit a tlačit na pilu tak tvrdě, jak jen to půjde a nemůžeme se dočkat, až se za pár týdnů vrátíme na trať v Imole, což bude první z našich domácích závodů v této sezóně.
HAAS
Esteban Ocon, 12. místo:
Z mojí strany to byl solidní závod, ale bohužel mi chyběla trochu rychlost, abych bojoval s rychlejšími kluky přede mnou. Neměl jsem moc štěstí, protože jsem nezajel do boxů pod VSC, zvládl pár soubojů, ale vždy skončily stejně, takže to bylo trochu frustrující. Myslím, že celkově to byl od týmu silný víkend a musíme pokračovat, jakmile ve voze najdeme trochu více výkonnosti. Z tohoto víkendu jsme se poučili a pro nadcházející závody máme dobrá očekávání, takže se na to těším.
Oliver Bearman, defekt motoru:
Šlo to dobře, ale strávil jsem hodně času ve vlaku DRS, což samozřejmě nebylo ideální pro pneumatiky. Myslím, že jsem měl určitou rychlost, ale ne dostatečnou pro zisk bodů. Musíme přezkoumat, co se stalo, ztratil jsem drive a je škoda, že jsem nebyl schopen závod dokončit. Odnáším si pozitiva, že naše tempo a výkon ve sprintu byly konkurenceschopné, a posouváme se k další metě.
Ayao Komatsu, šéf týmu
Dnes to byl docela těžký závod. S Olliem startujícím z dvacátého místa jsme se snažili jet co nejvíce vpředu, ale došlo k poruše pohonné jednotky a tím pro něj závod skončil. Estebanův první stint byl v pořádku – s Hamiltonem bojoval docela dobře a držel ho za sebou dost dlouho – ale nepodařilo se nám správně načasovat zastávku v boxech, takže ho předjel Hadjar. Snaha o jeho předjetí ve druhém stintu Estebanovi zničila pneumatiky. Myslím, že po Tsunodově penalizaci jsme mohli být desátí, takže cítíme zklamání, ale musíme se z toho poučit. Tento víkend se nám někdy opravdu dařilo; jako v Q2 s Estebanem, ale Q1 a Q3 nebyly skvělé. Je tu spousta věcí, kterým musíme porozumět, jako dnešní závodní tempo a rozhodování, protože zastávka v boxech nefungovala; musíme se učit jako tým a pak věci v Imole napravit.
ALPINE
Pierre Gasly, 13. místo:
Celkově obtížný víkend. Alespoň odjíždíme z Miami s jedním bodem po včerejším sprintu, což bylo trochu nečekané. Věděli jsme, že dnešní závod bude ošidný poté, co jsem měl na voze několik problémů, které jsme se dnes snažili opravit. Bylo to o něco lepší, ale nakonec mi chyběla rychlost. Předpokládám, že bychom byli rádi, kdyby během závodu pršelo, abychom měli šanci bojovat, ale nakonec se tak nestalo. Potřebujeme udělat nějakou analýzu dnešního výkonu, protože v předchozích závodech jsme byli rychlejší a tady to bylo komplikované. Do příštího závodu v Imole máme před sebou ještě hodně práce.
Jack Doohan, 16. místo / 14. místo:
Smutný konec víkendu pro mou stranu garáže. Startoval jsem ze středu pole, což vždy v prvních zatáčkách znamená výzvu. Při nájezdu do první zatáčky jsem byl pod tlakem a neměl kam uhnout, došlo ke kontaktu s Lawsonem. Poškození bylo příliš velké na to, abych se bezpečně vrátil do boxové uličky a nakonec jsem musel vůz odstavit. Ve sprintu jsem předvedl určitý příslib, zejména při zvládání obtížných povětrnostních podmínek, a po celý víkend jsem se ve voze cítil pohodlně. Naše pozornost se nyní přesouvá na několik příštích závodů. Máme před sebou týden na to, abychom se resetovali a pracovali na přípravě na nadcházející tři GP, začátek evropské sezóny.“.
Oliver Oakes, šéf týmu
Z Miami odjíždíme zklamaní, protože nám nakonec chyběla výkonnost, abychom byli dostatečně konkurenceschopní a bojovali o body. I když neodjíždíme docela s prázdnýma rukama – ve sprintu jsme získali jeden bod. Pierre nebyl spokojen s tím, jak se vůz choval v kvalifikaci; vzhledem k jeho startovní pozici jsme se rozhodli na jeho voze udělat změny a startovat z boxové uličky. Předpovídaný déšť okruh minul, takže jsme se v konvenčním suchém závodě pokusili o pokrok a stáhli Pierra do boxů při druhém VSC. I když jsme vybojovali několik pozic, nakonec to stačilo pouze na 13. místo. Jackův závod bohužel skončil v prvním kole a první zatáčce po kontaktu s Lawsonem. Mezi závody máme nějaký čas na to, abychom pochopili, kde se můžeme zlepšit a vrátit se s lepším výkonem pro evropský trojitý závod, který začíná v Imole.
KICK SAUBER
Nico Hülkenberg, 14. místo:
Dnes to byl docela čistý závod a připadal jsem si, že je v tomto roce jedním z lepších. Podařilo se mi vyhnout se problémům v první zatáčce, kdy se Lawson a Doohan srazili, a pracoval jsem na vytvoření slušného závodního tempa. Na rozdíl od většiny ostatních vozů jsem měl obrácenou strategii, začínal jsem na tvrdých pneumatikách, abych zajel dlouhý první stint. Nevyužili jsme příležitosti prvního virtuálního safety caru k zastávce v boxech, což musíme s týmem přezkoumat. Zdá se však, že jsme tento víkend udělali další krok vpřed. Věříme, že s trochu vyšším výkonem a vylepšeným vyvážením vozu se můžeme přiblížit k boji o body. S ohledem na tato zlepšení se nyní těšíme na zahájení evropské části sezóny.
Gabriel Bortoleto, defekt motoru:
Byl to slušný závod až do chvíle, kdy jsem musel odstoupit. Držel jsem třináctou pozici hned za Oconem a před Gaslym a cítil jsem, že jsem schopen ji udržet až do konce. Tempo bylo očekávané – trochu slabší než u Haasu a RB, ale stále jsme byli v dosahu. Bohužel jsem na rovinkách začal ztrácet výkon, pak jsem měl dva velké výpadky v zatáčkách a nakonec se auto úplně vypnulo. Z toho, co mi bylo řečeno, to vypadá jako problém s palivovým systémem, ale ještě jsem neměl čas to s týmem analyzovat. Je to škoda, zejména proto, že odstoupení jsou v mé kariéře vzácné, ale to je součást hry. Z víkendu si stále můžeme vzít několik pozitiv – náš výkon na jedno kolo a rychlost, kterou jsme měli před problémem, jsou body, na kterých můžeme stavět. Podíváme se na vše, co jsme tento víkend zažili, poučíme se z toho a do dalšího se vrátíme silnější.
Jonathan Wheatley, šéf týmu
V dnešním závodě oba naši jezdci dobře začali a předvedli solidní první stinty. Bohužel jsme museli Gabriela stáhnout kvůli technickému problému – potenciálně souvisejícímu s palivovým systémem – i když více budeme vědět, až se na vůz pořádně podíváme. Nico se tvrdě prodíral polem. Při zpětném pohledu jsme možná těžili ze zastávek při VSC; to je něco, co budeme muset pečlivě analyzovat. Navzdory překážkám tým zvládl dvě velmi čisté zastávky v boxech – 2,2 a 2,5 sekundy – což je skutečná zásluha pit-crew. Do tohoto víkendu bylo vloženo hodně tvrdé práce a my si z něj vezmeme ponaučení pro přípravy na evropskou část sezóny.
ASTON MARTIN
Fernando Alonso, 15. místo:
Těžký závod. Celý víkend jsem neměl rychlost a očekával, že závod bude obtížný. Čelil jsem podobným potížím, jako dosud po celou sezónu, a nemohl využít chaosu před námi. Musíme se zlepšit a doufejme, že v Imole uděláme krok vpřed.
Lance Stroll, 16. místo:
Obtížný závod a velmi ošidné podmínky, jak jsme očekávali. Prostě nám chybí rychlost – celou sezónu jsme pomalí a dnešek nebyl výjimkou. Klidný závod bez příležitostí jen ukazuje, že nejsme konkurenceschopní a musíme se zaměřit na zlepšení vozu ve všech oblastech.
Andy Cowell, šéf týmu
Dnešní výsledky jsou připomínkou, že nám prostě chybí výkonnost vozu. Bylo jen velmi málo příležitostí k posunu z našich startovních pozic a závod se ukázal být rutinou s jednou zastávkou pro celé startovní pole. Bylo důležité, že včera ve sprintu získal Lance čtyři body, ale teď za normálních suchých podmínek nemáme auto, které by bylo schopné bojovat o body. Musíme pokračovat v analýze, kde se můžeme zlepšit, a tvrdě pracovat na tom, abychom byli v Imole konkurenceschopnější.
Comments (1)
Test admin